אירוע במסעדת כנר על הגג
אירוע במסעדת כנר על הגג

פסטיבל "הסיפור החיפאי" יעסוק באקטיביזם של זהויות

במסגרת פסטיבל התרבות "הסיפור החיפאי" יתקיימו סיורים, הרצאות וטעימות במסעדות. באי הפסטיבל מוזמנים לעסוק בשאלות הקשורות לאקטיביזם, להיבדלות ולזהות משותפת

פורסם בתאריך: 30.10.18 10:18

פסטיבל "הסיפור החיפאי" חוזר בפעם השמינית בהפקה של המרכז היהודי-ערבי בית הגפן. הפסטיבל, שבמסגרתו יוקרנו סרטים, ייערכו סיורים ויתקיימו הרצאות, יעסוק השנה באקטיביזם של זהויות. יוזמי הפסטיבל, שממומן על ידי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, מזמינים את המבקרים לשאול את עצמם אם אקטיביזם נועד לצורך היבדלות או לקידום זהות משותפת, מהי המשמעות של אקטיביזם עבור הפרט, העיר והקהילות השונות ומה קורה כאשר האקטיביזם נעדר.

הפסטיבל ייפתח ביום שישי ויימשך עד יום שני, וכחלק מהאירועים יוביל ביום שישי דותן ברום, פעיל חברתי וחוקר של תולדות הקהילה הגאה בחיפה, סיור תחת הכותרת "החיים בוורוד: בעקבות תולדות הקהילה הגאה בחיפה" שיתקיים במסגרת פרויקט "ההיסטוריה החיפאית הגאה". הסיור שיחל בגן המדעטק יעבור בתחנות שונות בהדר, ויושמעו בו "סיפורים על אהבה וחושך, גנים ציבוריים, רצח, חיכוכים מול המשטרה, התארגנות פוליטית, מאבק וגאווה, סיפורים על לסביות, פמיניסטיות, הומואים, טרנסים, יהודים/ות ופלסטינים/ות". יצוין שברום יוביל סיור גם בשבת תחת הכותרת "חיפה האדומה – בעקבות ההיסטוריה של תנועת הפועלים".

 

 

ביום שישי בשעה 21:00 תתקיים בתיאטרון בית הגפן הרצאה של רמי יונס ומייסא דאו בנושא "מי מפחד מזהות פלסטינית?". בדברי ההסבר להרצאה נכתב כי "הזהות הפלסטינית, כמו כל הזהויות הלאומיות בעולם, אמורה להיות דבר טריוויאלי שכולם מקבלים, אך בישראל, עצם ההתנגדות להגדרה 'ערביי ישראל' והחלפתה במילה 'פלסטינים' מעוררת התנגדות עזה". יונס, עורך וכותב באתר שיחה מקומית, ודאו, זמרת צעירה ובתו של שחקן התיאטרון והקולנוע סלים דאו, ישוחחו עם הקהל על הקונפליקט סביב עניין הזהות.

אחד מהאירועים המעניינים בפסטיבל ייערך ביום ראשון במסעדת כנר על הגג – מסעדה רוסית שמשמרת את ייחודה המסורתי. במפגש יוגשו טעימות מהמטבח הרוסי ותיערך היכרות עם המסורת הרוסית. מפגש טעמים אחר יתקיים ביום שני במסעדה של אמא – מסעדה אתיופית שגם היא משמרת את המסורת הקולינרית של בעליה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר