הסינמטק בחיפה (צילום: שי אילן)
הסינמטק בחיפה (צילום: שי אילן)

קולנוע פוליטי לקראת הבחירות בסינמטק

הסינמטק והחוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה יקרינו החל מ-31 במרץ תוכנית של סרטים פוליטיים לקראת הבחירות. בין הסרטים "להיות שם", "מר סמית הולך לוושינגטון" ו"מלחמת 90 הדקות"

פורסם בתאריך: 25.3.19 09:37

הסינמטק והחוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה יוצאים בתוכנית משותפת לקראת הבחירות תחת הכותרת "בחירות או לא להיות – קולנוע ופוליטיקה". במסגרת זו יוקרנו בסינמטק החל מיום ראשון הבא, 31 במרץ. ועד ליום הבחירות ב-9 באפריל סרטים העוסקים בבחירות ובדמותם של מנהיגים.

בין הסרטים שיוקרנו: "לורו" – סאטירה עוקצנית ונוקבת משנת 2018 שעוקבת אחרי ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברולסקוני ושעוסקת בכסף, בנשים ובשערוריות שחולל ברלוסקוני; הקלאסיקה "להיות שם", על פי ספרו של יז'י קושינסקי, אשר מספרת על גנן תמים שהפך במקרה לנשיא בכיכובו של פיטר סלרס (1979); והקלאסיקה "מר סמית הולך לוושינגטון" – סאטירה סרקסטית של פרנץ קאפרה על התרבות הפוליטיקה האמריקאית (1939).

 

 

עוד יוקרנו הסרטים "לא", "סגן הנשיא" ו"יחי ההבדל הקטן". נוסף על כך תתקיים הקרנה מיוחדת של הסרט "מלחמת 90 הדקות" של הבמאי והתסריטאי אייל חלפון בכיכובם של משה איבגי והשחקן החיפאי לשעבר נורמן עיסא, שזכו על תפקידם בסרט בפרסי השחקן המצטיין בפסטיבל הסרטים הבין לאומי של חיפה בשנת 2017. הסרט, שהוא קומדיה פוליטית, עוסק בפתרון מקורי ומשעשע לסכסוך הישראלי-פלסטיני. יצוין כי סרט זה לא הוקרן בבתי הקולנוע, וזוהי הזדמנות לצפות בו בנוכחות הבמאי. ההקרנה תתקיים ביום שבת, 6 באפריל.

אל חלק גדול מהסרטים יתלוו דברי מבוא או שבסיומם ייערך פאנל בהשתתפותם של ראש החוג לתקשורת באוניברסיטה פרופ' יריב צפתי, המרצה ומבקר הקולנוע ד"ר אבנר שביט וד"ר ארן ליביו – מרצה בחוג לתקשורת באוניברסיטה.

מהנהלת הסינמטק נמסר: "אמנם לא נגיד לכם איך להצביע, אבל כן נביא לכם יצירות מעוררות מחשבה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר