ההצגה "זה פרדיננד!" (צילום: יח"צ)
ההצגה "זה פרדיננד!" (צילום: יח"צ)

הצגות במחשב, בטאבלט ובסמארטפון

ביום ראשון ייפתח פסטיבל חיפה הבין לאומי ה-30 להצגות ילדים שיתקיים בפעם הראשונה בתולדותיו באופן מקוון. במסגרת זו ישודרו חמש הצגות מקור, שבע הצגות אורחות ועוד הצגות בולטות מפסטיבלים קודמים

פורסם בתאריך: 1.10.20 08:16

פסטיבל חיפה הבין לאומי ה-30 להצגות ילדים יתקיים השנה באופן מקוון ב-11-4 באוקטובר עם הצגות מקור ועם הצגות אורחות, וכחלק מהמחווה לשנתו ה-30 של הפסטיבל ישודרו במסגרתו חלק מההצגות הבולטות שעלו בפסטיבלים בשנים קודמות. את הפסטיבל, שמספק חוויה תרבותית ומחזק את המודעות לעולם התיאטרון, מפיק תיאטרון חיפה.

חמש הצגות מקור ישתתפו השנה בפסטיבל. "מעלית הפלא" היא קומדיה מוזיקלית שמביאה את סיפורו של אדי – נער צעיר ובעל חלומות מעיירה נידחת בהולנד, שמתקבל לעבודה כנער מעלית בבית הכלבו קנוץ. כבר ביומו הראשון בתפקיד אדי לא מתאפק ולוחץ על הכפתור האחד במעלית שעליו אסור ללחוץ. כתוצאה מכך ממריאה המעלית השמימה, וארבעת נוסעיה חווים ביחד הרפתקאות ומסע של היכרות והתבגרות. ההצגה מתאימה לילדים מגיל 5.

 

ההצגה "מעלית הפלא" (צילום: יח"צ)

ההצגה "מעלית הפלא" (צילום: יח"צ)

 

"זה פרדיננד!" היא קומדיה על פר בלתי שגרתי שאינו אוהב להילחם ולנגוח אלא דווקא לקלוע צמות מקש, לרקוד ולהריח פרחים. ההצגה נוצרה בהשראת הספר הקלאסי "סיפורו של פרדיננד" מאת מונרו ליף, והיא מתאימה לילדים בגילאים 9-5.

ההצגה "מעשה בעולם" מספרת על פינגווין קטן, אמיץ ושובב מאנטרקטיקה, שעובר מסעות סביב העולם בדרך הביתה. רקדנית, רקדן ובעלי חיים שונים המגולמים בגופם מחברים את הצופה מחדש אל האדמה ואל הטבע בריקוד, בהומור ובאהבה לעולם. ההצגה מתאימה לילדים מגיל 4.

ההצגה "הוגו שלי" עוסקת בסבא הוגו שהיה פעם ילד קטן עם מזל גדול. בימים שבהם השתולל הרוע בעולם הוא פגש אנשים טובים שלקחו אותו למשמרת. הסיפור שמספר סבא הוגו לנכדתו נעה מלא באהבה, באומץ, במוזיקה ובחתולים. המחזה מבוסס על סיפור חייו של ז'ק קנו, והוא מתאים לילדים מגיל 8.

בהצגה "אני רואה בצבע" מתפתחת מהומה בהסעה בדרך לטיול. בשימוע אצל המנהלת מספרים כל ילד וילדה מנקודת מבטם איך הכל התחיל ולמה הם הצודקים. דרך הסיפורים מאפשרים הילדים הצצה אל עולמם הפנימי. ההצגה מתאימה לילדים בגילאים 10-5.

 

 

בקטגוריית ההצגות האורחות יועלו שבע הצגות. "אֶה-או!" היא הצגה ללא מילים – מופע צבעוני, מפתיע ומשעשע על רקדנית, שחקנית ומוזיקאי שחוברים ביחד ליצירה משותפת לפעוטות. גלגל עונות השנה מוצג בתיאטרון תנועה חזותי בשילוב של מוזיקה חיה על הבמה עם נגיעות של מוזיקה הקלאסית. ההצגה מתאימה לילדים בגילאים 4-2.

תיאטרון אלמינא בשיתוף תיאטרון יפו מציגים את "שמוליקיפוד" – עיבוד דו לשונית (עברית וערבית) לסיפור הילדים הידוע של ט. כרמי. בערב גשום מאבד שמוליקיפוד את דרכו בחיפוש אחר חבר לשחק איתו. הוא מוצא את עצמו בחדרו של ילד חולה, שגם הוא מחפש חבר. אבל מה לקיפוד ולילד, שזה דובר עברית וזה ערבית? האם הם יצליחו להיות חברים? ההצגה מתאימה לילדים בגילאים 8-3.

"מלך סיאם" של תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער מציג את סיפורה של אנה, מורה מאנגליה, שמוזמנת על ידי מלך סיאם לארמונו כדי ללמד את ילדיו בעקבות רצונו להפוך את סיאם לארץ מתקדמת יותר. אנה ובנה לואיס מגיעים לסיאם, אך הפער בין התרבויות השונות מתגלה כקשה מאוד. בעוד שאנה והמלך מתקשים להסתדר זה עם זו, לואיס נכבש בקסמיה של הנסיכה, ובמקום שבו המבוגרים נכשלים, הילדים מצליחים לקרב את הלבבות. ההצגה מתאימה לגילאים 12-5.

"אי המטמון" – הצגה נוספת של תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער – מספרת על ג'ים, בנה של בעלת פונדק באנגליה שמבלה את זמנו עם חבריו ג'ני וטוני. יום אחד מגיע לפונדק ימאי מוזר שקורא לעצמו "הקפטן", רטייה על עינו ותיבת ברזל נעולה בידו. כשהאורח מת בפתאומיות מגלים ג'ים וחבריו שבתיבה חבויה מפה מסתורית שמרמזת על מיקומו של אוצר. הם מבינים שהאוצר הוא ההזדמנות לעזור לאמו החולה של ג'ים ולחלץ את עצמם מחיי העוני, ויוצאים למצוא אותו. המסע לאי המטמון הופך להרפתקה רצופת סכנות ומכשולים, שבסופה מגלים ג'ים וחבריו אומץ לב, תושייה ויצירתיות, זוכים באוצר הנכסף ומגלים מחדש את החברות. ההצגה מתאימה לילדים בגילאים 12-5.

ההצגה המוזיקלית "מה הסיפור שלך, תמר?" נוצרה במסגרת הפרויקט "ילדים יוצרים תיאטרון" של תיאטרון חיפה בהשראת רעיונותיהם של ילדים מכל הארץ. תמר היא ילדה בכיתה ג'. ביום שישי בערב היתה לה מסיבת יום הולדת, אך רגע לפני שהיא פתחה את המתנה הגדולה של סבתא, התרחשה הפסקת חשמל. בני המשפחה ניסתה לתקן את התקלה, התחיל בלגן שלם, ותמר נתקעה בחדרה בלי מחשב, טלפון, טלוויזיה ואינטרנט. אבל אז היא גילתה שבזכות המתנה של סבתא וקצת דמיון, יש לה את הכוח להמציא לעצמה אין סוף עולמות ומשחקים. ההצגה מתאימה לילדים בגילאים 10-5.

"השרשרת" של תיאטרון גושן היא אגדה על נסיכה שמדדה את השרשרת המלכותית שלאיש בממלכה אסור לגעת בה, חוץ מאשר למלכה. שלא במתכוון נקרע חוט הזהב, וכל החרוזים התפזרו על הרצפה. הנסיכה מסתירה את השרשרת הקרועה, ומרגע זה היא נקלעת לשרשרת של שקרים בניסיון להיחלץ מהצרה. כאשר רשת השקרים מתהדקת היא בורחת מהארמון ויוצאת למסע של חיפושים אחר חוט זהב כדי לתקן את הנעשה ולהשיב את השרשרת לאמה. במסע זה היא מגלה את הכוח של האמת. ההצגה מתאימה לילדים בגילאים 10-4.

 

ההצגה "השרשרת" (צילום: יח"צ)

ההצגה "השרשרת" (צילום: יח"צ)

 

ההצגה "זוהר" מביאה את סיפורם של שלושה חברים שחולמים לראות את הזוהר הצפוני אך לא מצליחים להגיע לנקודת תצפית טובה. בדרכם הם נתקלים בסכנות שאורבות להם ובפחדים שעליהם להתמודד איתם. ההצגה נוצרה עבור ילדים עם שונויות קוגניטיבית כמו אוטיזם, הפרעות קשב וויסות חושי, והיא מתאימה לילדים מגיל שנתיים וחצי.

הצגות מפסטיבלי עבר: "התשמע קולי", "פומי – הטפיר שאיש אינו מכיר", "דודה לאה – מאת שומיש", "מסע הדוד מקס", "הלילה השנים עשר", "החופש לזוז", "הרפתקאות חמור שכולו תכלת", "בת המלך", "הנסיך מפלסטלינה", "שכנים", "הנשיקה הראשונה", "חכמים בלילה – אגדת חלם", "יואל אמר", "מעבר לים", "הגשם של סבא אהרון", "הקסם של מוצרט" ו"החבר הכי טוב שלי".

מחיר כרטיס לצפייה: 20 שקל, מחיר כרטיס כולל תרומה ליוצרים: 30 שקל. לאתר הפסטיבל לחצו כאן.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר