מבחן במחשבים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
מבחן במחשבים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

תלמיד בריאלי: "אנחנו מצפים שבית הספר יילחם בשבילנו"

תלמידים ומורים טוענים שבחינת הבגרות במחשבים היתה קשה במיוחד ושניסוחי השאלות לא היו ברורים. משרד החינוך: "אם יימצא שהמבחן היה קשה ניתן לכך מענה"

פורסם בתאריך: 17.5.17 16:26

תלמידים שנבחנו אתמול (שלישי) בבחינת הבגרות במחשבים טענו שהיא היתה קשה במיוחד ולא הוגנת. לאחר המבחן פרסמו התלמידים עצומה באינטרנט הקוראת למשרד החינוך לקבוע מועד ב' לבחינה, שעליה חתמו 16,000 תלמידים. בעצומה נכתב כי כאשר יפורסמו הציונים יגלה משרד החינוך ירידה משמעותית בציונים בהשוואה לשנים עברו.

אורנה אברך, מורה למחשבים בסניף בית בירם של הריאלי: "התלמידים שלנו השנה לא יצאו לפני סוף הבחינה שארכה שלוש שעות. בדרך כלל 50 אחוז מהתלמידים יוצאים אחרי שעתיים, והיו גם כאלה שיצאו בבכי. זה עוד לא היה אצלנו. שתיים מהשאלות התפרשו על פני שני עמודים והילדים היו צריכים לקרוא המון מלל. היו גם שאלות שנוסחו בצורה לא ברורה והיה קשה מאוד לתלמידים להבין מה רוצים מהם".

את עמדתה של אברך מחזקות נוי גץ וגילי אברך, שתי תלמידות כיתה י"א בריאלי אשר לומדות במגמת מדעי המחשב ברמה המואצת של 10 יחידות לבגרות. גץ: "כולם ציפו שהבחינה הזו תהיה ברמה של הבחינה בכל שנה, אבל היא היתה ברמה שונה לגמרי. בחלק אחד הייתי צריכה לבחור שתי שאלות מתוך שלוש. לא הבנתי מה רוצים ועברתי לשאלה אחרת. גם השאלות האחרות היו קשות". אברך: "המבחן הזה בחן את הבנת הנקרא יותר מאשר את הבנת מדעי המחשב. היתה שם שאלה שעד עכשיו אני לא מבינה".

תלמיד נוסף מהריאלי שאיתו שוחחנו אמר גם הוא שהמבחן היה קשה והוסיף: "אנחנו מצפים שבית הספר יילחם בשבילנו מול משרד החינוך".

אבי כהן, המפקח על מדעי המחשב במשרד החינוך הפיץ היום (רביעי) את ההודעה הבאה: "אני ער לכל הטענות. תוך שבוע נבצע מדגם, ואז נדע בדיוק מה קרה בבחינה ואם יש בעיה. אם נגלה שהיו שאלות שחרגו מבחינת הסיבוך והקושי, הריני מבטיח שנתחשב בכך במהלך הבדיקה".

משרד החינוך נמסר בתגובה: "במטה הבחינות שליווה לאורך כל היום את בחינת הבגרות במחשבים לא התקבלו דיווחים או תלונות על קושי בבחינה. עם זאת, לנוכח הטענות שעלו לאחר הבחינה יערוך המשרד בנושא. אם יימצא שאכן המבחן היה קשה ייתן המשרד את המענה הנדרש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר