האירוע המשותף בטמרה (צילום: בית הספר ליאו באק)
האירוע המשותף בטמרה (צילום: בית הספר ליאו באק)

תלמידים מליאו באק ומטמרה ערכו סעודת רמדאן משותפת

התלמידים משתתפים בקבוצת מנהיגות יהודית-ערבית משותפת שהתגבשה בסמינר לדמוקרטיה שהתקיים בשנה שעברה. מנכ"ל ליאו באק דני פסלר: "החיבור הזה הוא טוב יותר מהרבה ניסיונות שהיו לנו בעבר עם תוכניות של קיום משותף"

פורסם בתאריך: 9.6.17 10:59

תלמידים מתיכון ליאו באק ומשלושת בתי הספר התיכוניים בטמרה, הפועלים ביחד במסגרת קבוצת מנהיגות יהודית-ערבית משותפת, חגגו בשבוע שעבר בטמרה את סיום שנת הפעילות בסעודת איפטר המסורתית של חודש הרמדאן.

המסיבה נערכה בהשתתפות ראש העיר טמרה ד"ר סוהיל דיאב, משפחות התלמידים, מנהלי המתנ"סים ליאו באק וטמרה של החברה למתנ"סים השותפים לפרויקט, אנשי אקדמיה וחינוך ומאות אורחים נוספים. במסגרת האירוע הציגה הקבוצה את תוצרי הפעילות שלה בתחומי הספורט, השירה והתרבות. את הרעיון לקשר בין שתי הקבוצות יזם דיאב לאחר שתלמידי ליאו באק ביקרו בעירו במהלך סמינר שנתי. כעת מזמין ראש העיר את תלמידי ליאו באק ללון בטמרה כדי להדק את הקשר.

מנכ"ל ליאו באק דני פסלר: "הקשר התחיל למעשה בסמינר לדמוקרטיה של ליאו באק שהתקיים בשנה שעברה. אחת מהתחנות של הגוש הצפוני היתה בטמרה. רצינו שהתלמידים יפגשו כפר ערבי בגליל עם האתגרים שלו. לאחר הביקור התקשר אלי דיאב וביקש להמשיך את הקשר, והסכמנו מיד כי אנחנו תמיד מחפשים שותפים שרוצים בקשר יהודי-ערבי".

לדבריו של פסלר נבנתה תוכנית משותפת על ידי צוות המתנ"ס בטמרה והצוות החינוכי של החטיבה העליונה בבית הספר שמתבסס על קבוצת המנהיגות המשותפת: "העלות היתה יקרה, ולכן ביקשנו וקיבלנו סיוע מקרן של שגרירות ארצות הברית בישראל. נוצר כאן סיפור הצלחה ואהבה ממבט ראשון של שתי קבוצות עם עתיד מבטיח, דיאלוג שוטף וחיבור נהדר. בניית הפרויקטים המשותפים וגם ההיכרות ברמה האישית הפכה להיות אותנטית וטבעית. החיבור הזה הוא טוב יותר מהרבה ניסיונות שהיו לנו בעבר עם תוכניות של קיום משותף. אנחנו רואים בפעילות הזו את העתיד".

דיאב: "אנחנו מעודדים מאוד את הקשר הזה ונשמח להמשיך בו. תגובות התלמידים שלנו לפעילות המשותפת הן חיוביות מאוד. כשהתלמידים מליאו באק הגיעו בפעם הראשונה לטמרה בשנה שעברה ליוויתי אותם כל היום. טיילנו בסמטאות וברחובות העיר ונכנסנו ביחד לבניין העירייה. נוצר בינינו קשר טוב".

דיאב מספר שהיו תלמידים יהודים שהודו שמשפחותיהם חששו מהביקור בטמרה: "היום הם יכולים לספר למשפחות ולחברים את החוויה שהם עברו. אמרתי להם 'אם אתם כבר מרגישים כמו בבית אז השגתי את המטרה'. אמרתי להם שאולי נזמין את כל הקיצונים, הגזענים והפסיכופטים שיבואו לפה ויראו איך אפשר לחיות ביחד ללא הבדלי דת, לאום, גזע או צבע עור. כולנו בני אדם והגיע הזמן שנתחיל להפנים שצריך לחיות ביחד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר