תיכון ליאו באק (צילום: בועז כהן)
תיכון ליאו באק (צילום: בועז כהן)

העירייה תקיים מפגש שיתוף ציבור בנושא האסבסט בליאו באק

בעקבות החשש של הורי התלמידים בחטיבה העליונה של מרכז החינוך ליאו באק מפני פרויקט הסרת האסבסט בבית הספר, עיריית חיפה תקיים מפגש שיתוף ציבור בנושא, שבו ישתתפו נציגי משרד החינוך, עיריית חיפה וליאו באק, גורמי המקצוע במשרד להגנת הסביבה והמפקח של פרויקט ההסרה

פורסם בתאריך: 27.7.22 11:33

עיריית חיפה הודיעה היום (רביעי) על מפגש שיתוף ציבור מקוון בנושא פרויקט הסרת האסבסט בחטיבה העליונה של מרכז החינוך ליאו באק. המפגש יתקיים ביום ראשון, 7 באוגוסט בשעות 21:30-20:00. במפגש ישתתפו נציגי משרד החינוך, עיריית חיפה וליאו באק, גורמי המקצוע במשרד להגנת הסביבה והמפקח של פרויקט ההסרה.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" כי הורים לתלמידים בתיכון ליאו באק מסרבים לשלוח את ילדיהם ללימודים במבנה בית הספר, ואף החלו לברר אלטרנטיבות בבתי ספר אחרים בעיר. הסיבה לכך היא שבמבנה התיכון מתבצעות בחודשים האחרונים עבודות להסרת אזבסט, וההורים חוששים ששרידי האזבסט, שהוא חומר מסרטן, יימצאו במבנה גם אחרי שהוא יוכרז כנקי. לדבריהם של ההורים, לאחרונה התגלו סיבי אזבסט בכיתות לימוד אטומות במבנה, שבו אזבסט לא אמור להימצא.

יצוין כי אתמול שלח יו"ר ועד ההורים היישובי עופר גרין מכתב לוועדי ההורים בליאו באק, למנכ"ל אופק מאיר, לראש העיר עינת קליש רותם, למפקח פרויקט הסרת האסבסט יורם ורגה ולמשרד להגנת הסביבה מכתב שבו הוא מציין כי נפגש עם הרב מאיר ועם ורגה, וקיבל הסבר על פעולות ההסרה והניקוי. "התהליך הוא ארוך ולא הולך להסתיים בתקופה הקרובה כפי שמופץ על ידי גופים שונים", כתב גרין, "נציין כי מי שחותם על אכלוס לאחר סיום הפרויקט הוא מפקח הפרויקט בלבד. מדבריו, ואני מצטט, 'אני מבקש מכל הגורמים לא להלחיץ אותי לסיים את הפרויקט. רק כשאהיה בטוח, ולאחר שאבדוק את המקום באופן יסודי ואוכל להיות בראש שקט, אחתום על אישור אכלוס. מעבר לתלמידים יש גם את תושבי השכונה שהם תחת אחריותי. תהליך הניקוי עשוי לקחת עוד חודשים רבים, אני לא יכול להתחייב שיסתיים אחרי החגים'".

 

 

גרין ציין כי במפגש "נשאלו שאלות לגבי ניקוי חללים שונים במתחם שדלפו אליהם סיבי אסבסט, לרבות ניקוי מזגנים והחלפת וילונות בכל הכיתות. בישיבת ועדת חינוך שהתקיימה היום (אתמול; ש"מ) ואשר נכחתי בה, חברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג, המשמשת יו"ר הוועדה להגנת הסביבה, דרשה לקיים עוד בדיקות נוספות מעבר לנדרש. אנו דורשים שיבוצעו בדיקות חוזרות שוב ושוב כדי לדעת שהמקום נקי מאסבסט ומאפשר אכלוס בטוח עבור ילדינו".

גרין אף הדגיש כי באחריות ליאו באק והעירייה להיערך באופן מיידי למבנים חלופיים לשנה הקרובה: "למרות האופטימיות מהשיחה ומהשיתוף, אציין כי אל לנו להקל ראש ולדרוש פתרונות בהקדם האפשרי. אנו כוועד הורים מודיעים כי ילדי התיכון לא יחזרו ללמוד במבנה ב-1 בספטמבר וכי נמשיך לעקוב מקרוב אחר התקדמות הפרויקט".

לקראת מפגש הזום אמרה קליש רותם: "צוות של עיריית חיפה ואני פועלים באופן שוטף עם כל הגורמים המקצועיים בפרויקט ניקוי האסבסט. אנו ננקוט משנה זהירות ונמשיך להעמיד את המבנים החלופיים לשימוש התלמידים, ללא דד ליין. חשוב לציין שהמבנים שאותם הקצינו תוכננו לעמוד לרשות בית הספר תוך ידיעה שלוחות הזמנים עשויים להשתנות. עד שלא נהיה בטוחים ב-100 אחוז, על סמך הבדיקות המחמירות ביותר, שהמבנה בטוח, לא נאפשר לסכן את הצוות המקצועי ואת הילדים".

קישור למפגש הזום: https://us02web.zoom.us/j/86290321429

Meeting ID: 862 9032 1429
Passcode: 379159

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אמא

    למישהו זה נראה הגיוני באיזה שהוא מובן לשלוח ילדים למבנה נגוע?? ועוד לשלם על כך כסף?? אתן השתגעתם? המבנה הזה לא יכול להמשיך ולשמש בית ספר וזה ברור לכולם, למעט מנכל ליאו באק וראש העיר ששולחן ילדים למותם העתידי.
    ברגע האמת, ליאו באק יתרוקן ובעיקר ביסודי- כי מי ישלם כל כך הרבה כדי לגרום לילד שלו לחלות?
    פרקתם קהילה, פרקתם שכונה טובה, והעיר ממשיכה להתדרדר בכל הפרמטרים. רק מבנה חדש, נקי מכל סיבי האסבסט!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר