עינת קליש רותם ושרית גולן שטיינברג (צילומים: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה; מיכה בריקמן)
עינת קליש רותם ושרית גולן שטיינברג (צילומים: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה; מיכה בריקמן)

"שיקולים פוליטיים ולא ענייניים מסכלים את עבודתנו בנושא האסבסט"

יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה שרית גולן שטיינברג מאשימה את ראש העיר עינת קליש רותם כי היא מסכלת את עבודת האיגוד שמפקח גם הוא על עבודות הסרת האסבסט בבית הספר ליאו באק. גולן שטיינברג: "הכל על גבם של אלפי ילדים"

פורסם בתאריך: 10.8.22 09:16

חברת המועצה שרית גולן שטיינברג, אשר משמשת יו"ר איגוד ערים מפרץ חיפה להגנת הסביבה, מאשימה את ראש העיר עינת קליש רותם כי היא מסכלת את עבודת האיגוד אשר מפקח גם הוא על עבודות הסרת האסבסט במבנה בית הספר ליאו באק. גולן שטיינברג טוענת במכתב ששלחה לקליש רותם כי ראש העיר עושה זאת "כנראה משיקולים פוליטיים ולא ענייניים".

נוסף על כך היא טוענת במכתבה כי העבודות של קבלן הניקיון במקום לא מתבצעות זה זמן "בגלל סכסוך כספי עם הקבלן שהפסיק עבודתו עד להסדרת התשלום בגין עבודות ניקיון נוספות שנדרשו ממנו. למרבה הפליאה, עבודות אלו שנדרשות מהקבלן לא תוקצבו על ידי העירייה. מכאן עולה החשש כי לא ייעשה ניקיון משמעותי כפי שצריך שיהיה ואשר יבטיח הגעה לאפס סיבי אסבסט".

את המכתב שלחה גולן שטיינברג לאחר ביטול ברגע האחרון של פגישה בין גולן שטיינברג לרותי שטיינברג, מנכ"לית החברה הבת העירונית שקמונה שאחראית על עבודות הסרת האסבסט, אשר תוכננה לאתמול (שלישי). לדבריה של גולן שטיינברג, בפגישה היה אמור האיגוד להציג את תוצאות הדיגומים שבוצעו על ידו בליאו באק ובסביבתו ו"להבטיח כי הניקיון המבוצע במבנה התיכון ובמבנים הסמוכים לו יתבצע באופן יסודי על הצד המחמיר". בפגישה אמורים היו להשתתף גם מנכ"לית האיגוד ד"ר ליהי שחר ברמן ומנכ"ל ליאו באק הרב אופק מאיר.

"בשעה 12:00 היתה אמורה להתקיים פגישה שתואמה לבקשתי בהמשך לפיקוח הנוסף שהאיגוד מבצע כדי להבטיח כי הליך הסרת האסבסט והחזרת המבנה לשמישות ייעשו בזהירות הרבה", כתבה גולן שטיינברג לקליש רותם, "כל זה לא קרה לאחר שדקות ספורות טרם הפגישה הודיעה מנכ"לית שקמונה למשתתפים במפגש כי העירייה בראשותך ובהנחיה מתוך לשכתך אסרה עליה לקיים את המפגש. נראה כי שיקולים פוליטיים ולא ענייניים הביאו לביטול הפגישה, וצר לי כי שיקולים אלו מסכלים את עבודת האיגוד האמון על ביצוע בקרה ופיקוח בנושאי סביבה, ובכלל זה בנושא אסבסט, כל זאת על גבם של אלפי ילדים".

 

 

גולן שטיינברג הוסיפה כי "דיגומים שערכנו בשבועיים האחרונים הן בחטיבה העליונה (מבנה התיכון) והן בחטיבה התחתונה (בית הספר היסודי) העלו הימצאות של סיבי אסבסט בכיתות. כידוע לך, בדיקות להימצאות אסבסט נעשות באמצעות לקיחת דגימות נקודתיות, והתוצאות המתקבלות הן על בסיס ניתוחים סטטיסטיים מקובלים. כלומר, התוצאות משקפות הימצאות סיבים בנקודה מסוימת בחלל, אך לא מן הנמנע כי קיימים סיבים נוספים באותו החלל שנבדק. יובהר שממצאי הדיגומים הצביעו על עמידה בערך המומלץ והמוכר על ידי המשרד להגנת הסביבה, אך עמדת האיגוד היא כי על רקע טיב הבדיקות (דיגומים בלבד), כאשר מדובר בחלל סגור שבו צפויים תלמידים לשהות שעות ארוכות, יש לנקוט את עקרון הזהירות המונעת ולשאוף לכך שתיערך סדרת דיגומים בנקודת שטח צפופות יותר ובסבבים חוזרים ונשנים עד להשגת תוצאות דיגומים נקיות לחלוטין".

נוסף על כך היא המליצה על סדרה של פעילויות שצריכות להתבצע במקום לפני שיינתן אישור אכלוס ויבוצעו עבודות שיפוצים, לרבות ציפוי גבס וצביעה: "המשך ביצוע דיגומים בכל החדרים במבנה החטיבה העליונה (כ-50 חדרים) יבוצע על ידי האיגוד בנוסף לדיגומים מטעם המפקח על הפרויקט, והמשך דיגומים חוזרים בחטיבה התחתונה. טרם ביצוע דיגומים בכל כיתה יש להשלים סבב ניקיון יסודי משמעותי, הכולל שטיפה לאחר פירוק ופינוי הריהוט מהכיתות, לרבות לוחות ותמונות מהקירות, הסרת מזגנים והחלפת פילטרים. ניקיון זה צריך לכלול שטיפה של רצפה, קירות, תקרה וצנרת מזגן. ניקיון יסודי משמעותי גם במבנים הסמוכים (החטיבה התחתונה ובית הכנסת), ניקוי החצרות, ניכוש צמחייה, שטיפה של צמחיה ושל כלל המשטחים והריהוט החיצוני".

בסיום מכתבה לראש העיר כתבה גולן שטינברג כי העבודות שאמורות להתבצע ייארכו זמן וכי "יש להימנע מאישור אכלוס טרם ביצוע ההמלצות לעיל. בהקשר זה עודכנתי על ידי מנכ"ל בית הספר כי אין כוונה להחזיר את התלמידים למבנה בית הספר, גם לא למבנה החטיבה התחתונה".

עיריית חיפה סירבה להגיב.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. הורה בליאו באק

    גם שרית גולן משחקת פוליטקה על הגב של הילדים בואו לא נתמם .
    לכתוב מכתב בלי לצרף לו נספחים של דוחות הדיגומים וללא מיקום מדוייק של הבדיקות זה לא לב נקי אלא רצון לעורר פרובוקציה .
    הכי חשוב שכל הבדיקות תהינה תקינות לפני מתן אישור אכלוס וזה לא משנה למי ניתן את המדליה בסוף

  2. לאמור את האמת

    רק הורי התלמידים יחליטו על גורל ילדיהם. אסור לסמוך על הרשויות שהאינטרסים שלהם לא קשורים לבריאות התלמידים.

  3. גם אני מליאובק

    אני לא מבינה איך אף אחד לא מזכיר את המורים ואת העובדים, שנחשפים שנה אחר שנה. גם לא מבינה איך בית ספר פרטי הופך לעירוני כשזה נוגע למימון. וכן, רק ההורים יחליטו אם ומתי הילדים יחזרו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר