מוניות (צילום: Jomahepu@gmail.com/depositphotos.com)
מוניות (צילום: [email protected]/depositphotos.com)

בזכות הפרסום ב"כלבו": סודרה הסעה לתלמידה עם לקויות ראייה

תלמידת כיתה ח' מחטיבת הביניים מבית הספר לאמנויות רעות, אשר זכאית להסעה בשל לקויות ראייה על סף העיוורון, ישבה בבית מאז תחילת שנת הלימודים מכיוון שלא נמצאו לה הסעה ומלווה. בזכות הפרסום ב"כלבו - חיפה והקריות" הגיעה העירייה לסיכום עם אביה של הילדה

פורסם בתאריך: 6.9.22 11:17

תלמידת כיתה ח' מחטיבת הביניים מבית הספר לאמנויות רעות עם לקויות ראייה על סף העיוורון ישבה בבית מאז תחילת שנת הלימודים בגלל היעדר של הסעה ומלווה. למרות שהילדה זכאית להסעה ועיריית חיפה רשמה את זכאות הילדה, היא לא קיבלה הסעה עד להתערבותו של "כלבו – חיפה והקריות".

אביה שעובד בתחום המוניות טוען כי הוא הציע לעירייה פתרון ולפיו הוא יסיע את הקו לרעות אשר כולל שלושה תלמידים, אבל בעירייה מתנגדים. עוד הוא טוען כי פנייתו לחברת ההסעות שזכתה במכרז ההסעות לרעות בבקשה לשלב את בתו בהסעות עם אחת המוניות של חברתו נחסמה על ידי העירייה.

האב: "כבר חמישה ימים אין לילדה הסעות והיא תקועה בבית. התקשרתי למוקד ההסעות והמלוות בעירייה, ואמרו לי 'נהיה איתך בקשר בעוד כמה ימים'. אנחנו לא יודעים מתי הם יתקשרו. הסברתי להם שאני לא יכול לשלוח ילדה בלי מלווה ולא בתחבורה ציבורית. היא אחרי חודשיים של חופש, והפכתי משועבד למציאת פתרון. יש לי ארבעה ילדים, הלימודים מתחילים בשעה 8:00, ואני לא יכול לפזר את כולם לבתי הספר בזמן כי כל אחד לומד באזור אחר בעיר. המצב הזה של היעדר הסעה הוא לא הגיוני. בא לי לקחת את הילדים למינהל החינוך העירוני ולהשאיר אותם שם שיישבו להם על הראש".

 

 

לדבריו, בתו עברה ועדה שקבעה כי היא זכאית להסעה: "ב-15 באוגוסט, אחרי שקיבלתי את האישור, בדקתי בעירייה וראיתי שהיא רשומה ונקלטה במערכת ושהכל תקין. אמרו לי 'אל תדאג, יומיים-שלושה לפני פתיחת שנת הלימודים ייצרו איתך קשר' אבל כלום לא קרה. אני חווה את זה בפעם הראשונה וזה סוג של בור".

מתוקף היותו נהג מונית אומר האב כי ארגון הנסיעה לוקה בחסר: "ילדים בעלי מוגבלות נמצאים במשך שעה וחצי בהסעה לבית הספר. זה בלתי נתפש. הקווים הם ארוכים מאוד וכוללים כמה שכונות בכל רחבי העיר באותה הנסיעה. אמרתי להם 'אם אין לכם מלווה, תנו לי את הקו הזה ואני אקח את הילדה שלי', אבל הם התנגדו למרות שזה מתוקצב. העירייה אינה ערוכה כראוי לביצוע ההסעות. יש חוסר במלוות והסיבה לכך היא שמשלמים להם גרושים. רק לחשוב מתי אמורה לקום המלווה שצריכה להיות אצלי בשעה 7:00 בבוקר, ואני גר בשכונה בקצה העיר. באיזו שעה היא צריכה לצאת מהבית? מטרטרים אותה, היא מסיימת לעבוד ב-8:00 ומרוויחה 60 או 70 שקל בשעתיים. אלו לא תנאים. מה שהכי מרגיז זה שהכל מתוקצב ויש פתרונות אבל הם לא מוכנים לקבל הצעות מהורים. יש עוד עשרות ילדים במצב של הבת שלי. יש בחיפה 60 קווי הסעות של ילדים עם מוגבלויות, ובכל קו יש בממוצע שניים או שלושה ילדים. זה רק מראה כמה ילדים והורים תקועים במצב הזה".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה כי "הנושא בטיפול מינהל החינוך". ואכן, זמן קצר לאחר פרסום הכתבה התקשרו גורמים במינהל החינוך אל האב וסיכמו איתו שהוא יקבל את הקו לרעות.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר