רכבי הסעות (צילום: Kalinovsky/depositphotos.com)
רכבי הסעות (צילום: Kalinovsky/depositphotos.com)

"הכל בגלל רשלנות של עיריית חיפה"

הבלגן במערך ההסעות בחינוך המיוחד נמשך, והפעם זהו סיפורו של תלמיד בן 11 שמתגורר בחליסה ולומד בבית ספר עמל בקרית שפרינצק. אביו טוען כי המלווה של בנו התלוננה במשך כמה ימים על בעיות במערך ההסעות עד שהיא שלחה לאשתו ולו הודעה כי לא תשוב לעבודתה כמלווה. בינתיים הילד יושב בבית

פורסם בתאריך: 11.9.22 13:28

בלגן במערך ההסעות בחינוך המיוחד הפך במהלך הקדנציה של ראש העיר עינת קליש רותם לתופעה של ממש, כאשר ילדים רבים נשארים בבית ולא לומדים על לא עוול בכפם. הפעם זהו סיפורו של תלמיד בן 11 שמתגורר בחליסה ולומד בבית ספר עמל בקרית שפרינצק. לדבריו של אביו, המלווה של בנו כבר התלוננה במשך כמה ימים על בעיות שונות, וברביעי שעבר היא שלחה לאשתו ולו הודעה, ולפיה היא לא תשוב לעבודתה כמלווה.

"אתמול (רביעי שעבר; ש"מ) והיום שלחתי הודעות מפורטות, על כל הבעיות עם הנהגים, לכל מי שאחראי לנושא ההסעות (בעיריית חיפה; ש"מ)", כתבה המלווה להורים, "לצערי, אפילו לא חזרו אלי לדבר איתי. לגבי מחר בבוקר (חמישי שעבר; ש"מ), דיברתי עם הסדרנית של חברת ההסעות – בדרך כלל גם היא מסננת אותי ולא עונה לי, אבל היום היא ענתה – והיא אמרה לי שאין לה נהג בשבילי למחר. אני כמובן לא יכולה לעבוד באופן הזה. הודעתי לאחראית עלי שלא אגיע מחר, וזה יהיה כך כל זמן שאין דברים מסודרים. אני מעדכנת אתכם כדי שתהיו מודעים כבר מעכשיו, ולא רק בבוקר. אני ממש מקווה שהמצב יסתדר ונתראה שוב, אבל זה לא תלוי בי".

 

 

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמר האב: "הבעיה היא לא רק עם הילד שלי, יש עוד ילדים על הרצף שנוסעים עם הבן שלי בהסעה שבוטלה, והכל בגלל רשלנות של עיריית חיפה. שוב הבלגן חוגג שם. ילדים עם מגבלות משלמים מחיר כבד ומצער ונשארים בבית".

אלו בעיות אתם חווים עם ההסעה?

"ההסעות לא מגיעות בזמן, והילד מאחר לבית הספר. המלווה צריכה לחכות בכל פעם חצי שעה עד שהנהג מגיע. בשבוע שעבר כבר אמרו לה שלא תהיה הסעה, אז היא נאלצת להישאר בבית. הבעיות התחילו ב-1 בספטמבר, ועכשיו זה התפוצץ. הדבר הזה מוציא אותי מדעתי. אני בעבודה וחושב מה קורה עם הילד ומה יהיה. קשה להתרכז בעבודה ככה. ההסעות הפכו לבעיה קשה עבור ההורים. זו בעיה שחוזרת על עצמה מדי שנה. למה בעירייה לא מסיקים מסקנות? בכל שנה יש להם חודשיים של קיץ להיערך, אז למה תמיד יש בעיות?".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה מתמודדת כמו כל יתר הרשויות המקומיות בארץ עם מחסור חמור בנהגים ובמלוות הנדרשים למערך ההיסעים של מערכת החינוך המיוחד. למרות המחסור הקשה מצליחה מערכת החינוך בחיפה להפעיל מדי יום 1,002 קווי הסעה ולגייס יותר מ-500 סייעות. לצערנו אין בכל אלה די, ועל כן ממשיכה העירייה לעשות כל מאמץ כדי לגייס את מכסת העובדים הנדרשת עבור כלל הילדים, מהר ככל הניתן, ופועלת בכל הכלים העומדים לרשותה להשגת מטרה זו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. הגזמנו לחלוטין.

    כל ילד היום צריך הסעה פרטית??
    מה זה הפינוק הזה. ההורים רוצים הסעה מיוחדת שיממנו..

  2. פלוני פלוני

    אני גם אבא לבן בחינוך המיוחד, אין מילים לתאר את עוגמת הנפש וה הרגשה שילדים על הרצף חווים ולנו בטור הורים למרות שאת המכרז העירייה דאגה לתת לחברת ההסעות ומישהו בטח קיבל מה שאמור לקבל ויותר מכך, אבל כל פתיחת שנה ישנה בעייה בשנה שעברה היה בעיית המלוות, השנה הנהג וכו' אז שאלה קטנה לגברת קליש איך את לא בודקת לפני שאת מאשרת מכרז לחברה שחסר לה נהגים ומלווה למערך הסעות לאוכלוסייה כו רגישה וחסרת ישע כזו, מה נסגר עם העירייה המחורבנת הזו ששום דבר אינו מתפקד בה כמו שצריך, אישית ישנה תלונה בפניות הציבור… לא עזר נעלה את זה למבקר המדינה ואם כלום לא עוזר אז לא נשלח את הילדים וייסורים מיותרים גועל נפש ממש אין חוץ מזה

  3. פלוני פלוני

    הגזמה לחלוטין, בואינה יא עכבר מאחורי מקלדת אלו ילדים על הרצף אוטיסט, אגף שמשרד החינוך והתחבורה ממן את כל הדבר וזה עובר לרשויות והעירייה אך מה לעשות כשיש עירייה מחורבנת שלא יודעת לתפקד

  4. ליבי

    מכירה את זה מצד השני. אמא שלי נרשמה כמלווה לפני שבועיים. נאמר לה שזה עבודה טובה שיקח כמה שעות ביום.ועכשיו זה תופס לה כל יום
    מי שאחראי עליה בעירייה לא עונה לה, סידור ששולחים אפשר ישר לזרוק לפח, יש לנהגים זמנים משלהם והם לא מחויבים לעבוד לפי זמנים של עירייה. כל יום אמא שלי חייבת להתקשר קודם כל לאגד – כי איתם כנראה עירייה חתמה הסעות – והם מעבירים אותה להתקשר לקבלן אחר, ששמו סע דליה. סע דליה או שלא עונים בכלל, אני שמרימים טלפון וזורקים אחרי כמה שניות. כשבא להם לעבוד הם נותנים זמנים מוקדמים שמערכת החינוך עוד לא פועלת ואומרים שזה הזמן, לא משנה שגן ילדים יהיה סגור, יש לנהג נסיעה אחרת ישר אחר כך. אמא שלי מנסה לתפוס אותם בבוקר, בצהריים, בערב ובלילה, כל הזמן בטלפון על הקו כי היא חייבת להתקשר כל יום פעמיים ולברר באיזה זמן הקבלן המשנה הזה החליט היום לעבוד. בסופו של דבר, יש בסיפור שלושה אשמים – עירייה, שלא מסוגלת לסנן מהמערכת אנשים שלא עובדים ולחייב קבלן לעבוד בזמנים שלה, אגד, שגוזר קופון בלי לעסות כלום וסע דליה שלא מספקת שירות בסיסי ולא מבינה שככה לא עובדים.

  5. ד"ר סוס

    אם תראו מי מנהל את ההסעות בערייה תבינו שלא הנהגים אשמים. יש הסעות עם ילד אחד שנוסע רחוב אחד ועל זה הערייה משלמת 120 למלווה הלוך חזור ולחברת ההסעות על כל כיוון 79 שקל מונית קטנה ויש שנוסעים עשרה ילדים כמו כבשים להסעה שלוקחת שעה במקרה הטוב להגיע לבית הספר. אין סדר ולאף אחד ממש לא איכפת עם הילד הגיע לגן או לבית הספר. הנהגים לא אשמים ובמיוחד של סע דליה הסעות גדולות עבודה קשה הבעיה עם המוניות ספיישל הקטנות שהנהגים מקבלים נסיעה טובה יותר וזורקים את הסידור למישהו אחר..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר