הטקס שנערך בבית יד לבנים והספר "מתכון-שיר" (צילומים: תיכון קרית חיים)
הטקס שנערך בבית יד לבנים והספר "מתכון-שיר" (צילומים: תיכון קרית חיים)

בתיכון קרית חיים הפיקו ספר הנצחה לחללי צה"ל תושבי הקריה

בספר, שנקרא "מתכונשיר", מופיעים מתכונים ושירים שאהבו הנופלים. הספר הוצג לראשונה השבוע ונמסר למשפחות השכולות בטקס שהתקיים בבית יד לבנים בקרית חיים. מנהלת תיכון קרית חיים חני גרינברג: "נוצרה פה הזדמנות לקרובי המשפחה להשמיע את קולם, ולא רק ביום הזיכרון אלא בתהליך עמוק לאורך כל השנה"

פורסם בתאריך: 13.11.22 08:03

תלמידי תיכון קרית חיים הפיקו ספר הנצחה לחללי צה"ל תושבי הקריה בשם "מתכון-שיר", שבו מתכונים ושירים שאהבו הנופלים. הספר הוצג לראשונה השבוע ונמסר למשפחות השכולות בטקס שהתקיים בבית יד לבנים בקרית חיים, כאשר המשפחות הביאו לטקס את המאכל האהוב על ילדיהם שנפלו. את הספר עיצבה תלמידת בית הספר עמית פלדמן.

הספר נוצר במסגרת תוכנית מעורבות חברתית בשם "התשמע קולי", המשותפת לבית הספר ולארגון יד לבנים בקריה ואשר פועלת זה כשנתיים. במסגרת התוכנית נפגשים התלמידים עם משפחות שכולות מהקריה, בליווי מורות מהתיכון. בבית הספר מספרים שבמפגשים הראשונים הציגה כל משפחה שכולה את הילד שאיבדה – מסלול חייו, החוויות שאותן צבר, והדרך העצובה שבה הסתיימו חייו.

 

 

"בזכות המפגשים נוצר קשר משמעותי ומרגש בין התלמידים למשפחות", אומרים בתיכון קרית חיים, "השנה, כשהתלמידים הגיעו לכיתה י"ב, הם החליטו ביחד עם המשפחות לערוך ספר מתכונים מיוחד שינציח את זכר הנופלים ואשר יכלול את המתכון לתבשיל שהיה אהוב על כל נופל, לצד תמונתו וברקוד שניתן לסריקה ובו השיר שאותו אהב. כל משפחה הוסיפה לספר כמה מילים בנימה אישית".

מנהלת תיכון קרית חיים חני גרינברג: "נוצרה פה הזדמנות להשמיע גם את קולו של החלל ולהנציח אותו וגם הזדמנות לקרובי המשפחה להשמיע את קולם, ולא רק ביום הזיכרון אלא בתהליך עמוק ומשמעותי של היכרות לאורך כל השנה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר