סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: דן קובלר)
סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: דן קובלר)

אירוע קשה בריאלי: תלמיד איים על חברו בחפץ חד

סערה בבית הספר הריאלי: ויכוח מילולי בין שני תלמידי כיתה ט' בבית בירם הסלים, ואחד מהתלמידים המעורבים הוציא חפץ חד ואיים באמצעותו על חברו. בהודעה להורים נכתב: "האירוע הוא חריג ולכן הטיפול בו הוא קפדני ומקיף את כל השרשרת הנחוצה בבית הספר. אנו מבטיחים להמשיך ולגלות אפס סובלנות לאלימות"

פורסם בתאריך: 16.12.22 14:11

יומיים לאחר אירוע הדקירה בבית הספר ברחובות, אירוע קשה התרחש אתמול (חמישי) גם בבית הספר הריאלי: ויכוח מילולי בין שני תלמידי כיתה ט' בבית בירם הסלים, ואחד מהתלמידים המעורבים הוציא חפץ חד ואיים באמצעותו על חברו.

בתום יום הלימודים קיבלו ההורים של תלמידי השכבה הודעה ממרכזי השכבה שבה נכתב: "הורים יקרים, אנו מבקשים לעדכן אתכם כי הצטערנו הבוקר לשמוע על אירוע אלימות חריג אשר אירע אצלנו בשכבה. באירוע עצמו, שהחל בחילופי מילים אקראיים, הוציא אחד מתלמידינו חפץ חד, תוך שהוא מאיים על חברו לספסל הלימודים. כפי שציינו, האירוע הוא חריג ולכן הטיפול בו הוא קפדני ומקיף את כל השרשרת הנחוצה בבית הספר, כמו גם את הגורמים המייעצים לו. אנו מבטיחים כי נמשיך לגלות אפס סובלנות לאלימות ונעשה כל מאמץ כדי שהקמפוס שלנו יהיה אי של ביטחון ושל שפיות. נדון על כך בכיתות באמצעות המרכזים, המחנכות והיועצת".

הבוקר קיבלו ההורים מכתב נוסף, שעליו חתום מנהל מרחב ההנצה אורן בן גויה, ובו נכתב: "כפי שכולכם יודעים, אירע אתמול אירוע אלימות חמור בשכבה, אשר כולנו עוסקים בו ובהשלכותיו. אני מבקש לעדכן אתכם כי מרגע שהדבר נודע לנו נקטנו את כל הפעולות הנדרשות (בירור הפרטים, דיווח ועדכון כל הגורמים הנדרשים, תגובה משמעתית, שיחות עם התלמידים ועוד). מטבע הדברים ומפאת הרגישות הנחוצה וצנעת הפרט אני נמנע מלפרט מעבר לכך".

 

 

בן גויה הוסיף כי "כל הפעולות שננקטו הן פעולות ראשוניות בלבד, ונמשיך ונעסוק בכך גם בימים הקרובים, הן בצד התגובתי והמשמעתי והן בצד החינוכי והערכי (בין השאר עצירת הלימודים, שיחות בנושא האלימות, כללי התנהגות, דרכי דיווח ויידוע ועוד בכל הכיתות בשכבה). חשוב לי שתדעו כי האירוע שאירע הוא חמור מאוד בעינינו, ואנחנו נמצה את הטיפול בו ככל שנוכל וככל שניתן, הן בפן המשמעתי, הן בפעולה מול גורמי החוץ הנדרשים והן בהנחלת כללי ההתנהגות וההיבטים הרגשיים, וכמובן נמשיך ונעדכן אתכם בשקיפות מלאה וככל שנוכל".

לסיום כתב בן גויה: "בקשה לי אליכם – אני מבין לגמרי את סערת הרוחות ואת הרצון שהאירוע יטופל וימוצה עד סופו, וכך אכן יקרה. עם זאת, חובה על כולנו, כמבוגרים וכבעלי ניסיון חיים, כהורים וכמחנכים, לנהוג באחריות, להוות דוגמה לילדים, להימנע מהשתלחויות ברשתות ובקבוצות, להניח לילדים המעורבים ולהשאירם מחוץ לדיון, ולתת לנו, הצוות החינוכי, לעשות את העבודה המורכבת והרגישה, כאשר אתם איתנו ומאחורינו".

המקרה הוביל לזעזוע בקרב רבים מההורים. אם לתלמיד אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "אם זה מה שקורה בריאלי, אני לא רוצה לדעת מה קורה בבתי ספר אחרים".

מבית הספר הריאלי לא התקבלה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ששש אל תגלו

    מוכר גם בכיתה יב היה מראה כזה בשנה שעברה ולא התייחסו בכלל רק שמרו על שקט המאפיין את ביה"ס שלא ידעו ויחשבו שגם בריאלי האליטיסטי יש אלימות של ילדים ערסים והנהלה משתיקה

  2. מאמין בצדק

    אירוע חמור שבית ספר ראלי לא מדווח אמת על האירוע, קודם כל נדרש לתחקר את האירוע ולכתוב שקבוצה של 15 ילדים ניסו לבצע לינצ' בתלמיד בן 16.
    והרקע חמור יותר מהקטטה עצמה….

  3. קורא הצדק!!

    לפני שאתם מפרסמים איזשהו כתבה, תחקרו תוודאו את המידע טרם פרסומו , כמי שמכיר את הסיפור מקרוב אני אשלים לכם את החסר , הויכוח אכן התחיל בין שני תלמידים , אך בהמשך אותו תלמיד "המאוים" הזמין קבוצה של תלמידים ( 15 תלמידים) כדי לתקוף את אותו תלמיד שכביכול "איים בכלי חד" , זה מה שנקרא לינץ'. אז אני אבהיר, אותו תלמיד עם הכלי החד עבר לינץ'!!!
    השאלה עכשיו היא כזאת , איך הייתם מרגישים אם עברתם לינץ' ואתם הקורבן שבסך הכל ניסה להגן על עצמו מול קבוצת תלמידים כי זה הדבר היחידי שיכול להציל אותך מלהגיע לבית חולים עם חבלות ושברים, שוכב במיטה מרוסק מבחינה פיזית ןנפשית ונכנסים לכתבה הזו שמציגה אותכם כאשם וכמישהו "שמאיים".
    לסיכום, אם אותו תלמיד עם הכלי החד לא היה מגן על עצמו , הסיפור היה נגמר אחרת(בבית חולים).

    אז אני מצפה מכם לקחת אחריות ולהציג את הסיפור כמו שהוא.ולא תוסיפו עוד נזק לאותו תלמיד שבסך הכל הגן על עצמו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר