סניף הדר של בית הספר הריאלי (צילום: אביב מלכי)
סניף הדר של בית הספר הריאלי (צילום: אביב מלכי)

לא רק שכר לימוד בשמים: מצטרפים חדשים לריאלי ישלמו דמי תשתית

בבית הספר הריאלי מצאו דרך חדשה להיכנס לכיס של ההורים. תלמידים חדשים שיתקבלו לכיתה א' ישלמו דמי תשתית בסך של 500 שקל, לכיתה ב' 1,000 שקל, לכיתה ג' 1,500 שקל, לכיתה ד' 2,000 שקל, לכיתה ה' 2,500 שקל ולכיתה ז' סכום עתק של 3,500 שקל. וגם: זהו שכר הלימוד של המצטרפים החדשים

פורסם בתאריך: 1.1.23 12:44

בית הספר הריאלי יגבה מתלמידים חדשים דמי תשתית, וזאת נוסף על שכר הלימוד הגבוה – כך עולה מבדיקה באתר בית הספר.

ההרשמה המקוונת לריאלי תתקיים ביום חמישי, ולפי האתר, תלמידים חדשים שיתקבלו לכיתה א' ישלמו דמי תשתית בסך של 500 שקל, תלמידים שיתקבלו לכיתה ב' ישלמו 1,000 שקל, תלמידים שיתקבלו לכיתה ג' ישלמו 1,500 שקל, תלמידים שיתקבלו לכיתה ד' ישלמו 2,000 שקל, תלמידים שיתקבלו לכיתה ה' ישלמו 2,500 שקל ותלמידים שיתקבלו לכיתה ז' ישלמו סכום עתק של 3,500 שקל.

בהודעה להורים נכתב באתר: ״בית הספר משקיע מדי שנה חלק משכר הלימוד בפיתוח ובתחזוקת התשתיות – כיתות הלימוד ומרחבי הלימוד בבית הספר. על רקע זה, תלמידים חדשים שנרשמים לבית הספר נדרשים לשלם דמי תשתיות המגלמים השקעה בסך של 500 שקל עבור כל שנה. דמי תשתיות ישולמו כתשלום חד פעמי עבור תלמידים חדשים בלבד לאחר הודעת הקבלה".

נוסף על דמי התשתית פרסם הריאלי את שכר הלימוד עבור תלמידים חדשים. משנת הלימודים הבאה (תשפ"ד) שכר הלימוד בכיתות א'-ח' לא יהיה מפוקח עוד על ידי משרד החינוך, שיפסיק לתקצב את בית הספר בשכבות הגיל הללו. לפיכך, שכר הלימוד לתלמידים חדשים בכיתות א'-ו' יהיה 24,120 שקל לשנה (2,010 שקל לחודש) ולתלמידי כיתות ז' ו-ח' 35,640 שקל לשנה (2,970 שקל לחודש). יצוין ששכר הלימוד בריאלי הוא צמוד למדד המחירים לצרכן ומשולם במשך 12 חודשים בשנה. שכר הלימוד לתלמידים שכבר לומדים בבית הספר יפורסם עד לסוף חודש אפריל.

 

 

בגני הילדים של הריאלי ישלמו ההורים שכר לימוד בסך של 3,790 שקל לחודש, אך המחיר עלול לעלות. "שכר הלימוד המוצג בגן הוא בקיזוז ההחזר להורים בגין ההקצבות של משרד החינוך (אם ישתנו ההקצבות יעודכן התעריף בהתאם)", נכתב בדברי ההסבר להורים.

בכיתות ט'-י"ב תעריף שכר הלימוד נקבע לפי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, הוא יעמוד על 566 שקל לחודש ולא תיגבה בגינו תוספת של דמי תשתית.

עוד נכתב בהודעה להורים: "הנהלת בית הספר תעשה כל שביכולתה לשמור על יציבות התעריפים, ככל שהדבר תלוי בה. בצד זה ייתכנו שינויים עתידיים הכרוכים בעדכון הסכמי שכר המורים, עליית המדד וכדומה. לפי הידוע לנו מהסכמי השכר עם הסתדרות המורים עד כה, ההתחייבות תאפשר לקבע את שכר הלימוד למשך כחמש שנים מתאריך חתימת ההסכמים האלה, קרי מחודש ספטמבר 2022".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. אמא לילדים בבית ספר

    בתור אמא לשני ילדים במערכת, אין הצדקה לסכומי עתק שאנו משלמים (ולצערי רק עולים). בית ספר טוב אך לא שווה לשלם עבורו יותר,בטוחה שיש ציבוריים שלא נופלים ממנו. במבט לאחור לא הייתי רושמת את ילדי החל מ-א לבית ספר. אנו מוותרים על הרבה דברים אחרים בגלל האלפי שקלים לבית ספר, בהחלט לא משתלם. להוציא את ילדי היום שטוב להם ייפגע בהם מאד, לקוחה שבויה…

  2. לאמור את האמת

    נכון, ההוצאות של בית הספר הולכות וגדלות, אבל ההנהלה מתקרבת לנקודת השבירה שבה הורים משכבות סוציואקונומיות ממוצעות לא ירשמו את ילדיהם לראלי. יישארו התלמידים המפונקים והמדושנים מהעשירון העליון. "הצנע לכת עם אלוהיך" יישאר משפט ללא תוכן מעשי.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העליה בשכר הלימוד לתלמידים שכבר בבית הספר – היא הבושה האמיתית!
    ניצול קהל שבוי…
    חייבים פתרון מסודר ומאורגן שיקבע את שכר הלימוד ויבטיח להורים שקט ובטחון.
    גם אנו מתכננים את כלכלת חיינו – קפיצה כמו זו המתוכננת היא עשרות אלפי שקלים שנוכל לחסוך למען עתידם של הילדים, בית עבורם ועוד ועוד…
    עזות מצח לשלוח יד לכיסנו בלי למצמץ!!!

  4. הבעיה מתחילה בעירייה

    העירייה משקיעה את תקציבי העתק בשדרוג תקנים לעובדיה ופנסיות עתק לגמלאים
    אולי במקום תסייע במימון בתי הספר הפרטיים בחיפה שבהם לומדים שליש מהתלמידים בעיר
    מה דעתה של העירייה? ותבנה לא רק לשכות חדשות בחסן שוקרי גם תתרום למבנים?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר