בית הספר אליאנס (צילום: בית הספר אליאנס)
בית הספר אליאנס (צילום: בית הספר אליאנס)

חשש משביתה באליאנס בגלל תשלום חלקי של המשכורת למורים

המורים בבית הספר אליאנס, שהבעלות עליו הועברה לידי עיריית חיפה בתחילת שנת הלימודים, טוענים כי הם לא מקבלים משכורת מלאה אלא "משכורת רעב" כהגדרתם. ביום ראשון יקיימו המורים אסיפת הסברה, וארגון המורים מאיים להשבית את הלימודים בבית הספר

פורסם בתאריך: 5.1.23 16:35

ארגון המורים מאיים להשבית את בית הספר העירוני אליאנס מכיוון שעיריית חיפה לא שילמה למורים שכר מלא. כזכור, בסוף שנת הלימודים שעברה הועברה הבעלות על בית הספר מעמותת אליאנס לעירייה בהסכם שעליו חתמו הצדדים. כעת טוענים המורים כי העירייה אינה עומדת בתנאי ההסכם, והם אינם מקבלים משכורת מלאה אלא "משכורת רעב" כהגדרתם.

המורים התלוננו נגד העירייה בסניף ארגון המורים בחיפה, וזה החל לפעול בעניינם אך עד כה ללא תוצאות. במכתב ששלחה היום (חמישי) מזכירת סניף חיפה בארגון המורים ענת שורץ לראש העיר עינת קליש רותם ולראש מינהל החינוך בעירייה אילנה טרוק היא כתבה: "ארגון המורים וצוות המורים שבבעלות עיריית חיפה מלינים זה תקופה ארוכה על תלושי שכר לא תקינים ועל אי תשלום רכיבי שכר בהתאם להסכמים הקיבוציים. למרות פניות חוזרות ונשנות ולמרות ההבטחות לטפל ולהסדיר את הנושא, הדבר טרם מבוצע. לאור זאת, ביום ראשון, 8 בינואר, בשעות 9:15-8:30 תתקיים אסיפת הסברה בחדר המורים בנוכחות של כל צוות ההוראה".

 

 

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמרה שורץ: "אכן המורים פנו אלי והתלוננו. ביום ראשון הבוקר יתכנסו המורים לאסיפת הסברה, והודעתי על כך לראש העיר ולראש מינהל החינוך. אני מקווה שהעירייה תתעשת ותשלם את שכר המורים, כולל כל הרכיבים שבו. אני מקווה שלא נגיע לכך שנצטרך להשבית את הלימודים באליאנס".

בהקשר זה יצוין כי בחודש אוקטובר התלוננו עובדי המינהלה באליאנס שהעירייה שילמה את משכורתם באיחור למרות שקיבלה מעמותת אליאנס את הכסף לתשלום בזמן. ועד ההורים של בית הספר הביע אז חשש שעובדי המינהלה ישביתו את הלימודים, אך איום השביתה הוסר לאחר שהעירייה הודיעה כי תשלם את משכורתיהם.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "על מנת לתת מענה הולם לשכר המורים הוחלט כי צוותים של העירייה, בגיבוי של צוותים ממשרד החינוך המומחים לשכר, יגיעו ביום ראשון לבית הספר ויטפלו באופן אישי בפערים הקיימים בשכר של כל מורה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אבי כהן

    בושה למדינה ובושה לעיריה.
    נקווה שהממשלה החדשה תשקם גם את נושא השכר למורים והשוטרים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר