סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: דן קובלר)
סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: דן קובלר)

שוב סוער בריאלי: פורום משפחות שכולות הוזמן ליום עיון

מנכ"ל ארגון בצלמו שי גליק מאיים לפעול נגד מנהל בית בירם מנדי רבינוביץ' אם לא תבוטל הזמנת פורום משפחות שכולות: "במקום להביא מרצים שיעודדו את הנוער הנפלא והאיכותי, אתה בוחר להביא ארגון שקורא לחיילי צה"ל רוצחים ומחבלים". הריאלי: "מפגישים את תלמידי י"ב עם זוויות שמשקפות את מורכבות החיים בישראל"

פורסם בתאריך: 6.2.23 13:18

שי גליק, מנכ"ל ארגון בצלמו – זכויות אדם ברוח יהודית, מאיים לפעול נגד מנהל סניף בית בירם של בית הספר הריאלי מנדי רבינוביץ' אם זה לא יבטל את הזמנתם של חברי פורום משפחות שכולות לבית הספר. הפורום הוא ארגון ישראלי-פלסטיני המורכב ממשפחות שכולות משני הצדדים שאיבדו בן משפחה כתוצאה מהסכסוך.

"נדהמנו לשמוע שבכוונתך לזמן לבית הספר את הארגון הרדיקלי והקיצוני פורום משפחות שכולות של משפחות מחבלים שרצחו יהודים", כתב היום (שני) גליק לרבינוביץ', "הורים רבים ותלמידים מודאגים פנו אלי שאתערב בעניין, ואני להם לפה אחרי שהם מפחדים לדבר נגדך בגלוי. אני מתכוון לפעול בכל הכוח נגדך במקרה זה אם לא תחזור בך. ככל שלא אקבל תשובה עד סוף היום, אגיש נגדך קובלנה רשמית למשרד החינוך".

גליק הוסיף כי "לפני שנה וחצי התעקשת להזמין רק נציגים של בצלם (מרכז המידע הישראלי לזכויות האדם בשטחים; ש"מ), ואז שר החינוך דאז יואב גלנט אסר עליך. צפצפת עליו ועשית אירוע של אנשי שמאל קיצוני ועוד עלה תאנה, ובתגובה זומנת לשימוע. האם לא למדת לקח?".

הזמנתם של חברי הפורום לבית הספר נעשתה במסגרת פעילות שמארגן הריאלי לכיתות י"ב בשם "קמפוס חברתי בנושא סוגיות עכשוויות בדמוקרטיה ישראלית". התוכנית אמורה להתחיל ב-12 בפברואר ולהימשך שלושה ימים – יום עיון בבית הספר ויומיים של סיור לימודי בירושלים. יצוין כי הפורום מוכר על ידי משרד החינוך וכי לפני כמה חודשים ביקרו חבריו בבית הספר אליאנס למרות התנגדותו של ארגון בצלמו.

גליק כתב לרבינוביץ' כי "הפורום ירצה בפני תלמידי הבית ספר לפני גיוסם לצה"ל. במקום להביא מרצים שיעודדו את הנוער הנפלא והאיכותי של בית הספר הריאלי, אתה בוחר להביא ארגון שקורא לחיילי צה"ל רוצחים ומחבלים ומשווה אותם למחבלים. במקום לעודד אותם להתגייס לצה"ל ליחידות מובחרות ולהגיע הכי גבוה שרק אפשר, בחרתם להביא את הארגון הקיצוני פורום משפחות שכולות. בנוסף, לא ייתכן להזמין נציגים רק מצד מסוים של המפה הפוליטית. אני קורא לכם להזמין נציג מהארגון שלנו או מארגון זכויות אדם אמיתי אחר, ולא מארגוני זכויות שמגנים בעיקר על מחבלים ועל בני משפחותיהם. זאת חובתכם שכן חוזר מנכ"ל משרד החינוך מחייב השמעת שני הצדדים".

 

 

בחוזר לתלמידים ולהורים שהוציא הריאלי נכתב כי מטרותיה של התוכנית הן "לעורר אצל הנוער חשיבה ביחס למעגלי הזהות הדמוקרטי ולמתח האישי והציבורי הנוצר לאור המציאות הישראלית המורכבת. עיסוק בסוגיות אקטואליות והיכרות עם העמדות השונות סביב חוק יסוד השפיטה. חיזוק והטמעת ערך הפלורליזם דרך מפגש עם קשת עמדות מגוונת. חידוד חשיבה ביקורתית שיפוט ערכי והתבוננות מוסרית בתהליך עיצוב עמדה כלפי הסוגיות השונות".

על יום העיון שיתקיים בבית בירם ואשר אליו הוזמנו חברי הפורום נכתב בחוזר כי הוא מתמקד "בסוגיות חברתיות, מוסריות ודמוקרטיות הקשורות מהסכסוך הישראלי-פלסטיני. יום זה יכלול יחידות לימוד סדנאיות, מעגלי שיח והרצאה. היום יורכב ממפגש עם פאנל דוברים מטעם מנהיגות השכבה, סטנד אפ של הקומיקאי מוחמד נעמה, מפגש נציגים מפורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני והרצאה בנושא 'המעמד המשפטי של אזורי יהודה ושומרון במדינת ישראל' מטעם צוות המורים לאזרחות".

על הסיור בירושלים נכתב כי הוא יכלול ביקור בבית המשפט העליון, מפגש עם מובילי ההתיישבות היהודית במזרח ירושלים ועם ארגון מפקדים למען ביטחון ישראל, ״תוך בחינת המדיניות הישראלית ביחס לסוגיות שונות: גדר ההפרדה, בנייה ממשלתית במזרח ירושלים והתיישבויות ישראליות, וההשלכות של מדיניות זו על הסדרים פוליטיים עתידיים, על מרקם החיים בעיר, על החברה בישראל ועל הדמוקרטיה הישראלית. נבקר במרכז מורשת בגין ונכיר יותר מקרוב את מורשתו הלאומית והאזרחית של ראש הממשלה מנחם בגין ז"ל. ניפגש לדיונים עם אנשי תנועת המעורר סביב סוגיות דמוקרטיות הקשורות לשוויון ולאי שוויון בהיבטים כלכליים, מגדריים ודתיים. נסייר בהר הרצל בחלקת גדולי האומה, שם נעסוק בסוגיות דמוקרטיות שליוו את המדינה לאורך ימיה, ונבקר בבית העלמין הצבאי שבו נכיר את סיפורי ההקרבה שעולים מתוך חייהם ונפילתם של החללים, כחלק מדיון במאחד של החברה הישראלית".

מבית הספר הריאלי נמסר בתגובה: "כחלק מתוכנית הלימודים הייחודית שפיתחנו, אנו מפגישים את תלמידי כיתות י"ב עם זוויות שונות שמשקפות את מורכבות החיים בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. בין היתר – ביקור במרכז למורשת מנחם בגין בירושלים, מפגש עם מתיישבים יהודים בראס אל-עמוד, ושיחות עם חברי פורום משפחות שכולות ועם חברי מפקדים למען ביטחון ישראל. כמו ב-15 השנה האחרונות, גם השנה נקיים את המפגשים החשובים במיוחד לאור שיעור המתגייסים הגבוה מבית הספר שעומד על 96.6 אחוז, רבים מהם בתפקידי קצונה. אנו גאים בהם ובהן ונמשיך להעניק להם את נקודת הפתיחה הטובה ביותר לעמדות מפתח בחברה ישראלית כמו אלפים מבוגרינו, ובהם שופטים, שרים, רמטכ"לים, מדענים זוכי פרס ישראל ויוצרים מובילים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. איש

    מי שמפחד שילדים ישמעו דעות מורכבות יודע שהדעה המצומצמת שלו שקרית…

  2. איתי

    דיברי שי גליק פשוט אינם נכונים. הלוואי וזה רק חוסר ידיעה.
    כחבר גאה ב"פורום משפחות שכולות" שגם היה במפגשים רבים אני מעיד שאין שום ביזוי של חיילי צה"ל, בטח שלא קוראים להם בכינויים שהמציא גליק. לא סתם הוא לא מציג עדויות להשמצותיו, אלא רק סיסמאות.
    נציגי הפורום – ישראלים ופלסטינים החיים את השכול שלהם- מדברים על כבוד לכל אדם, על הצורך בגישה של היכרות ופיוס הדדי למען עתיד טוב יותר בארץ כואבת זו. זה יכול לעורר דאגה רק אצל מי שערכים אלו אינם מקובלים עליו או מי שניזונים מהסתה.

  3. רבקה הלוי חברת הסגל האקדמי באוניברסיטה העברית בירושלים

    אני גאה מאוד להיות בוגרת ביה"ס "הריאלי"!!

  4. לאמור את האמת

    יש לו אג'נדה…גם לפרופ' רות גביזון-בוגרת הראלי היה אג'נדה…כך אמר השופט ברק שמנע את מינויה לבית המשפט העליון. מסקנה: למי שיש אג'נדה, מנוע מניהול ביה"ס הראלי!

  5. לא רלונטי

    שימו לב, יש גופים עם אג'נדה פוליטית קיצונית שלוקחים טרמפ על המאבק שלכם בריאלי.
    ניתן לזהות אותם לפי כתיבה עם שגיאות דקדוק וכתיב מכוונות.

  6. שירה מחיפה

    כל הכבוד לביהס הראלי ולמנהל, ששוב מוכיח עמוד שדרה וערכים. גם מצטרפת לגאווה להיות בוגרת.

  7. ישראל

    מה נהיה מבית הספר הזה, חוות גידול לילדים פרוגרסיביים מטורללים שאיבדו קשר עם המציאות של העם היהודי לדאוג לעצמו ולחייו. מתבייש שלמדתי שם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר