מצעד החיים בפולין (צילום: Wjarek/depositphotos.com)
מצעד החיים בפולין (צילום: Wjarek/depositphotos.com)

הממשלה הודיעה: משלחות הנוער לפולין חוזרות

בהודעה משותפת שפרסמו הלשכות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך יואב קיש ושר החוץ אלי כהן נכתב כי לאחר הפסקת הגעתן של משלחות הנוער לפולין ובהמשך למגעים עם ממשלת פולין נפסק הקיפאון ביחסים בין המדינות והוסכם על החזרת משלחות הנוער הישראליות

פורסם בתאריך: 8.3.23 08:29

משלחות הנוער לפולין חוזרות. בהודעה משותפת שהוציאו הלשכות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך יואב קיש ושר החוץ אלי כהן נכתב כי לאחר הפסקת הגעת משלחות הנוער לפולין ובהמשך למגעים שאותם הוביל נתניהו עם ממשלת פולין, נפסק הקיפאון ביחסים בין המדינות והוסכם על החזרת משלחות הנוער הישראליות.

עוד נמסר כי נציגי משרד החוץ הפולני אמרו כי מדינתם רואה בחיוב את חידוש הגעתן של משלחות הנוער לפולין ומכירה בחשיבותן להמשך קידום הקשרים בין המדינות.

כזכור בחודש אוגוסט יצאה משלחת של נציגים ממשרד החוץ, ממשרד החינוך ומהשב"כ לוורשה כדי לקיים משא ומתן עם ממשלת פולין שעסק בכמה סוגיות, ובראשן תכני המסע ואבטחת המשלחות. הדיונים נמשכו גם לאחר שובה של המשלחת ארצה, אך המשא ומתן לא צלח והמשלחות שהיו צפויות לצאת לפולין בספטמבר-נובמבר הוקפאו.

 

 

נתניהו: "אחרי שנה מבוזבזת אנחנו מחזירים את משלחות הנוער לפולין. את לקחי השואה אפשר ללמוד בהרבה דרכים, אבל אין טוב יותר ממראה עיניים. אני מברך על כך שהצלחנו להחזיר את משלחות התלמידים שלנו לפולין כדי ללמוד מקרוב על השואה הנוראה. דע מאין באת ולאן אתה הולך".

קיש: "מכניסתי לתפקיד הצהרתי כי ההחלטה להחזיר את משלחות התלמידים לפולין עומדת בראש סדר העדיפויות ובקדימות. אני מברך על שיתוף הפעולה עם מקבילי שר החינוך הפולני ומודה לו על הנכונות להגיע להסכמים. קיימת חשיבות רבה להנחלת זיכרון השואה לתלמידי ישראל ולהעברת תכנים אלה, שהם חלק בלתי נפרד ממורשתנו כעם היהודי. משרד החינוך בהובלתי יפעל להחזרת המשלחות בהקדם האפשרי".

כהן: "להחזרת משלחות הנוער לפולין יש חשיבות גדולה בעיצוב הזהות הלאומית של בני הנוער, וכן בהיכרות עם ההיסטוריה של עם ישראל בכלל ושימור זיכרון השואה בפרט. החזרת המשלחות היא עדות נוספת להתחממות שחלה ביחסים בין המדינות בהובלת ראש הממשלה נתניהו ותודות לעבודה מאומצת של משרד החוץ ומשרד החינוך".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר