בית הכנסת "אהל אברהם" במרכז החינוך ליאו באק (צילום: אריאלה גרץ ברטוב)
בית הכנסת "אהל אברהם" במרכז החינוך ליאו באק (צילום: אריאלה גרץ ברטוב)

ברכה על יציאה מהארון: ליאו באק יקיים קבלת שבת גאה

בבית הכנסת "אהל אברהם" במרכז החינוך ליאו באק תתקיים ביום שישי קבלת שבת גאווה שבה יאמרו המתפללים את תפילת "מי שברך" ליציאה מהארון. אלנתן ישראל, תלמיד כיתה י"ב שיישא דרשה על פרשת השבוע: "לצערי יש עדיין אלימות ואפליה כלפי קהילת הלהטב"ק, ולכן עלינו לצעוד בגאון ולהרים את ראשנו"

פורסם בתאריך: 14.6.23 13:06

קבלת שבת גאווה תתקיים ביום שישי בבית הכנסת "אהל אברהם" במרכז החינוך ליאו באק. בקבלת השבת יאמרו המתפללים את תפילת "מי שברך" ליציאה מהארון, ותלמיד כיתה י"ב אלנתן ישראל יישא דרשה על פרשת השבוע פרשת "קרח" ועל החיבור לחודש הגאווה.

אלנתן: "לצערי יש עדיין אלימות ואפליה כלפי קהילת הלהטב"ק, ולכן עלינו לצעוד בכל שנה בגאון ולהרים את ראשנו. הלוואי שתגיע השנה שבה החברה ומוסדות המדינה יסתכלו על זוגות להטב"קים כשווים, ולא נצטרך לצאת למצעד הגאווה כצעדת מחאה אלא רק כחגיגה".

 

 

רבת הקהילה אריאלה גרץ ברטוב: "בליאו באק אנחנו מאמינים מאוד בחודש הגאווה ובכך שכל אדם נברא בצלם ושכל אדם חביב על אלוהים. אנו מאמינים שלכולם יש זכות לחיים של אהבה, זוגיות ומשפחה, ואנחנו הראשונים להילחם על כך ולתת לערכים הללו מקום. אצלנו כולם מקבלים מקום שווה. הרעיון מאחורי קבלת השבת הזו הוא לתמוך באנשי הקהילה הלהטב"קית. יש לנו לא מעט חברים מהקהילה, ואנחנו תומכים ברצון שלהם לקבל את ההכרה שמגיע להם ואת כל הזכויות שלהם. חלק מהתפקיד שלנו זה לעזור להם במאבק להכרה".

למה בחרתם לציין את התמיכה בקהילה הגאה בקבלת שבת?

"צריך לעשות משהו מיוחד כי הקהילה נמצאת במאבק להכרה, ומבחינתנו השבת היא סמל לשוויון לכל בני האדם. לכן מתאים לקיים קבלת שבת שמציינת את החופש ואת שוויון הזכויות של הקהילה הלהט"בקית. אנחנו מאחלים ומתפללים לכך שחודש הגאווה ייהפך בקרוב להיות חלק ממסורת שתהיה מקובלת על כולם, לא עוד מקום לניגוח ולאלימות. חכבוד קבלת השבת אנחנו מניפים את דגל הגאווה בבית הכנסת ונתלה בו פוסטרים עם צבעי הקשת שעליהם כתוב 'ואהבת לרעך כמוך'".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר