גן יונה וגן נקר
גן יונה וגן נקר

העירייה סגרה שני גנים בקרית אליעזר, אבל "שכחה" להודיע להורים

במקומם של הגנים יונה ונקר אשר משרתים את תושבי קרית אליעזר יאכלסו את המקום תלמידי בית הספר הדו לשוני ובית הספר לחינוך מיוחד עופר שמגיעים מכל רחבי העיר, ותושבי השכונה זועמים. אם לילד בגן נקר: "גילינו על הסגירה במקרה לאחר שביקשנו לרשום את הילדים לשנת הלימודים הבאה"

פורסם בתאריך: 21.6.23 12:37

עיריית חיפה סגרה במפתיע שני גני ילדים בקרית אליעזר – גן יונה וגן נקר – אך לא עדכנה את ההורים. שני הגנים נפתחו במבנה בית הספר מזור עבור התושבים החדשים שהגיעו לשכונה בעקבות פרויקט "מחיר למשתכן", ולומדים בהם 55 ילדים. גן יונה הוא לגילאים 3 ו-4, וגן נקר הוא גן חובה לילדים מגיל 5.

במקומם של הגנים אשר משרתים את תושבי קרית אליעזר יאכלסו את המקום תלמידי בית הספר הדו לשוני ובית הספר לחינוך מיוחד עופר שמגיעים מכל רחבי העיר, ותושבי השכונה זועמים. לדבריהם, זו לא הפעם הראשונה שבה העירייה מקפחת את קרית אליעזר ביחס לשאר שכונות העיר, ואם זו היתה שכונה בכרמל, העירייה לא היתה מעזה לפגוע בה.

אם לילד בגן נקר: "גילינו על הסגירה במקרה לאחר שביקשנו לרשום את הילדים לשנת הלימודים הבאה. ראינו שגן נקר מופיע ברישום בכתובת אחרת ולא בבית הספר מזור. פנינו לעירייה בשאלות ולא קיבלנו תשובות. רבים מההורים לא רשמו את ילדיהם לגן כי לא היה ברור איפה הוא ימוקם. בסופו של דבר הבנו שבשנה הבאה גן נקר בכלל לא ייפתח, וגן יונה עובר למבנה של בית הספר דרור אבל כגן חובה, כהמשך לגן שכבר נמצא שם".

לדבריה של האם, הבעיה מתחילה כבר עכשיו, בקייטנות בגני הילדים: "ביקשנו לדעת אם הקייטנות יתקיימו בגנים שלנו כפי שנעשה בכל הגנים בעיר וקיבלנו תשובה שהעירייה מתחילה לשפץ את המבנה כדי להתאים אותו לתלמידי בתי הספר, אז גם הקייטנות לא יתקיימו. שלחו אותנו לקייטנה בגן אופק ברחוב אלנבי, בקצה השני של השכונה, במרחק הליכה גדול מאוד מבתינו".

איך מסבירים בעירייה את סגירת הגנים?

"לא מסבירים. במערכת החינוך יש הרבה מאוד בלבול. לא נתנו לנו תשובות עד שבסופו של דבר נודע לנו שגן נקר נסגר וגן יונה ייפתח בבית הספר דרור. יש הורים רבים שילדיהם הגדולים לומדים בבית הספר יבנאלי, ולא הגיוני שהאחים שלהם ילכו לדרור. זה מכביד מאוד על הלוגיסטיקה, בעיקר בבוקר".

מה אתם ושאר ההורים מתכוונים לעשות?

"אנחנו מתרוצצים ברחבי השכונה בחיפוש אחר גנים מתאימים – ואין. אנחנו תקועים. הורים נאלצו לרשום את הילדים לגנים מחוץ לשכונה ולהשתתף בהגרלות כי הם מבינים שאין להם שום מענה בקרית אליעזר. זה כמובן אומר שההורים צריכים להסיע את הילדים מדי בוקר וצהריים, וזה מכביד. יש הורים שעובדים מחוץ לחיפה, והם ייאלצו לצאת מוקדם מאוד בבוקר ויום העבודה ייפגע".

 

 

אב לילד בגן נקר אף פנה לחברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג בבקשת עזרה. במענה לפנייה כתבה גולן שטיינברג: "אני מקווה מאוד שראש העיר עינת קליש רותם תנחה את גורמי החינוך לקיים עמכם מפגש תושבים עם הסבר על כל מה שנעשה נגד תושבי השכונה בשנה האחרונה. עצוב שלא השכילו לשקף לכם את ההחלטות של קליש רותם בנושא הגנים (היו אופציות אחרות לפתרון בבית ספר עופר אבל היא העדיפה ללכת על הפתרון של קרית אליעזר, אולי כי היא חשבה שאתם תשתקו)".

במסגרת ההתכתבות של האב עם גורמים רשמיים בעירייה הוא פירט את קיפוח השכונה ואת הטיפול הכושל של העירייה בתלונותיהם של התושבים: "לא קיימת שקיפות מצד העירייה בנושאים רבים כגון עדכון רשמי על פינוי הגנים יונה ונקר, סגירת גן נקר, מעבר גן יונה למקום שונה מהמוגדר בעת הרישום לגנים, הפיכתו של גן יונה לגן חובה ואיחוד עם גן אחר, ביצוע שיפוץ טרם הסתיימו מסגרות חינוך רצופות, אי עדכון העברת מסגרת קייטנות קיץ למבנה מרוחק ולא מוכר להורי וילדי הגן, והפקעת מבנה הגנים והחינוך במזור לטובת מסגרות מחוץ לשכונה על חשבון מוסדות חינוך לתושבי השכונה, תוך פגיעה בזמינות מסגרות חינוך עבור התושבים".

האב הוסיף כי הנושאים שהוא התייחס אליהם "אינם מקרה נקודתי אלה תופעה שחוזרת על עצמה לאורך שנים, שבהן נסגרו מעונות וגנים בשכונה. לפני כשנתיים וחצי נכנסו 500 משפחות חדשות לשכונה בבניינים החדשים, חלקם עזבו אותה ואת העיר בעקבות מפגעים וחוסר שקיפות בנושא החינוך והגנים בשכונה. לאורך שנים התלוננו הורי הגן על חרקים, עקיצות, עכברים, רטיבות, לכלוך, צואה והזנחת תשתיות בגן ובסביבתו. מעט מאוד נעשה וטופל, אך כאשר הבניינים אמורים להתאכלס במסגרות חינוך שמחוץ לשכונה, הם זוכים לשיפוץ ולמימון בסכומים גבוהים על חשבון מסגרות החינוך ששירתו את תושבי השכונה, תוך התעלמות של בעלי תפקידים במערכת החינוך מפניות התושבים".

את מכתבו הוא סיים בכך ש"כל הנושאים הם כאבי וכאבם של רבים מההורים ומתושבי השכונה. הבסיס בכל צמיחה וקיימות בשכונה הוא החינוך – תחזקו אותו והשכונה תצמח, תפגעו בו והשכונה תדעך. כולי תקווה ששיקפתי את המצב בצורה ברורה ומסודרת על מנת שתיקחו את הנושאים לתשומת לבכם ותתנו מענה ראוי לפערים ולבעיות שנוצרו בתחום אחריותכם. ילדינו הם העתיד של העיר הזאת, תדאגו לו. אל תתנו למשפחות ולעתיד הזה לברוח".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. תושב קריית אליעזר

    לא רק גנים העיריה סגרה, העיריה סגרה גם את המעון המסובסד בשכונה ושלחה את ההורים לשכונות אחרות…

  2. תושב קריית אליעזר

    לא רק גנים העיריה סגרה, העיריה סגרה גם את המעון המסובסד בשכונת קריית אליעזר ושלחה את ההורים לשכונות אחרות…

  3. יעל

    קריית אליעזר לא צריכה להיות הפח של קליש.
    מקום נפלא שיש לטפח ולא להביא לשם אוכלוסיות מבחוץ

  4. פרטגרס

    גן דו לשוני
    פיגור שנועד לתת לנפוחים פריווילגים תחושה שהם נאורים מן התחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר