תלמידי בית הספר אלמוגים שזכו באליפות הייטק קידס (צילום: עמרי סגן)
תלמידי בית הספר אלמוגים שזכו באליפות הייטק קידס (צילום: עמרי סגן)

תלמידי בית ספר יסודי פיתחו אפליקציה שמסייעת לנשים במצוקה

תלמידי כיתות ג' ו-ד' בבית הספר אלמוגים בקרית ים זכו במקום הראשון באליפות ההייטק קיד לאחר שפיתחו אפליקציה בשם "נשים משנות עולם" שמקדמת העצמה נשית. האפליקציה כוללת כפתור ייעודי שמתריע למוקד המשטרתי על מצב מצוקה שאליו נקלעה האשה

פורסם בתאריך: 2.7.23 07:52

בית הספר היסודי אלמוגים בקרית ים זכה במקום הראשון באליפות ההייטק קיד שהתקיימה בקיבוץ רמת רחל. בתחרות השתתפו 220 ילדים יהודים וערבים מכיתות ג' ו-ד' ברחבי הארץ, שהציגו מיזמים חברתיים-טכנולוגיים. התחרות התקיימה במסגרת תוכנית העצמה טכנולוגית של עמותת מחשבה טובה, שמתקיימת זו השנה השישית ומיועדת לילדים בפריפריה.

תלמידי אלמוגים בנו אפליקציה בשם "נשים משנות עולם" שמקדמת העצמה נשית, עוסקת בנושאים כמו מעמד האשה ואלימות נגד נשים, ומעודדת אותן להשמיע את קולן ללא חשש. האפליקציה אף כוללת כפתור ייעודי שמתריע לרשויות על מצב מצוקה שאליו נקלעה האשה.

 

 

עומר חיים, תלמיד כתה ד' מאלמוגים, שהשתתף בבניית האפליקציה: "החלטנו ללכת על הרעיון של נשים משנות עולם כי זהו נושא שנתי שחקרנו אותו בבית הספר. למדנו על נשים חזקות ששינו את המציאות שלהן, כמו למשל ח"כ פנינה תמנו שאטה שהגיעה אלינו לביקור בבית הספר. הבנו שנוכל לקדם את מעמד האשה בכך שהיא תרגיש מוגנת, וחשבנו על אפליקציה שכל אשה תוכל להוריד אותה לטלפון הנייד ולהשתמש בה בשעת הצורך. עיצבנו את האפליקציה כמו הלוגו של פיצה Papa John's ושינינו את השם ל-Mama John's. האשה שמשתמשת באפליקציה מקליטה מילת קוד, ובעת מצוקה היא צועקת את מילת הקוד באמצעות החיווי הקולי, והקריאה נקלטת במוקד של המשטרה".

האליפות נערכה בחסותה של הקרן על שמו של היזם שלמה טירן, שמסייעת לארגונים אשר מקדמים חדשנות בתחומי החינוך, הרפואה והטכנולוגיה, והיא התקיימה בעברית ובערבית.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר