ההודעה של מתנ"ס נוה יוסף על הפסקת הסבסוד
ההודעה של מתנ"ס נוה יוסף על הפסקת הסבסוד

מדוע הופסק סבסוד הצהרונים לפני תום ההרשמה?

לטענתם של הורים ממשפחות מעוטות יכולת, ילדיהם לא יצטרפו למסגרת הצהרונים בגני הילדים מכיוון שעיריית חיפה מסרבת להמשיך ולסבסד אותם עבורם. בעירייה מכחישים, אך אם מהדר טוענת: "ניסינו לרשום את הילד לצהרון וקיבלנו הודעה על כך שההרשמה הסתיימה בתחילת אוגוסט, ועכשיו המחיר הוא מלא"

פורסם בתאריך: 22.8.23 08:44

עשרות ילדים ממשפחות מעוטות יכולת לא יצטרפו למסגרת הצהרונים בגני הילדים בשנת הלימודים הבאה. לטענתם של הורים שניסו לרשום את ילדיהם בשבועות האחרונים לצהרונים בגנים, עיריית חיפה מסרבת להמשיך ולסבסד עבורם את הצהרונים. יצוין כי עלותם של הצהרונים, אשר נמצא באחריות מתנ"ס נוה יוסף, היא 985 שקל לילד בשנה, כאשר העירייה מסבסדת מחצית מהעלות.

להורים שביקשו לרשום את ילדיהם לצהרונים במחיר מסובסד נאמר שהסבסוד הסתיים בתחילת חודש אוגוסט. לדבריהם, העירייה לא הודיעה על חלון זמנים קצוב לסבסוד, ובשש השנים האחרונות הורים רשמו את ילדיהם לצהרונים במהלך אוגוסט ללא כל בעיה. "פתאום הסבסוד נפסק באופן שרירותי", אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות" אם שביקשה לרשום את בתה לצהרון.

אחד מהתנאים לרישום הילד לצהרון הוא הרשמה מוקדמת בעירייה לגן עצמו. אם מהדר שביקשה לרשום את בנה לצהרון בגן שיבולים נענתה על ידי יחידת הצהרונים במתנ"ס כי הרישום המסובסד כבר הסתיים מכיוון שההרשמה לגן נפתחה בינואר. "זאת פשוט בדיחה", היא אומרת, "מה זאת אומרת הרישום לגנים התחיל בינואר? לא יכולנו לרשום את הילד בינואר כי לא ידענו לאיזה גן הוא ישובץ. עד חודש יוני לא יודעים כלום".

אם נוספת: "יש המון משפחות בהדר שסובלות ממצוקה כלכלית ולא יכולות לשלם כמעט 1,000 שקל לצהרון. הן לא ירשמו את הילדים, והצהרונים לא ייפתחו גם לבודדים שנרשמו. המצב של התושבים בהדר לא השתפר בשנים האחרונות, להיפך – ערימת התיקים ברווחה רק הולכת וגדלה".

איך גיליתם שהעירייה הפסיקה את הסבסוד?

"ניסינו לרשום את הילד לצהרון וקיבלנו הודעה לקונית על כך שההרשמה הסתיימה בתחילת אוגוסט, ועכשיו המחיר הוא מלא".

למה לא רשמתם את הילד לפני כן?

"לא הצלחנו כי לא ידענו לאיזה גן הוא ילך. שלחנו אימיילים למחלקת הרשמה באגף החינוך כדי לדעת לאיזה גן לרשום את הילד, אבל הם לא ענו לנו כי הם היו בחופשה. יש עוד הרבה הורים שניסו לרשום את ילדיהם לגן ולא הצליחו. כשכבר הצלחנו להירשם, ההרשמה לצהרון בסבסוד כבר הסתיימה. יש הורים שערערו על שיבוץ הילד לגן מסוים, ובגלל שרק בסוף יולי הערעור שלהם התקבל, הם קיבלו אישור להירשם לאיזה גן שהם רצו. כשהם ביקשו לרשום את הילד לצהרון באותו גן, גם הם קיבלו הודעה שהסבסוד לצהרון כבר הסתיים".

 

 

לדבריה, "בהדר ההורים לא יכולים לשלם 985 שקל לצהרון. דיברנו עם העירייה על כך כבר לפני כשש שנים, והם הסכימו איתנו שהורים בהדר ישלמו חצי מחיר. העניין הוא שהעירייה החליטה באופן שרירותי ובלי להודיע מראש על הפסקת הסבסוד. אני מגדלת כבר ילד שלישי בהדר, עד עכשיו רשמתי אותם לצהרון בכל שנה בחודש אוגוסט ולא היתה שום בעיה. מעולם לא נאמר שהסבסוד תלוי במועד ההרשמה".

הצהרונים מנוהלים על ידי מתנ"ס נוה יוסף. מדוע פניתם לעירייה?

"כי העירייה היא הגוף האחראי על הסבסוד".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה לא הפסיקה את הסבסוד. הסבסוד ניתן לכל ההורים שנרשמו עד היום לצהרונים הזכאים לסבסוד. להורים שעדיין מעוניינים לרשום את ילדיהם לצהרונים ניתנה כתובת אימייל לבדיקה זכאותם בהתאם לרישום הצהרונים גנים שהוגדרו לסבסוד. יודגש כי כל בקשה נבדקת ונענית באופן מיידי".

אלא שתגובת העירייה הכעיסה את ההורים אפילו יותר. "התגובה הזו היא מפתיעה מאוד ומקוממת", אומרת אחת מהאמהות שטוענת בתוקף כי היא נענתה שאין יותר סבסוד, "כדי להירשם לצהרון אין צורך להגיש בקשה לעירייה או לפנות אליה. פשוט נכנסים לדף הרישום לצהרונים באתר של מתנ"ס נוה יוסף האחראי על הצהרונים בגנים, וכשמקלידים את פרטי הילד מקבלים אוטומטית מחיר מסובסד. כך זה עבד לפחות בשש השנים האחרונות. זה לא משנה מתי נרשמים – זה יכול להיות ביולי, באוגוסט, בספטמבר ואפילו באוקטובר. גם ילדים מהדר שנרשמו בשנה שעברה באוקטובר קיבלו מחיר מסובסד. כשראינו שאנחנו נדרשים לשלם מחיר רגיל שאלנו את מתנ"ס נוה יוסף מה קרה, וענו לנו 'מצטערים, קיבלנו הודעה מהעירייה שהסבסוד נפסק'. שאלנו למה, והם לא ידעו להגיד לנו. בשום שלב העירייה לא התנתה את הסבסוד בחלון זמנים מסוים, וכשפנינו לעירייה האשימו אותנו בחוסר אחריות על כך שלא נרשמנו בזמן. זו חוצפה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מה לא ברור לכם?!

    כי התקציב העירוני הולך לפנסיות העתק של גימלאי העירייה ועוד 400 בשכר בכירים בעיריית חיפה.
    אז מקצצים לכולם לממן את השתוללות הפנסיונרים המליונרים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר