יציאת החירום בקומה השנייה ללא גרם מדרגות (צילום: ברוך שמאילוב)
יציאת החירום בקומה השנייה ללא גרם מדרגות (צילום: ברוך שמאילוב)

במגינים התקינו יציאת חירום אבל שכחו לבנות מדרגות

דלת לשום מקום: כשבוע לפתיחת שנת הלימודים נדהם יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר מגינים ברוך שמאילוב לגלות כי בקומה השנייה של אחד מהמבנים התקינה עיריית חיפה יציאת חירום אך לא נבנה גרם מדרגות. לדבריו, כשהוא בירר את הסיבה לכך נאמר לו שאין תקציב: "מה יקרה אם חס וחלילה ילד ייפול משם?"

פורסם בתאריך: 23.8.23 12:45

קצת יותר משבוע ימים לפתיחת שנת הלימודים, ורשימת הליקויים בבית הספר היסודי מגינים בקרית חיים, שהפך בשנה האחרונה לאתר בנייה, הולכת ומתארכת. הבוקר (רביעי) גילה יו"ר הנהגת ההורים במגינים ברוך שמאילוב כי בקומה השנייה של אחד מהמבנים הותקנה דלת ליציאת חירום אך לא נבנה גרם מדרגות. כשבירר את הסיבה לכך נאמר לו שאין תקציב לבניית המדרגות.

שמאילוב: "ביקרתי הבוקר באתר כמדי יום, ולתדהמתי הרבה ראיתי שהתקינו דלת יציאת חירום בקומה שנייה, אך ללא מדרגות. ביררתי ואמרו לי שלא בונים את המדרגות כי אין תקציב. מה יקרה אם חס וחלילה ילד ייפול משם? שאלתי מה קורה, ואמרו לי שהמדרגות ייבנו אבל לא בשלב זה. עוד אמרו לי 'אל תדאג, הדלת תהיה נעולה'. זה לא מרגיע אותי. גם לניקוי השטח אמרו לי שאין להם תקציב ושחסר להם חצי מיליון שקל כדי לסיים את שיקום השטח".

 

 

לדבריו, "אין חצר אחת במצב תקין, הסככות עדיין הרוסות, תשתיות הניקוז לא הוכנו ושבילי החירום לא נסללו. הכל מסביב נראה רע. אפילו עבודות הצביעה שמרחוק נראות יפה, כשמתקרבים רואים שכחלק מהחיסכון, במקום שבו סגרו חלון פשוט צבעו את המקום ולא יישרו עם טיח. יש כל כך הרבה ליקויים שאני לא מבין איך משרד החינוך ועיריית חיפה יאשרו את הלימודים במקום. אם חס וחלילה יקרה משהו למישהו – ילד או איש צוות – זה יהיה באחריותם הבלעדית כי אני מתריע כל הזמן".

החלטת הנהגת ההורים להשבית את פתיחת שנת הלימודים עדיין שרירה וקיימת?

"בוודאי, אני לא מוכן לקחת סיכון. אם משרד החינוך רוצה לסכן את המורים ויחייב אותם להיכנס לאתר הבנייה הזה, תהיה להם בעיה".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "בית הספר מגינים יהיה מוכן לשנת הלימודים הקרובה, ללא כל מפגע בטיחותי ועם כל האישורים הנדרשים לאכלוסו, בהתאם למתחייב על פי חוק. הדלת ליציאת החירום תוביל אל גרם מדרגות שיוקם בעתיד, עם הקמת האגף החדש של בית הספר. עד להקמת האגף החדש תהיה הדלת נעולה ומאובטחת. בית הספר יימסר כשהחצרות בו נקיות ומוכנות לשימוש, ורק אזור הבנייה של המקלטים החדשים יגודר, בהתאם להנחיות יועץ הבטיחות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין תקציב אבל בראש השנה ועד עובדי העירייה יחלק תלושים של איזה 1,000 שקל לכל עובד שם… כפול 4500
    זה אחרי שמאות מקבלים כל שנה נופשונים במליונים במסווה של כנסים מקצועיים
    עכשיו הבנתם למה אין תקציב

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר