סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: דן קובלר)
סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: דן קובלר)

הריאלי פותח בית ספר למוזיקה

את בית הספר למוזיקה תווים הקימו בית הספר הריאלי והיזם, הפסנתרן והמנצח שי שרייבר. פעילותו תתקיים בסניפים בית בירם ואחוזה בשעות אחר הצהריים, והצוות בהנהלתה של המוזיקולוגית והפסנתרנית ד"ר ענבל גוטר מאוניברסיטת תל אביב מורכב ממורים מקצועיים שמופיעים בארץ ובחו"ל

פורסם בתאריך: 18.9.23 14:58

בית הספר הריאלי פותח בין כותליו בית ספר למוזיקה בשם תווים, אשר מיועד לכל תושבי העיר. הפעילות תתקיים בסניפים בית בירם ואחוזה בשעות אחר הצהריים, ובריאלי אומרים שבבית הספר למוזיקה ילמדו מורי נגינה מובילים, בוגרי מיטב האקדמיות למוזיקה, בתי הספר לאמנויות והקונסרבטוריונים.

את בית הספר תווים הקימו הריאלי והיזם, הפסנתרן והמנצח שי שרייבר. הצוות של תווים, בהנהלתה של המוזיקולוגית והפסנתרנית ד"ר ענבל גוטר מאוניברסיטת תל אביב, מורכב ממורים מקצועיים אשר מופיעים בארץ ובחו"ל. תוכנית הלימודית כוללת ארבעה מסלולים. הראשון שבהם הוא מסלול להקה, שבו ילמדו המשתתפים תיאוריה מוזיקלית והלחנת שירים, נגינה, שירה ואלתור במגוון כלים וסגנונות, וירכשו מיומנויות נגינה בהרכב. השיעורים במסלול הזה "יתקיימו בליווי של מנחה מיומן בהדרכת הרכבים שיוכל לספק מענה מקיף לצורכי ההרכב הן מבחינת רכישת מיומנויות והן מבחינת איכויות הנגינה האישיות והמשותפות".

מסלול נוסף הוא שירה בהרכב, אשר מיועד לזמרים ברמות שונות. במסגרת הלימודים תעבוד הקבוצה על חיזוק הביטחון העצמי של המשתתפים "תודות להזדמנות לתרגל שירה מול חברי הקבוצה במסגרת קבועה – בסגנון כיתת אמן – שבה המדריכה מלמדת עקרונות בסיסיים, והמשתתפים עוזרים זה לזה ליישמם".

 

 

המסלול השלישי הוא פרטני, ובמסגרת זו ילמדו המשתתפים לנגן בכלי אחד, יערכו היכרות איתו ועם תכונותיו, וירכשו את יסודות הנגינה בו. כמו כן ילמדו המשתתפים להכיר מושגי יסוד במוזיקה, ובהם רכיבי הצליל, המנגינה, הקצב ואופן התיווי שלהם. בריאלי מציינים באשר למסלול זה כי "שיעורי הנגינה מעשירים את הדמיון, משפרים את יכולות המוטוריקה, הקואורדינציה, הזיכרון השמיעתי והזיכרון החזותי, ומביאים לידי ביטוי את יכולת ההבעה. המחקרים מצביעים כי הנגינה בכלי מפיגה מתחים ומסייעת בשחרור ובהרגעת הנפש".

המסלול הרביעי מיועד לגיל הרך, ובמסגרתו יוקם חוג "מוזיקאלי" לילדי הגנים. את התוכנית לחוג כתבה ד"ר אילאיל קרן, שגם תנחה את הפעילות. קרן היא מוזיקאית, חוקרת ומומחית לגיל הרך, ובשיעוריה יוצע לילדים להתנסות בהאזנה, בשירה וביצירה מוזיקלית, תוך שימוש בכלי נגינה, אלתורים, תנועה והקשבה. בריאלי מוסיפים כי ״פעילות החוג תואמת לשלב ההתפתחותי של הקבוצה, כך שלצד הלמידה המוזיקלית תהיה לילדים הזדמנות לקידום מוטורי, קוגניטיבי, חברתי, הבעתי ורגשי".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. למה לא בתוכנית הלימודים? תיפוף, כלי הקשה??

    נשמע ממש מדליק
    אפשר לשלב את זה במערכת הלימודים הרגילה כסדנאות קשב ריכוז ועבודה בצוות למשל בתיפוף או כלי הקשה
    צריך לשלב את זה כשיעור לימודים ולא רק כפעילות חוגי אחה"צ

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר