תיכון ליאו באק (צילום: שושן מנולה)
תיכון ליאו באק (צילום: שושן מנולה)

תקציב ההעשרה בוטל, הורי המחוננים בליאו באק זועמים

משרד החינוך הודיע לבתי הספר שבהם מסלול לתלמידים מחוננים על הפסקת התקצוב להעשרה תוספתית. אב לתלמיד במסלול המחוננים בליאו באק: "זו שערורייה. המשרד מקפיא תקציבים לילדים שלנו אבל במקביל ממשיך להזרים מאות מיליונים של כספים קואליציוניים לחינוך החרדי"

פורסם בתאריך: 2.11.23 12:38

זעם רב וחשש כבד בקרב הורי התלמידים המחוננים בבית הספר ליאו באק מכך שהלימודים של ילדיהם ייפגעו בצורה קשה לאחר שמשרד החינוך הודיע לבתי הספר שבהם מסלול לתלמידים מחוננים על הפסקת התקצוב להעשרה תוספתית.

התלמידים המחוננים לומדים את מקצועות הליבה באופן מוגבר. על מנת לפתח את החוזקות שלהם כמחוננים מתקצב המשרד לימודי העשרה שבהם הם יכולים לבטא את יכולותיהם. ליאו באק הוא בית הספר העל יסודי היחיד בחיפה שמוגדר על ידי משרד החינוך כמוסד שרשאי ללמד במסלול לימוד למחוננים, ו-243 תלמידים מחוננים לומדים במסלול הזה בכיתות ז'-י"ב.

במכתב ששלח בשבוע שעבר מנהל האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים במשרד החינוך מנחם נדלר לבתי הספר שבהם מתקיים המסלול נכתב: "אבקש להביא לידיעתכם כי בעת הזו לא ניתן לצערנו לתקצב את פעילות העשרה התוספתית בכיתות המחוננים לשנת הלימודים תשפ"ד כפי שתוכננה. עם מצב הלחימה והחזרה לשגרה תיבחן האפשרות התקציבית לחידוש תקצוב פעילות העשרה, בכפוף לתקציב שיאושר בהתאם לתקופת הזמן עד סיום שנת הלימודים ולכיתות הזכאיות לכך".

בעקבות ההודעה פרסם אחד מההורים פוסט זועם בפייסבוק. "בחסות המלחמה מבטל משרד החינוך את תקציבי העשרה למסלולי המחוננים", הוא כתב, "זה הדבר הכי חשוב לוותר עליו כרגע, ולא נגיד שלל משרדי ממשלה מיותרים או תקציבים מופרכים שהלכו למערכת שבה אין לימודי ליבה".

אם לילדה במסלול המחוננים בליאו באק אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "ההורים בקבוצת הווטסאפ שלנו מביעים חשש מכך שביטול התקציב יפגע בילדים שלנו. ההורים מעלים כל מיני השערות מה יקוצץ ומה לא".

מה הכוונה בהעשרה תוספתית?

"מדובר בקורסים נוספים, מורכבים יותר, שהתלמידים המחוננים מקבלים. לדוגמה, בביוטכנולוגיה בחטיבת הביניים קיבלו התלמידים המחוננים קורס בחקר המוח שהתנהל באנגלית, יש קורס מוגבר במחשבים, יש נושאים במתמטיקה ברמה גבוהה מאוד שרק הם לומדים. מביאים להם מרצים מומחים מחוץ לבית הספר במגוון של נושאים, יש להם טיולים מיוחדים מעבר לטיולים של שאר התלמידים".

 

 

איך ביטול העשרה יפגע בהם?

"התלמידים המחוננים לומדים כמו כל תלמיד רגיל, פלוס. הפלוס הזה ייפגע מאוד. ההעשרה היא המקום שבו המחוננות שלהם באה לידי ביטוי מובהק. נותנים להם נושא, והם מפתחים אותו ברמה גבוהה מאוד".

אב לתלמיד במסלול המחוננים: "ההורים זועמים. זו שערורייה. המשרד מקפיא תקציבים לילדים שלנו אבל במקביל ממשיך להזרים מאות מיליונים של כספים קואליציוניים לחינוך החרדי. קראתי שמעבירים להם 700 מיליון שקל, אז ברור שלחינוך הרגיל לא נשאר. המצב הזה אמור להתקיים עד לסוף המלחמה, שיש אומרים שהיא תיגמר רק בחודש אפריל. במילים אחרות – הלכה השנה. משרד החינוך מעדיף תלמידים חרדים ללא לימודי ליבה על פני תלמידים מחוננים".

מנכ"ל ליאו באק הרב אופק מאיר: "נמסר לנו על הפסקה מיידית של תקציבי ההעשרה והתוכניות הייחודיות לכיתות המחוננים והמצוינות, כמו גם סלי תמיכה נוספים לתלמידי חטיבת הנעורים שהיו אמורים להיות מיועדים לטובת צמצום פערי למידה לתלמידים עם קשיים. אנו מצטערים על כך ונערכים למציאת מקורות חלופיים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "ליאו באק קיבל שעות העשרה (ש"ש) לכל כיתות המחוננים בבית הספר, ובשלב זה הם יפעלו במסגרתם ויעניקו לתלמידים העשרה שבועית כפי שתוכנן. חשוב לציין שתקציב ההעשרה התוספתי מאפשר בעיקר יציאה לפעילויות חוץ בית ספריות, שרובן לא מתקיימות כרגע בכל מקרה בשל המצב. האגף למחוננים ולמצטיינים במשרד החינוך יפעל להסדרה מחודשת של התקציב התוספתי לאחר החזרה לשגרה. הנהלת בית הספר תמשיך לעמוד בקשר עם הפיקוח במשרדנו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עמרי

    למה ילדים מחוננים צריכים עוד טיולים והעשרה?
    להיפך הילדים הלא-מחוננים צריכים את התוספות האלו כדי להעלות את היכולות שלהם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר