חטיבת הנעורים של בית הספר ליאו באק (צילום: ספיר ברונזברג)
חטיבת הנעורים של בית הספר ליאו באק (צילום: ספיר ברונזברג)

חצר בחטיבת הנעורים ליאו באק תוכשר לכיתה פתוחה

לדברי מנכ"ל ליאו באק דני פסלר, המרחבים הפתוחים יאפשרו לתלמידים ולמורים להשתמש במרחב הפתוח החיצוני כדי ללמד וללמוד: "אנחנו מתכוונים להקים שם פינות לימוד ודק גדול מעץ"

פורסם בתאריך: 6.8.17 17:47

חטיבת הנעורים ליאו באק תכשיר חצר חדשה בשטח של 1,000 מ"ר ובה כיתת לימוד פתוחה. השטח שבו תיבנה החצר נמצא מחוץ לקומה הראשונה של המבנה, לכיוון הים. בחטיבה ברחוב טשרניחובסקי לומדים כיום 700 תלמידים, ולרשותם עומדת חצר בשטח של 200 מ"ר וחצר נוספת בשטח של 50 מ"ר שהוכשרה בשנה שעברה. בליאו באק מציינים שהחצר החדשה תאפשר לבית הספר להשתמש במקום כמרחב למידה בנוסף לכיתות.

מנכ"ל ליאו באק דני פסלר: "המרחבים הפתוחים יאפשרו לתלמידים ולמורים להשתמש במרחב הפתוח החיצוני כדי ללמד וללמוד. אנחנו מתכוונים להקים שם פינות לימוד ודק גדול מעץ".

מנהל חטיבת הנעורים ערן ברסלר: "השאיפה שלנו היא שההתרחבות תאפשר למורים ללמד במרחבי למידה פתוחים. המקום ישמש ככיתת למידה לכל דבר. כמו שאנחנו משבצים מורה לכיתה סגורה נשבץ מורה למרחב הפתוח".

מהם היתרונות של למידה בחוץ על למידה בכיתה?

"יש לא מעט יתרונות. יש ילדים שקשה להם לשבת בכיתה התחומה בארבעה קירות והם משתוקים למרחב, והלימוד שם יעזור להם מאוד. לימודים מתחת לכיפת השמים מאפשרים למידה בצורה אחרת, ובמילים אחרות – יש גמישות בהפעלה. מרחב הלמידה יהיה מוצל, כדי שיהיה נעים לשבת וללמוד שם. כמובן שיהיו שולחנות וכיסאות, אבל לא במבנה המסורתי של כיתה המוכרת לנו. הכל יהיה מפוזר בשטח בהתאם לצורכי השיעור. ננצל את המקום לקריאה ולמשחק".

איך השיעור יתבצע בפועל ללא אביזרי הכיתה הסטנדרטים?

"לדוגמה, כשהתלמידים ילמדו את הנושא זכויות אדם הם יקראו טקסט בחצר, והשטח יאפשר להם משחק תפקידים בצורה הטובה ביותר. מחקרים רבים בחינוך מדברים על למידה רב חושית שמחייבת תזוזה, ולשם כך צריך מקום".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר