רכב הסעות (צילום: Apriori/depositphotos.com)
רכב הסעות (צילום: Apriori/depositphotos.com)

ההסעה מאחרת בקביעות, שבעה ילדי חינוך מיוחד מאחרים בכל יום

מתחילים ב-9:00 במקום ב-8:00: שבעה ילדי חינוך מיוחד במגזר הערבי שלומדים בבית ספר עמאר בשכונת שער עלייה מאחרים ללימודים מדי יום בגלל בעיות בהסעה לבית הספר. אב שפנה לעיריית חיפה טוען כי ראש מינהל החינוך אמרה לו שהבעיה ידועה ושיסיע את הילד שלו בעצמו כי לעירייה אין פתרונות

פורסם בתאריך: 20.11.23 13:27

שבעה ילדי חינוך מיוחד במגזר הערבי שלומדים בבית ספר עמאר בשכונת שער עלייה נאלצים להתחיל את הלימודים בשעה 9:00 במקום ב-8:00 בגלל בעיות בהסעה לבית הספר. אחד מההורים פנה לעיריית חיפה ונאמר לו שהבעיה ידועה ושיסיע את הילד שלו מדי יום בעצמו כי לעירייה אין פתרונות.

יצוין כי על פי החוק, הרשויות המקומיות אחראיות על ארגון ההסעה לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים למוסד החינוכי שבו הם לומדים. ההסעות הן במימון המדינה, וההורים פטורים מכל השתתפות כספית. רשות מקומית המסיעה ברכב אחד חמישה ילדים עם מוגבלות או יותר חייבת לדאוג להסעתם ברכב בטיחותי אשר מתאים לסוג המוגבלות.

אב לילד בן 13 שלומד בעמאר: "התכתבתי עם ראש מינהל החינוך בעירייה אילנה טרוק, והיא מודעת לבעיה. היא כתבה לי 'יש בעיה. יש לנו 13 חברות הסעה. כל יום יש חברה שאומרת שהיא לא יכולה להסיע הסעה או שתיים, ואז אנחנו רצים לחפש אחר. זה לא פשוט, אנחנו נותנים להם קנסות. בגלל זה הצעתי שאתה או משהו מהמשפחה תסיעו'. זו חוצפה. ראשית, לא אני ולא אשתי יכולים להסיע את הילד כי שנינו עובדים; ושנית, על פי החוק אנחנו זכאים להסעות על חשבון המדינה, ובעירייה רוצים שנממן את ההסעות מכיסנו ועל חשבוננו".

 

 

עוד אמר האב: "מילא אם זה היה ליום אחד, מקסימום שניים, את זה אני עוד יכול להבין, אבל כל השנה? וזה לא רק הבן שלי, במסלול איתו יש עוד שישה ילדים שגרים ברחבי העיר. למה הם צריכים להפסיד לימודים מדי יום בגלל ביורוקרטיה? בכל יום אנחנו מאחרים לעבודה כי צריכים לחכות להסעה, למה? גם ככה התמודדות עם ילד בעל צרכים מיוחדים היא קשה, אז למה להקשות עוד? למה לא לתת לילד את מה שמגיע לו על פי חוק? שראש העיר עינת קליש רותם תעצור לחברות ההסעה את התשלום, ואז היא תראה איך הם יתייצבו בזמן ויהיו ילדים טובים".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "האתגרים העולים בכתבה בנושא ההסעות הם נחלת כל הארץ. לכן משרד החינוך פתח לרשויות את האפשרות להציע להורים להסיע את ילדיהם תוך קבלת תשלום כספי על כך. גם לאב הוצע פתרון זה. יש לציין שהורים רבים בוחרים להסיע את ילדיהם ברחבי הארץ בגלל הקושי העצום הקיים עם חברות ההסעות. עיריית חיפה תמשיך לפעול עבור המשפחה ולתת לה את השירות הטוב ביותר האפשרי".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר