רכבי הסעות (צילום: Kalinovsky/depositphotos.com)
רכבי הסעות (צילום: Kalinovsky/depositphotos.com)

מענק כספי להורים בחינוך המיוחד שיסיעו את ילדיהם

האם מצוקת ההסעות בחינוך המיוחד בדרך לפתרון? העירייה ומשרד החינוך יעניקו סיוע כספי של 878 שקל בחודש להורים לתלמידים בחינוך המיוחד שזכאים להסעות ויסיעו באופן עצמאי את ילדיהם למסגרת החינוכית. התנאי: ההורים יידרשו להתחייב כי ילדם יגיע למסגרת החינוכית מדי יום באופן סדיר

פורסם בתאריך: 5.9.23 10:04

האם נמצא הפתרון למצוקת ההסעות בחינוך המיוחד? עיריית חיפה הודיעה היום (שלישי) כי היא ומשרד החינוך יעניקו סיוע כספי להורים לתלמידים בחינוך המיוחד שזכאים להסעות ויסיעו באופן עצמאי את ילדיהם למסגרת החינוכית.

בשנים האחרונות הלכה וגברה מצוקתם של ההורים בחינוך המיוחד בשל בעיות חוזרות ונשנות במערך ההסעות שמפעילה העירייה, כאשר הורים רבים טוענים כי הם לא זוכים למענה. בהודעתה מסרה העירייה כי בשנים אלה "חלה עלייה דרמטית בכל הארץ במספר התלמידים המשולבים במערך החינוך המיוחד. בחיפה בלבד לומדים בבתי הספר ובכיתות החינוך המיוחד 5,400 תלמידים בעלי צרכים מיוחדים. נוסף אליהם, ל-1,625 תלמידים בעיר יש 'סל אישי' שבעזרתו הם משולבים בכיתות ובגנים רגילים. מתוך תלמידים אלה זכאים להסעות כ- 3,500 תלמידים".

יצוין כי זכאות לשירותי חינוך מיוחדים נבחנת על ידי ועדת אפיון וזכאות, שבה חברים נציגים ממשרד החינוך וממינהל החינוך בעירייה ונציג הורים. לאחר ההחלטה על מסגרת החינוך המיוחד נבחנת זכאותו של התלמיד להסעות. את ההסעות מביתו של התלמיד למוסד החינוכי ובחזרה מארגנת הרשות המקומית, אך בעירייה טוענים כי "רשויות רבות בארץ מתמודדות עם חוסרים משמעותיים במלווים וברכבים מותאמים, ובלעדיהם לא ניתן להסיע את התלמידים למוסד החינוכי".

 

 

לפי ההסדר החדש שגובש בין העירייה למשרד החינוך, הורים שילדיהם זכאים לשירותי הסעה ואשר מעוניינים לקבל מענק כספי של 878 שקל לחודש עבור הסעת ילדם באופן עצמאי, יידרשו להתחייב כי ילדם יגיע למסגרת החינוכית מדי יום באופן סדיר לאורך כל שנת הלימודים.

מהעירייה נמסר: "במהלך השנה האחרונה גייס מינהל החינוך בעירייה מאות מלווים ורכבים על מנת לתת מענה לכל קווי ההסעה, אך עדיין קיים חוסר בכוח אדם וברכבים. מצוקתם של ההורים הובילה את עיריית חיפה ומשרד החינוך לאשר לראשונה כי הורים המעוניינים בכך יוכלו להסיע את ילדיהם למוסד החינוכי באופן עצמאי ולקבל על כך מענק כספי". כזכור, שבוע לפני פתיחת שנת הלימודים הודיעה העירייה כי היא מגייסת מלווים, כמעט ללא תנאים מוקדמים.

ראש מינהל החינוך בעירייה אילנה טרוק: "הצעד החשוב הזה יאפשר להורים להמשיך בשגרת יומם לפי לוח הזמנים המתאים לצרכים המשפחתיים והחינוכיים של כל ילד, תוך ליווי הורי של ילדיהם עד למוסד החינוכי. עיריית חיפה מחויבת להמשיך ולסייע להורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, ולכן, לצד המענק הכספי שאושר, נמשיך במאמצים לגיוס כוח אדם ורכבים נוספים כדי לתת מענה מיטבי לכל ילד הזקוק לכך".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נתין עצבני

    בזיון של הפרטה זוחלת אפילו באחד הדברים בסיסיים ביותר: הסעה לילדי חינוך מיוחד.
    להקיא מהממשלה והעיריה הזו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר