רכב הסעות (צילום: Apriori/depositphotos.com)
רכב הסעות (צילום: Apriori/depositphotos.com)

בשל מחסור: העירייה מגייסת מלווים להסעות בחינוך המיוחד

שבוע לפני פתיחת שנת הלימודים מגייסת עיריית חיפה מלווים, כמעט ללא תנאים מוקדמים. המחסור במלווים הוא בעיה מתמשכת שהולכת ומחריפה בכל שנה, ולטענתם של מלווי הסעות הסיבה לכך היא השכר הנמוך והלא אטרקטיבי שאינו מושך צעירים לעבודה

פורסם בתאריך: 23.8.23 10:32

מחסור חמור במלווים לליווי תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בהסעות מביתם למוסדות החינוך ובחזרה. שבוע לפני פתיחת שנת הלימודים מגייסת עיריית חיפה מלווים, כמעט ללא תנאים מוקדמים.

בהודעת העירייה נכתב כי העבודה היא בימים ראשון-שישי בשעות הבוקר (9:30-6:30) ובשעות אחר הצהריים (18:00-12:30). עוד נכתב כי מוזמנים להגיש מועמדות בני 18 ומעלה (לרבות פנסיונרים) בעלי בריאות תקינה, ידיעה טובה של השפה העברית, יחס חם לילדים ויכולת ליצור קשר עמם.

המחסור במלווים הוא בעיה מתמשכת שהולכת ומחריפה בכל שנה. מלווי הסעות מציינים כי השכר הנמוך והלא אטרקטיבי אינו מושך צעירים לעבודה. בעקבות ריבוי המחדלים במערך ההסעות בחינוך המיוחד, בשנת הלימודים שעברה הקימה קבוצת הורים לילדים בעלי צרכי מיוחדים בחיפה מטה מאבק כדי להתמודד עם הבעיות מול העירייה האחראית על ההסעות. בדצמבר 2022 נפגשו נציגי המטה עם ראש העיר עינת קליש רותם כדי לדון בבעיות ולהציע פתרונות.

 

 

בין התלונות שהעלו חברי המטה – איחורים באיסוף התלמידים שמאלץ את הילדים לחכות מחוץ לביתם בשמש הקופחת או בגשם השוטף, מלווים שמבטלים ברגע האחרון את משמרתם ולא מגיעים לעבודה, חוסר יכול של העירייה למצוא מלווים מחליפים וקושי בקבלת מענה במוקד ההסעות של החינוך המיוחד באגף החינוך.

במפגש התייחסה ראש העיר למחסור במלווים וביקשה סיוע מההורים בהפצת הדרישות לתפקיד "על מנת שיצטרף כוח אדם נוסף למערכת אם יהיה צורך לבצע החלפות (של מלווים; ש"מ) כי אנחנו מגיעים למקרים שצריך לתת מענה ואין מלווים". גם נושא השכר הזעום שמקבלים המלווים – אחד מהגורמים לביקוש הדל לתפקיד – עלה בפגישה, וההורים ביקשו שהעירייה תדאג לכך ששכר המלווים יעלה. באשר לקושי בהשגת מענה טלפוני אמרה אז קליש רותם כי מרכזיית טלפונים חדשה נכנסה לפעולה והנושא ייפתר.

"כלבו – חיפה והקריות" פנה לעירייה כבר בחודש דצמבר בבקשת תגובה לתלונות ההורים ונענה: "בשבועות האחרונים הנושא נלמד לעומק על ידי ראש העיר וצוותה, אשר מגבשים תוכנית עבודה רבת מהלכים כדי להתמודד עם המציאות הקשה של ההיסעים. המפגש עם ההורים היה חשוב ביותר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר