הלל לזרוב בתהליך היצירה (צילום: עומר לזרוב)
הלל לזרוב בתהליך היצירה (צילום: עומר לזרוב)

בית הספר תל חי התחדש בחזית מצוירת

פחות משנה לאחר שצייר על קיר אולם הספורט של בית הספר תל חי, שב האמן הבינלאומי הלל לזרוב לנוה שאנן ויצר ציור קיר ענק על חזית בית הספר. לזרוב: "כשאתה מצייר את דגל הלאום, זה יוצר בך אוטומטית את תחושות ההתרגשות והגאווה ואת הרצון לעודד ולחזק"

פורסם בתאריך: 19.12.23 10:14

בית הספר הממלכתי תל חי בנוה שאנן התחדש בחזית מצוירת פרי יצירתו של האמן הבינלאומי תושב מודיעין הלל לזרוב. זוהי עבודתו השנייה של לזרוב בתל חי לאחר שבחודש ינואר הוא צייר על קירות בית הספר.

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" מספר לזרוב על חוויית העבודה, שלדבריו "היתה לא פשוטה כלל".

איך הגעת דווקא לבית הספר תל חי בחיפה?

״מנהלת בית הספר רויטל אפלבאום יצרה איתי קשר. ציירתי שם בעבר על הדופן של אולם הספורט לרגל 100 שנה להיווסדו של בית הספר. המנהלת התאהבה בעבודה וביקשה שאצייר גם על חזית בית הספר. בחזית מוצב תבליט של האריה השואג מתל חי, והבלטתי אותו באמצעות ציור הקיר על רקע הנוף של החרמון, והצגתי את הציונות בציור דגל לאום. יצרתי אשליה שכאילו ילדים עומדים על מרפסת ומנופפים לשלום לבית הספר".

 

 

כמה זמן נמשכה העבודה?

"שלושה ימים כי זה לא היה פשוט. זו עבודה פיזית קשה מאוד, בגובה, עם במת הרמה, רתמה וקסדה. הדמויות בציור הן ממתכת, ולכן ציירתי אותן בסטודיו שלי ואז הרכבתי אותן על ציור הרקע, כך זה מגביר גם את תחושת התלת מימד. השתמשתי במכחול אוויר שאני מתמחה בו".

האם העובדה שאנחנו נמצאים במלחמה השפיעה על היצירה שלך?

"כן, בוודאי. החלק התחתון בציור מסמל חלק מנופה של ארץ ישראל – רואים את החרמון, את האריה השואג ואת דגל ישראל. כשאתה מצייר את דגל הלאום, זה יוצר בך אוטומטית את תחושות ההתרגשות והגאווה ואת הרצון לעודד ולחזק, וזה בדיוק מה שעשיתי".

ואם לא היינו המלחמה, מה היה נראה אחרת ביצירה?

"יכול להיות שהיו פחות ניואנסים לאומיים. אולי לא הייתי שם את דגל ישראל ולא הייתי עושה את היצירה על רקע החרמון".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר