בית הספר עירוני א' (צילום: קובי פאר)
בית הספר עירוני א' (צילום: קובי פאר)

תלמידי התיכון בעירוני א' ילמדו רפואה לבגרות

לימודי הרפואה, שהתקיימו עד עתה בחטיבת הביניים בבית הספר, יתרחבו למגמה לבגרות עם 15 יחידות לימוד. התלמידים יצפו בניתוחים, יערכו מחקרים בליווי רופאים וילוו חולים בכל מהלך הטיפול בהם

פורסם בתאריך: 13.8.17 13:40

תלמידי כיתות י' בבית הספר עירוני א' בחיפה ילמדו בשנת הלימודים הקרובה רפואה בבית הספר ויצפו בניתוחים שייערכו בבית החולים רמב"ם. מדובר בחלק מלימודי הרפואה במסגרת מגמת הבריאות שתיפתח השנה לראשונה בתיכון ברמה של 15 יחידות לבגרות. בנוסף ילוו התלמידים חולים מתחילת הטיפול ויעקבו אחרי דרכי הטיפול. במסגרת הלימודים במגמה יתבצעו גם עבודה מחקרית עם רופא בבית החולים והגשת עבודת סיום.

עד כה למדו רק תלמידי חטיבת הביניים רפואה, אך השנה הוחלט להרחיב את הלימוד גם לחטיבה העליונה.

מנהלת עירוני א' יפית כהן: "התלמידים יצפו בניתוחים בזמן אמת בדומה לסטאז'רים לרפואה, ולאחר מכן יעבירו למורה דוח ניתוח. פעילות נוספת היא פעילות מחקרית הכוללת ליווי של חולה לצדו של רופא. אם תלמיד יבחר למשל להגיש פרויקט בנושא מחלת הסוכרת הוא יצטרך לעקוב אחרי פציינט חולה סוכרת. זה יכול להיות בן משפחה או חולה שהרופא הציע ושהסכים להשתתף במחקר".

מה יבדוק התלמיד?

"עבודה זו מתבצעת בזוגות. התלמידים יחקרו את המחלה מההיבט של מערכות הבריאות, כלומר דרכי הטיפול, תגובת המטופל, אלו תרופות הוא מקבל, האם יש תופעות לוואי ואיך הן משפיעות עליו. הם יצטרכו לקרוא מחקרים שנעשו על המחלה וללמוד אותם. זו תהיה עבודה מקיפה שתקנה להם 5 יחידות לימוד לבגרות מתוך ה-15. במקרה של סוכרת ילווה אותם אנדוקרינולוג שיעזור להם במחקר, וכך גם לגבי כל מחלה אחרת שאותה התלמידים יבקשו לחקור".

האם יש ביקוש למגמה בקרב התלמידים?

"בהחלט. התלמידים מתייחסים ללימודים במגמה הזו מהפן המקצועי. הסברנו לתלמידי חטיבת הביניים כי אם הם ימשכו השנה באותה המגמה בחטיבה העליונה הם ילמדו למעשה שש שנים רפואה, וכשהם יבואו עם רזומה כזה לצה"ל ויבקשו להמשיך ללמוד בעתודה הרפואית זה יקנה להם בונוס של עשרה אחוזים בציון בבחינות הקבלה ו-20 אחוז בבחינות הקבלה ללימודי רפואה באקדמיה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר