טיול (צילום: דוברות עיריית חיפה)
טיול (צילום: דוברות עיריית חיפה)

טיולי בתי הספר חוזרים, גם סמוך לעוטף וליו"ש

המשטרה הודיעה למשרד החינוך כי היא מאפשרת לבתי הספר לחזור ולקיים טיולים שנתיים ומבטלת את הוראת השעה שיצאה לאחר 7 באוקטובר ואשר אוסרת על קיומם של טיולים. באשר ללינת לילה במהלך הטיול נמסר מהמשרד כי "במקרה של אזעקה בזמן השינה יש להעיר את כל התלמידים ולהגיע למרחב מוגן"

פורסם בתאריך: 4.3.24 15:44

המשטרה מאפשרת למוסדות החינוך לחזור אל הטיולים השנתיים, בין השאר בעוטף עזה וביהודה ושומרון, ומבטלת את הוראת השעה שיצאה לאחר 7 באוקטובר ואשר אוסרת על קיומם של טיולים.

במכתב למנהל הביטחון במשרד החינוך ולראשי ענף אבטחה ורישוי במחוזות כתב ראש מדור מוסדות חינוך במשטרה רפ"ק תומר עובדיה: "מיום שבת, 7 באוקטובר, מדינת ישראל נמצאת במצב מלחמה שבמהלכה יצאו הנחיות ומסמכים לעניין אבטחת מוסדות חינוך ואבטחת טיולים ופעילויות חוץ בית ספריות. במסגרת הערכת מצב שהתקיימה בראשות ראש חטיבת אבטחה הוחלט כי ניתן לחזור לשגרת אבטחת הטיולים ופעילויות חוץ בית ספריות, כפי שהיה טרום המלחמה באזורים שבאחריות משטרת ישראל".

 

 

עובדיה ציין כי האבטחה תתבסס על נוהל אבטחת טיולים ופעילויות חוץ בית ספריות ועל החרגות שונות, והוסיף כי למרות האישור והחזרה לשגרה יש לקחת בחשבון "שאנחנו עדיין בתקופת מלחמה, וכל טיול יתקיים במסגרת ההגבלות וההנחיות של פיקוד העורף ובהתאם לחלוקת האחריות שנקבעה". יצוין כי בחלק מהטיולים מחייבת המשטרה תיאום מוקדם מול צה"ל וכי על מוסדות החינוך לתאם את הטיול מול תחנת משטרה המקומית באזור הטיול.

על פי מתווה משרד החינוך ניתן לחזור לשגרת טיולים בשטחי יהודה ושומרון, ואילו במרחב דרום יש איסור טיולים במרחק של עד שבעה ק"מ מהגבול, כאשר בטווח של שבעה עד עשרה ק"מ ניתן לקיים טיולי יום בלבד, ללא לינות שטח וללא טיולי לילה. בצפון אסור לטייל ברמת הגולן ובקו העימות בגליל.

במינהל ביטחון, בטיחות וסייבר במשרד החינוך אומרים כי בעת מצוקה וחירום במהלך הטיול יש להתקשר למוקד חדר מצב טיולים בטלפון מס' 9267*. באשר ללינת לילה במהלך הטיול אומרים במשרד כי "יש לוודא שכל התלמידים הורידו את האפליקציה של פיקוד העורף. במקרה של אזעקה בזמן השינה יש להעיר את כל התלמידים ולהגיע למרחב מוגן או למקום הכי מוגן שיש".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר