הרחפן שבנתה קבוצת המורים במונה
הרחפן שבנתה קבוצת המורים במונה

תלמידי כיתה ט' בריאלי יבנו רחפן שישתתף בתחרות

במסגרת תוכנית בחירה אחרי הצהריים יבנו התלמידים רחפן מחומרים שייבחרו. הוא יוצג בתחרות ארצית שמארגנת הקרן על שם אילן ואסף רמון

פורסם בתאריך: 21.8.17 13:24

תלמידי שכבת כיתות ט' בחטיבה התיכונית אחוזה של בית הספר הריאלי יבנו בשנת הלימודים הקרובה רחפנים כחלק מתוכנית הלימודים. מדובר בתוכנית בחירה שתתבצע ברצועת לימודי הצהריים.

בשלב הראשון יבנו התלמידים רחפנים מערכות מוכנות, ובשלב השני ייבנה רחפן קבוצתי מחומרים שיבחרו התלמידים. בריאלי מקווים להציג את הרחפן שייבנה בתחרות הארצית לרחפנים שמארגנת הקרן על שם אילן ואסף רמון.

על התגבשות הרעיון מספרת הסמנכ"לית לפדגוגיה בריאלי שוש עידן: "בשנת הלימודים שעברה יצאנו, חברי הנהלת הריאלי, לביקור בארגון מונה במג'ד אל-כרום אשר מקדם חינוך למיומנויות ותוכניות טכנולוגיה מתקדמת בבתי ספר יהודיים וערביים, וזאת במסגרת למידה בשטח של פרויקטים עם נגיעה חברתית. שם התוודענו לנושא הרחפנים. שני מורים שלנו מהחטיבה באחוזה – אורן קידר ואורית אסנפלד – השתתפו שם בהשתלמות, בנו בעצמם רחפנים והטיסו אותם. בניית הרחפנים משתלבת עם מתחמי העשייה שהכנסנו במהלך שנת הלימודים שעברה לריאלי. מה שחשוב בפרויקט הזה הוא שתוך כדי הבנייה ילמדו התלמידים מגוון של נושאים ויפתחו חשיבה יצירתית".

 

קבוצת המורים עם הרחפן שבנתה במונה

קבוצת המורים עם הרחפן שבנתה במונה

 

על ההתנסות במונה ששימשה השראה לבניית תוכנית הלימודים לרחפנים בריאלי מספרת אסנפלד: "התחלקנו לקבוצות והתנסינו בבניית רחפן. כל קבוצה קיבלה חומר אחר שממנו היא היתה צריכה לבנות את גוף הרחפן. הקבוצה שלי בנתה מעץ והקבוצה של קידר מנייר ומקרטון. המשימה היתה שהרחפן יהיה מסוגל לעוף, יהיה יציב באוויר ויעמוד באתגר שכל קבוצה תכננה, וזה מה שנעביר בקבוצה בריאלי. הקונספט שמנחה אותו הוא למידת חקר. יש בזה הרבה נושאים של אלקטרוניקה, חיבורים, GPS וכיולים של הרחפן לשלט רחוק ולמחשב. מדובר ברחפן גדול עם ארבעה מנועים, כאשר בין מנוע למנוע יש רווח של חצי מטר".

זה לא מורכב מדי לתלמידי כיתה ט'?

"התלמידים יוכלו ללמוד לעשות את זה עם הדרכה. אני למשל באה מתחום הביולוגיה, אין לי רקע באלקטרוניקה והצלחתי. הכל זה עניין של ניסוי ותעייה. תוך כדי התהליך לומדים עשייה, וזו לדעתי הלמידה החווייתית והממשית".

לדבריה של אסנפלד, בתחרות שתתקיים בסוף השנה יוצגו הרחפנים שיימדדו לפי כמה קריטריונים, ובהם מקוריות, יציבות בטיסה ובחירת האתגר.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר