שידור רדיו בבית מילר
שידור רדיו בבית מילר

תלמידי העל יסודיים בחיפה לומדים שדרנות רדיו

תלמידים מהחטיבות ומהתיכונים בחיפה לומדים את הקורס במכללת בית מילר לניו מדיה, ובסופו הם יכולים לשדר מאולפני רדיו בבתי ספר ובמרכזי הנוער

פורסם בתאריך: 28.8.17 15:58

עיריית חיפה מכשירה בני נוער מחטיבות ביניים ומהתיכונים לשדר באולפני שידור שנמצאים בבתי הספר ובמרכזי הנוער ברחבי העיר. ההכשרה מתבצעת במכללה לניו מדיה בית מילר במרכז הכרמל, כאשר המטרה היא לאפשר לתלמידים לשדר את מה שקורה במוסדות החינוך דרך פייסבוק ויוטיוב.

ראש מינהל החינוך בעירייה אילנה טרוק: "המטרה של התוכנית היא לשתף את הקהילה בפעילות שלנו. התלמידים שיסיימו את הקורס יגיעו לאחר מכן לבתי הספר ולמרכזי הנוער עם הידע הבסיסי שהם רכשו ויפעילו אולפן שידור. אנחנו מתכוונים גם לשווק את התוכנית, כך שהיא תזכה לחשיפה גדולה".

מנהל בית מילר יוסי בר: "כבוגר גלי צה"ל נושא השידור ברדיו קרוב ללבי. הילדים שמגיעים לקורס הם בגילאים 17-12, כלומר מחטיבות ביניים ומהתיכונים, ואפשר לראות את הלהט בעיניים שלהם".

מה מקבלים התלמידים במסגרת ההכשרה?

"יש לנו במכללה גם אולפן מקצועי לרדיו שמשדר דרך רשת האינטרנט וגם אולפן טלוויזיה. מהאולפן שלנו אפשר לשדר בשידור חי, ובמהלך השידור אנחנו יכולים להעלות לאוויר שלושה מאזינים בו זמנית. אנחנו מלמדים את בני הנוער איך משדרים ז'אנרים שונים של תוכניות, איך מפיקים, איך עורכים, איך משדרים מוזיקה, הגייה נכונה וגם פרטים טכניים כדי שהם יבינו מה קורה בחדר הבקרה במהלך שידור".

יש בתי הספר ומרכזי נוער רבים שאין להם עדיין אולפני שידור ובטח לא ציוד משוכלל. האם למרות זאת התוכנית הזו נראית לך כניתנת ליישום?

"בוודאי. נכון שאין בבתי הנוער ובבתי הספר תחנות שידור כמו בבית מילר, אבל זה לא משנה. התלמידים יכולים לעבוד גם מתחנות שידור קטנות יותר. אם הם יידעו איך להחזיק את המיקרופון בצורה נכונה, מה לשדר, איך לראיין אנשים, מה לשאול ואיך להוציא מהמרואיין את עיקרי הדברים, הם יצליחו. אנחנו מקנים להם את הבסיס המקצועי, ואיתו ניתן לעשות הרבה דברים מעניינים. היום באמצעות ציוד פשוט יחסית אפשר לשדר גם מהבית ישירות לאינטרנט".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בבית ספר ארלוזורוב בקרית חיים פועלת תחנת רדיו בית ספרית ושיעורים מובנים לכיתות ו כבר 20 שנה בנושא שהוזכר בכתבה וזאת על ידי מורה לתקשורת שזוכה להערכה רבה מצד הבוגרים של בית הספר התלמידים וההורים וגם מצוות והנהלת בית הספר מורה משכמה ומעלה ההמלצה ללכת ולבקר גם מכותבת הכתבה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בבית ספר ארלוזורוב בקרית חיים יש תוכנית לימודים בנושא רדיו לכיתות ו כולל תחנת שידור בית ספרית
    והכל תחת לימודי התקשורת התוכנית מועברת על ידי מורה לתקשורת שזוכה להערכה מצד הבוגרים התלמידים ההורים והנהלת בית הספר והצוות כאשר הבוגרים אני חושבת שכדי לעשות כתבת המשך בנושא ולהציג את העשייה כדוגמא

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר