סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: שושן מנולה)
סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: שושן מנולה)

הריאלי סיים את השנה בעודף של 1.5 מיליון שקל

לפי דוח של מינהל הכספים של בית הספר, העודף נוצר לאחר שעיריית חיפה העבירה כסף למוסד במסגרת חוק נהרי. לדברי המנכ"ל ד"ר יוסי בן דב מדובר בעודף של 300,000 שקל בלבד מכיוון שהיתרה שולמה למורים שאינם נמנים עם רפורמת אופק חדש

פורסם בתאריך: 28.9.17 07:59

בית הספר הריאלי סיים את שנת התקציב תשע"ז בעודף של 1.5 מיליון שקל – כך דיווח מינהל הכספים של הריאלי. לפי הדוח, העודף נוצר לאחר שעיריית חיפה העבירה כסף למוסד. הסיבה להעברה היא השלמת תקציב במסגרת חוק נהרי – תיקון בחקיקה של חוק חינוך ממלכתי שהתקבל בשנת 2007 כשאשר ח"כ משולם נהרי ממפלגת ש"ס כיהן כסגן שרת החינוך. התיקון קובע כי רשות מקומית אשר משתתפת בתקציבי מוסדות חינוך רשמיים הפועלים בתחומה מחויבת להשתתף גם בתקציביהם של מוסדות חינוך מוכרים לא רשמיים הפועלים בתחומה.

בריאלי מסבירים שלמרות העודף אין הם יכולים לקזז את היתרה העודפת משכר הלימוד הגבוה אשר נגבה מההורים, מכיוון שהכסף שהעבירה העירייה מיועד לתשלום תוספת שכר למורי סניפי היסוד של בית הספר, בדומה לתוספת התשלום שמקבלים מורים בבתי ספר ממלכתיים בארץ במסגרת הסכם רפורמת אופק חדש, שעליו חתומים הסתדרות המורים, משרד החינוך ומשרד האוצר.

מנכ"ל הריאלי ד"ר יוסי בן דב: "מבחינת תקציב סיימנו בעודף של 300,000 שקל בתשע"ז, ואנחנו שמחים לכך".

לאן נעלמו עוד 1.2 מיליון שקל שעליהם דיווח מינהל הכספים כעודף?

"הם לא נעלמו. כבר לפני שנתיים החלטנו לתת למורים שלנו בכיתות היסוד תוספות שכר בגלל העובדה שמשרד החינוך אינו מאשר להכיל אותנו ברפורמת אופק חדש מעצם היותנו בית ספר מוכר שאינו רשמי. לכן היינו חייבים למצוא מקורות כספיים אחרים כדי להעלות את שכר המורים. הכסף שקיבלנו מהעירייה מכסה את התשלום הזה שניתן באופן חודשי".

גם 300,000 שקל זה לא מעט כסף, למה שלא תקטינו את שכר הלימוד שנגבה מההורים?

"לפני שידענו שנקבל את הכסף מהעירייה אישר לנו הוועד המנהל של הריאלי לסיים את השנה בגירעון בגלל שהודענו לו שאנחנו חייבים להעלות את שכר המורים בסניפי היסוד. בסופו של דבר לא סיימנו בגירעון אלא בעודף. התשלום ל-150 המורים בסניפי היסוד מסתכם בשני מיליון שקל בשנה, כך שגם הכסף הנותר ילך בסופו של דבר לאותה המטרה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר