ילדי גן החובה ותלמידי כיתות א' בבית הספר עין הים (צילום: בית הספר עין הים)
ילדי גן החובה ותלמידי כיתות א' בבית הספר עין הים (צילום: בית הספר עין הים)

בית הספר עין הים: ילדי גן מלמדים ילדים מכיתות א'

ילדי גן החובה בבית הספר אשר מתקדמים בקריאה חונכים את תלמידי כיתות א' שעדיין לא רכשו את המיומנות. המנהל ברוך יעקבי: "כל בית הספר הוא מרחב לימודי, ולכן לא נכון ליצור הפרדה בין ילדי הגן לילדי כיתות א'"

פורסם בתאריך: 11.2.18 08:22

ילדי גן החובה בבית הספר עין הים אשר מתקדמים בקריאה חונכים את תלמידי כיתות א' שעדיין לא רכשו את המיומנות. החניכה מתבצעת במסגרת הלימוד המשותף בחטיבה הצעירה, שמאפשר לכל הילדים ללמוד בקצב ובסגנון הלמידה המתאים להם. במקביל, תלמידי כיתות א' אשר מתקדמים בשפה ובחשבון חונכים את חבריהם מהגן שעוד לא הגיעו לשלב הלמידה הזה.

לדבריו של מנהל בית הספר ברוך יעקבי, התלמידים החונכים אינם חייבים להיות דווקא הילדים הגדולים יותר מבחינת הגיל: "מי שמוכן ובשל יותר מסייע למי שנמצא בשלבים אחרים של למידה. יש ילדים שכבר קוראים וכותבים, ויש כאלה שאצלם זה בתהליך והם עדיין לא נמצאים שם, וזה בסדר גמור. הלימוד המשותף מושך כלפי מעלה את התלמידים שעדיין לא הגיעו לשלב המתקדם, ובמקביל מעצים את התלמידים המתקדמים שגאים בכך שהם הצליחו ללמד. למעשה, זו חניכה שיש בה למידה של המקצוע ולמידה חברתית. בדרך זו, שהיא גמישה ודינמית, יכול כל ילד ללמוד את החומר בדרכו".

 

 

יעקבי מוסיף למידת הקריאה לא באה מכיוון שמישהו החליט שבשלב מסוים כך צריך להיות אלא מתוך הפריה הדדית: "הילדים סופגים את האווירה מסביב ולומדים האחד מהשני. כל בית הספר הוא מרחב לימודי, ולכן לא נכון ליצור הפרדה בין ילדי הגן לילדי כיתות א'. מנהלת החטיבה הצעירה מירי אקרמן, הגננת והמחנכות של כיתות א' מתכננות ביחד את יחידות הלימוד המשותפות ומחלקות את ילדי החטיבה הצעירה לקבוצות למידה משותפות שפועלות במרחב המשחקי, כך שהמורות מלמדות גם בגן והגננת מלמדת גם בכיתה. הן מלמדות את אותו החומר כאשר יש התאמה לכל ילד. הרעיון הוא שאנחנו נתאים את עצמנו לילדים ולא ההיפך, שאנחנו נעבד את תוכנית הלימודים בצורה שתתאים לכל ילד ולא נדרוש מהילדים להתאים את עצמם לדרישות שהן מעבר להם. יש הרבה שיעורים משותפים שמתקיימים במרחבי בית הספר – בחצרות, באולם הספורט ובחורשה הסמוכה. שיתוף הפעולה הזה הוא מוצלח מאוד והתלמידים שמחים ללמוד ביחד".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר