בית הספר רמב"ם
בית הספר רמב"ם

לראשונה בחיפה: תלמידי רמב"ם יוכלו ללמוד בצרפתית

בעקבות קליטה של עשרות תלמידים עולים מצרפת החליט בית הספר לפתוח בשנה הבאה בפיילוט שבמסגרתו ניתן יהיה ללמוד חלק מהמקצועות בצרפתית כדי לשמר את שפת האם של העולים

פורסם בתאריך: 14.3.18 18:27

בית הספר היסודי רמב"ם בנוה שאנן, אשר משתייך לזרם הממלכתי דתי, יחל ללמד בשנת הלימודים הבאה חלק מקצועות הלימוד גם בשפה הצרפתית. הלימודים יתקיימו בכיתות הגבוהות של בית הספר לפי בסיס של תוכנית שאותה כתבה המפקחת לשעבר על לימודי השפה הצרפתית במשרד החינוך קלודין הררי. בחינות המקצוע יתקיימו אף הן בצרפתית אם כי הן יהיו במתכונת של הערכה חלופית.

לדברי מנהל בית הספר מאיר יושעי, הסיבה להכנסת התוכנית לבית הספר היא קליטתם של עשרות תלמידים עולים דוברי צרפתית. "רצינו שהם לא ישכחו את השפה", אמר יושעי. נוסף על כך החליטה הנהלת בית הספר להכניס את לימודי השפה הצרפתית כמקצוע לימוד לבחירה עבור התלמידים שאינם דוברי השפה, שלאחר מכן יוכלו גם הם ללמוד בצרפתית תחום דעת שאותו הם לומדים כיום בעברית.

 

 

ככלל, השפה הצרפתית נלמדת בבתי ספר רק כשפה זרה שנייה לאחר האנגלית, וגם אז רק בחינוך העל יסודי. יושעי: "כבר לפני כשנתיים וחצי ביקרתי במרסיי ובפריז וסייעתי להעלות לארץ 26 משפחות. מכיוון שהעולים הגיעו לחיפה כקבוצה, דאגנו להם לקליטה חלקה בסביבת בית הספר, וילדיהם נרשמו ללימודים ברמב"ם. כעת, כשהילדים כבר מרגישים כוותיקים בארץ ומדברים עברית, עלה הרעיון של שמירת השפה היפה שעמה הם הגיעו. באופן טבעי, כשנטמעים בחברה הוותיקה, שוכחים לעתים את שפת האם".

לדבריו של יושעי, לא מדובר בתוכנית של משרד החינוך מכיוון שלא קיימת תוכנית כזו: "כשהררי הגיעה עם התוכנית אמרתי לה שאני מבקש להתאים אותה לייחודיותו של בית הספר שלי, והיא הסכימה. ביקשתי ממנה להרחיב את התוכנית כך שהיא תתאים לא רק לעולים מצרפת אלא גם לתלמידים שאינם דוברי השפה. מפיילוטים שכבר עשינו ראינו שיש היענות לכך. מכיוון ששפה זו גם תרבות, הלימוד לא יסתכם בלמידת השפה אלא ניערך גם ללימוד התרבות הצרפתית".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר