בית הספר פיכמן (צילום: ענבל גינת)
בית הספר פיכמן (צילום: ענבל גינת)

הורי פיכמן דורשים: חטיבת ביניים דמוקרטית

ההורים בבית הספר ברמות רמז הקימו ועד פעולה למען הקמת מסגרת המשך על יסודית ברוח הרעיונות של המסגרת היסודית הייחודית: "אנחנו לא רוצים לבוא ולהגיד לילדים בסוף כיתה ו' 'זהו, נגמר'"

פורסם בתאריך: 18.3.18 12:32

הורים לתלמידים בבית הספר פיכמן ברמות רמז, הפועל ברוח החינוך הדמוקרטי, דורשים מעיריית חיפה וממשרד החינוך לפתוח מסגרת המשך על יסודית. ההורים הקימו ועד פעולה אשר מונה 13 חברים להקמת חטיבת ביניים ברוח החינוך הדמוקרטי.

במכתב שנשלח למנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל ולראש מערכת החינוך העירונית אילנה טרוק כתבו חברי ועד הפעולה: "בית הספר פיכמן נמצא בשנה החמישית של הטמעת ערכים דמוקרטיים במסגרת החינוכית והלימודית. בעוד שנתיים ילדי המחזור הראשון שהיו חלוצי תהליך הדמוקרטיזציה בבית הספר יעלו לחטיבת ביניים, וכרגע האופציות העומדות בפני הילדים וההורים הללו היא השתלבות בחטיבות הביניים הרגילות של מערכת החינוך העירונית. אנו מבקשים להתחיל ולהניע תהליך אשר בסופו תיפתח בשנים הקרובות בחיפה חטיבת ביניים ברוח החינוך הדמוקרטי ובהמשך אף תיכון".

בהמשך המכתב ציינו ההורים כי הם רואים את עצמם כ"קהילת הורים בעלת חזון ליצירת רצף חינוכי דמוקרטי בחיפה 'מלידה לבגרות' אשר מתחבר היטב עם תכנית מל"ל. אנו מאמינים כי באמצעות שותפות מלאה והדדית בין מנהיגי העיר, ראשי מערכת החינוך, נציגי המחוז של משרד החינוך וההורים נוכל להשיג מטרה זו".

 

 

חברת ועד הפעולה אורלי ששון: "בית הספר פיכמן הוא מבוקש מאוד ויש אפילו רשימת המתנה. זה תהליך שעברנו – ההורים והילדים – והוא עובד בצורה מוצלחת. עכשיו הגיע הזמן לעבור שלב. לתפישתנו חייב להיות רצף חינוכי במסגרת המשך ברוח החינוך הדמוקרטי. אנחנו מאמינים שהדרך הזו מתאימה לילדים שלנו. זו בחירה בדרך חיים והכנה טוב יותר לעתיד".

האם לא ניתן לקבל את אותו הדבר במסגרות הלא ייחודיות?

"מסגרת ייחודית היא מסגרת שונה. כבר הרגלנו את ילדינו למסגרת הזו ואנחנו לא רוצים לבוא אליהם בסוף כיתה ו' ולהגיד להם 'זהו נגמר, היה לכם כיף, לימדנו אתכם תפישת חיים, ועכשיו תחזרו למסגרת הרגילה'. אז מה עשינו בכך? הרי נתנו להם את הבסיס כדי להמשיך, ובחטיבת הביניים ובתיכון הם אמורים לבסס את האני מאמין שלהם, את הדעות ואת הערכים שעליהם הם גדלו. בכל עיר שמכבדת את עצמה קיים לפחות מוסד דמוקרטי אחד מגן ועד תיכון, והגיע הזמן שיהיה גם בחיפה".

בתגובה מסר הראל: "מכתב ההורים הגיע למשרד החינוך ולעירייה. בימים אלה אנחנו בוחנים ביחד עם העירייה את האפשרות לתת מענה מיטבי לצורך הקיים. כאשר הפתרון יתגבש נודיע להורים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר