סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: גוסטבו הוכמן)
סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: גוסטבו הוכמן)

הריאלי הציע להצטרף למפעל השאלת ספרים, ההורים סירבו

מפעל השאלת הספרים העירוני מקנה לתלמידים אפשרות לקבל את כל ספרי הלימוד בעלות מינימלית, אך ההורים מעדיפים להוציא יותר מ-1,000 שקל בשנה עבור ספרים חדשים ובלבד שילדיהם לא יקבלו ספרים משומשים

פורסם בתאריך: 13.5.18 18:29

הורים לתלמידים בבית הספר הריאלי מתנגדים להצטרף למפעל השאלת הספרים העירוני שמקנה לילדיהם את האפשרות לקבל את כל ספרי הלימוד בעלות מינימלית. ההורים מעדיפים להוציא יותר מ-1,000 שקל בשנה עבור ספרים חדשים ובלבד שילדיהם לא יקבלו ספרים משומשים.

הורים ששוחחו עם "כלבו – חיפה והצפון" טענו שהספרים שהם קנו לילדיהם בתחילת שנת הלימודים היו ספרים חדשים שיועברו לילדים אחרים לאו דווקא מהריאלי בסוף השנה, ובתמורה ייתכן שילדיהם יקבלו מהמפעל העירוני ספרים קרועים, בלויים ובמצב לא טוב, כך שהעסקה מבחינתם אינה משתלמת.

עלות ההשתתפות במפעל ההשאלה העירוני היא 280 שקל לשנה לתלמידי כיתות א'-ט' ו-320 שקל לשנה לתלמידי כיתות י'-י"ב. את הסכומים שנגבים על ידי הרשויות המקומיות קובע משרד החינוך, שמחייב את בתי הספר להצטרף למפעל ההשאלה. הריאלי חויב כבר לפני שנתיים להצטרף למפעל השאלת הספרים, אך כבר אז העדיפו ההורים לשלם יותר עבור ספרים חדשים. סירובם של ההורים לא התקבל בעין יפה במשרד החינוך אך זה לא נקט כל צעד בעניין, ונראה שהמשרד יוותר לריאלי והוא יקבל אישור מיוחד מוועדת החריגים הפוטרת אותו מהשתתפות במפעל ההשאלה.

במקביל פתחו הורים לתלמידים בריאלי קבוצה בפייסבוק למטרת קנייה ומכירה של ספרי לימוד שבה חברים נכון לעכשיו 342 הורים.

 

 

יו"ר ועד ההורים בשכבת כיתות י' בבית בירם חיים מי-רז: "בשנה שעברה פנה בית הספר לכל ההורים כדי שיצטרפו למפעל השאלת הספרים, אך ההיענות לכך היתה דלה מאוד. חלק נכבד מההורים אפילו התנגד להצטרף למפעל. השנה בית הספר שלח שוב הודעה בעניין וההורים לא הגיבו, ואז נשלחה שוב תזכורת אך הם פשוט לא רוצים להצטרף. פניתי לנציגי הכיתות בוועד והאצתי בהם להצטרף. אנחנו לא צריכים לחיות בעולם אחר. בית הספר עבר שינויים וההורים לא צריכים לשלם עוד כסף מעבר למה שהם כבר משלמים, אבל זו הבחירה שלהם".

מנכ"ל הריאלי ד"ר יוסי בן דב: "למרות שפנינו להורים כדי שיירשמו למפעל השאלת הספרים רק מעטים נרשמו. הוצאנו תזכורת כדי לעודד את ההורים להירשם אבל זה לא עזר. הנהלת בית הספר היתה שמחה להוריד מההורים כל הוצאה נוספת מעבר למה שהם כבר משלמים, אבל לא נלך נגד דעת הרוב".

ממשרד החינוך במחוז נמסר: "הנושא נמצא בבדיקת הגורמים המוסמכים במשרד כדי למצוא פתרון לסוגיה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. חיפאית

    איפה כאן הבעיה? גם בליאובק קונים את הספרים בתחילת השנה. למה כולם חייבים להשתתף בתוכנית של העיריה?

  2. ליאן

    שני ילדים בריאלי. בחיים לא שילמתי 1000 שח על הספרים בתחילת השנה. סתם הקצנה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזו כתבה מוגזמת!! מי רוכש כל שנה ספרים באלף שח? כל השנים, כל ספרי הלימוד עולים לי כ 500 שח. חדשים!! מדוע עליי לרכוש משומשים בעלות של 280שח? בנוסף, בריאלי בכל סוף שנה הילדים מוכרים את הספרים לאלו שבשכבה מתחתם, כך שיוצא פחות מ 500שח.
    תלמדו את כל העובדות בטרם תפרסמו סתם דברים!!

  4. ריעלי

    למה צריך לתת לריאלי פתח לחינוך הציבורי ולתקציבים ציבוריים? הם בית ספר פרטי. שילכו לקושש כסף מההורים הפראיירים שלהם.

  5. אנונימי

    יש לציין כי המכתב לא מסביר את הדברים בצורה ברורה. יש שם בקשה להביא את הספרים הנוכחיים של הילדים ולשלם בנוסף. נאמר שהתהליך יהיה הדרגתי. איש לא הבטיח שלכולם יהיו ספרים כמו שצריך. היתה תחושה שניתן הרבה לפני שנקבל תמורה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר