אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)
אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

הסגל הזוטר באוניברסיטה: "נשבית את שנת הלימודים"

בעקבות הודעה שקיבל ועד הסגל הזוטר באוניברסיטת חיפה על קיצוץ של עשרה אחוזים בתקציב העסקתו, הכריז הוועד שהוא לא יסכים לפיטורים אוטומטיים של מרצים ולכיסוי גירעון המוסד על חשבונו

פורסם בתאריך: 27.7.18 08:00

ועד ארגון הסגל הזוטר באוניברסיטה חיפה מאיים לא לפתוח את שנת הלימודים האקדמית, וזאת לאחר שהנהלת המוסד הודיעה לוועד כי היא מתכוונת לקצץ במשאבי ההוראה של הסגל – צעד שיביא בהכרח לפיטורי עובדים.

במכתב לעובדים כתב ועד הארגון: "האוניברסיטה העבירה לנו נתונים חלקיים, ולפיהם היקף הקיצוץ המתוכנן בסגל הזוטר עומד על 3.6 מיליון שקל, שהם עשרה אחוזים מהתקציב המשמש להעסקת סגל זוטר". עוד נכתב שמהנתונים שהועברו עולה שלא צפויים קיצוצים דומים בסגל הבכיר והמינהלי. בארגון מוסיפים שבשבוע שעבר אמור היה להתקיים דיון בנושא עם ההנהלה, אך זו פוצצה את הישיבה.

 

 

יו"ר ועד הסגל הזוטר יפה בללי: "פעם אחר פעם האוניברסיטה והעומדים בראשה פונים לסגל האקדמי הזוטר כדי שיכסו את הגירעון המצטבר שהוא תוצאה ישירה של התנהלותם הלקויה, שהפעם הובילה לירידה במספר הסטודנטים. הארגון לא יסכים לפיטורים אוטומטיים של מרצים, במיוחד במועד שלא מאפשר להם למצוא עבודה באוניברסיטאות אחרות או במכללות. קראנו לאחרונה שהאוניברסיטה רכשה מבנה בעיר התחתית ב-27 מיליון שקל ושהיא מצפה לקלוט עד שנת 2030 כ-10,000 סטודנטים נוספים. לאלו סטודנטים האוניברסיטה מצפה אם היא אינה מסוגלת אפילו לשמור על מספר הסטודנטים הקיים ומספרם אף קטן משנה לשנה? לצערנו, האוניברסיטה מסרבת לדון עם נציגי הארגון בנושא. אנו קוראים לנשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין לפתוח לאלתר בהידברות עם הארגון, אחרת נאלץ לנקוט צעדים ארגוניים לרבות אי פתיחת שנת הלימודים".

מהאוניברסיטה נמסר בתגובה: "האוניברסיטה כמוסד ציבורי מחויבת לאחריות תקציבית וכך היא תפעל. במסגרת זו ביקשה האוניברסיטה לקיים הידברות עם הוועד הנבחר לצורך דיון בקיצוץ שאותו היא נערכת לעשות בשל מצבה הכספי, וזאת לאחר שהועברו לוועד הנבחר כלל הנתונים המעידים על קיצוץ שנעשה בתחומים שונים. האוניברסיטה קוראת לוועד הנבחר החדש לחזור לשולחן הדיונים ולקדם את שיתוף הפעולה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ברור שצריך לשבות, כלום לא יעזור אחרת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר