שלטים לקראת הפגנת הסגל הזוטר באוניברסיטת חיפה (צילום: יח"צ)
שלטים לקראת הפגנת הסגל הזוטר באוניברסיטת חיפה (צילום: יח"צ)

"לאוניברסיטה לא אכפת מהמורים ומהסטודנטים"

שביתת מורי המכינה האוניברסיטאית נכנסת לשבוע הרביעי, והסגל הזוטר מחריף את מאבקו נגד ההנהלה. היום מתוכננת הפגנה בקמפוס בהשתתפות מרצים, חברי סגל וסטודנטים. ועד ארגון הסגל הזוטר: "אוניברסיטת חיפה מנצלת את רצוננו הטוב"

פורסם בתאריך: 10.12.18 11:02

הסגל הזוטר באוניברסיטת חיפה מחריף את המאבק נגד הנהלת המוסד בנושא הזכויות של מורי המכינה האוניברסיטאית שמשביתים את הלימודים זה ארבעה שבועות. היום (שני) בשעה 13:45 מתוכננת הפגנת מחאה בקמפוס בהשתתפותם של מרצים חברי הסגל הזוטר וסטודנטים שתומכים במאבקם של מורי המכינה. אתמול הציבו אנשי הסגל הזוטר שלטי מחאה רבים ברחבי הקמפוס.

לפני שלושה שבועות הכריז ארגון הסגל הזוטר על שביתה במכינה לאחר שהמשא ומתן עם ההנהלה על שיפור תנאי העסקתם של מורי המכינה עלה על שרטון. הדרישות כוללות צמצום היקף משרתם של המורים בשלוש שעות אקדמיות כנהוג בשאר המוסדות האקדמיים, מתן הקלות בעומס ההוראה לפי קריטריון של גיל ומצב משפחתי ויצירת מנגנון שיבטיח ביטחון תעסוקתי למורים.

 

 

יו"ר ועד ארגון הסגל הזוטר באוניברסיטה יפה בללי: "זה זמן רב מנסה הארגון לקדם חתימה על הסכם קיבוצי ראשון למורי המכינה. נראה כי האוניברסיטה מנצלת את רצונו הטוב של הארגון ואת ניסיונו המתמשך להגיע להסכמות, ומנסה להסתפק במראית עין של ניהול משא ומתן מטעמה. גם עכשיו, כשהלימודים במכינה מושבתים, נראה שלאוניברסיטה כלל לא אכפת מהמורים ומתנאי העסקתם, ובעיקר לא אכפת לה מהסטודנטים שכל יום נוסף של שביתה פוגע בהם".

מאוניברסיטת חיפה נמסר בתגובה: "צר לנו שוועד ארגון הסגל הזוטר המייצג את עובדי המכינה החליט במהלך המשא ומתן להשתמש בנשק של שביתה בלתי מוצדקת שתפגע בעיקר בסטודנטים החשובים לכולנו. מורי המכינה של האוניברסיטה נהנים כבר היום מתנאים מיטיבים בהשוואה למכינות אוניברסיטאות אחרות, ולכן הטענה כי התנאים שהם מבקשים קיימים בשאר האוניברסיטאות אינה נכונה. למרות זאת הסכימה האוניברסיטה ללכת לקראת המורים בדרישות שהעמידו, אך לצערנו ועד ארגון הסגל הזוטר לא הראה נכונות להתגמשות בשום סעיף – מה שמעיד שפניהם אינם למשא ומתן הוגן. קבלת כל הדרישות שמעמיד ארגון הסגל הזוטר עלולה לפגוע בהמשך פעילותה של המכינה. על פניו נראה שבשלב זה כוונתם היא לנסר את הענף עליו יושבים כולנו, אך למרות זאת אנו ממשיכים את המשא ומתן בלב חפץ במטרה להגיע לפתרון הנכון והראוי לכל הצדדים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לאוניברסיטת חיפה גם לא אכפת מהעובדים, אל תרגישו מיוחדים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר