בית שפירא של בית הספר הריאלי בהדר (צילום: אריאל מזרחי)
בית שפירא של בית הספר הריאלי בהדר (צילום: אריאל מזרחי)

ההרשמה לריאלי צפויה להיסגר תוך יום אחד בלבד

בבית הספר הריאלי מציינים כי קצב ההרשמה השנה גבוה מאי פעם וכי עד לשעות אחר הצהריים נרשמו כבר כ-600 ילדים, כאשר הרף העליון לרישום שקבע בית הספר השנה עומד על 700 תלמידים. מבין כל הנרשמים יתקבלו ללימודים 350 ילדים בלבד

פורסם בתאריך: 10.1.19 16:42

ההרשמה לבית הספר הריאלי שנפתחה היום (חמישי) בבוקר צפויה להיסגר עד הערב, וזאת לאחר שמאות הורים רשמו את ילדיהם לבית הספר באמצעות אתר האינטרנט של המוסד. בריאלי מציינים כי קצב ההרשמה השנה גבוה מאי פעם וכי עד לשעות אחר הצהריים נרשמו כבר כ-600 ילדים, כאשר הרף העליון לרישום שקבע בית הספר השנה עומד על 700 תלמידים.

לאחר סגירת ההרשמה תיפתח רשימת המתנה, ומניסיון העבר מסתמן כי גם בה יהיו רשומים מאות ילדים. הנרשמים יתחרו על 350 מקומות פנויים בשבע כיתות א' ובחמש כיתות ז' חדשות, ורק תלמידים בודדים ייקלטו בשכבות הגיל האחרות. שכבת כיתות ז' בריאלי כוללת 13 כיתות בשלושת סניפים – הדר, מרכז הכרמל ואחוזה – אך בשמונה מהן ילמדו תלמידים שיעלו מסניפי היסוד. בשל הצפי למספר רב של נרשמים, לראשונה לא נפתחה הרשמה לכיתות ח'-י"ב.

מנכ"ל הריאלי ד"ר יוסי בן דב: "החל משנת הלימודים הקרובה כיתה ז' היא הצ'אנס האחרון למי שמבקש ללמוד בריאלי. ההרשמה לשנת הלימודים הנוכחית היתה גבוהה מאוד, וכל מצבת התלמידים התמלאה לחלוטין. הביקוש הגדול לא הותיר לנו מקום לקלוט תלמידים נוספים בשכבות הגבוהות".

 

 

יצוין כי בהתאם לסיכום שגובש עם משרד החינוך יהפוך הריאלי לבית ספר עצמאי בשכבות כיתות א'-ח' בתהליך מדורג שיתפרש על פני שש שנים ושהחל כבר פני שנתיים. בתקופה זו יצומצם תקציב משרד החינוך לבית הספר עד לביטולו המוחלט בעוד ארבע שנים. במקביל אישר המשרד לריאלי לעלות את שכר הלימוד בהדרגה עד להתייצבותו הסופית בתום שש השנים. בשכבות כיתות ט'-י"ב יישאר בית הספר תחת הקטגוריה מוכר שאינו רשמי, יקבל תקציב מלא ממשרד החינוך ויגבה מההורים תשלום בכפוף להוראות חוזר מנכ"ל המשרד. לפי ההסכם, בשנת הלימודים הבאה יעמוד שכר הלימוד בכיתות א'-ו' על 18,500 שקל לשנה, בכיתות ז' ו-ח' על 22,000 שקל לשנה ובכיתות ט'-י"ב על 9,800 שקל לשנה. על אף שכר הלימוד הגבוה בהשוואה לתשלומי הרשות שמשלמים ההורים בבתי הספר הציבוריים, קיימת בחיפה העדפה ברורה לבתי הספר הפרטיים.

במקביל להרשמה לסניפי בית הספר נפתחה ההרשמה גם לששת גני הילדים של הריאלי שיקלטו 90 תלמידים בלבד. יצוין כי תלמידי הגנים ממשיכים אוטומטית להמשך לימודים בבית הספר ואינם נדרשים להרשמה מחדש. שכר הלימוד לילדי שנתון 2014 הוא 3,470 שקל לחודש, ושכר הלימוד לילדי שנתונים 2015 ו-2016 יעמוד על 2,850 שקל לחודש.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר