אתר האינטרנט של בית הספר ליאו באק בגרמנית
אתר האינטרנט של בית הספר ליאו באק בגרמנית

הקהילה היהודית בגרמניה תפתח את ליאו באק ברלין

בשנת הלימודים הבאה או בזאת שלאחריה תפתח הקהילה היהודית בברלין בית ספר ברוח המרכז החינוכי ליאו באק. מנהל ליאו באק הרב אופק מאיר: "זו תהיה סגירת מעגל"

פורסם בתאריך: 30.1.19 13:52

הקהילה היהודית בברלין תפתח בית ספר ברוח המרכז החינוכי ליאו באק. משלחת מהקהילה בברלין כבר ביקרה בבית הספר בשנת הלימודים שעברה ואף הציעה למנכ"ל ליאו באק הרב אופק מאיר לפתוח שלוחה בגרמניה. לדבריו של מאיר, אם יוחלט בליאו באק לפתוח שלוחה נוספת היא תהיה בארץ, אך בית הספר מסייע בכל מה שנדרש לקהילה היהודית בברלין להקים שם את בית הספר ברוח ליאו באק.

לפי התכנון, בשלב הראשון יוקמו גני ילדים ובית ספר יסודי צומח, ומדי שנה תתווסף עוד שכבת גיל עד להשלמת הרצף בכיתה י"ב, בדיוק לפי המודל הליאו באקי. יצוין שחטיבות הגיל במערכת החינוך הבית ספרית בגרמניה מחולקת לשניים – בית ספר יסודי מכיתה א' ועד כיתה ד', ובית ספר על יסודי מכיתה ה' ועד כיתה י"ב. גני הילדים, כמו בישראל, מיועדים לגילאים 6-3.

הנהלת בית הספר החיפאי הציעה לקהילה לקרוא לבית הספר החדש ע"ש ליאו באק, ולאחרונה תרגם מרכז החינוך ליאו באק את אתר האינטרנט שלו לגרמנית כדי לסייע לקהילה היהודית בברלין ובערים נוספות בגרמניה ולגורמים הכנסייתיים שם, שאף הם נמצאים בקשר עם ליאו באק. בבית הספר מדגישים שלנוכח הקשר העמוק עם הקהילות בגרמניה והעובדה שייפתח שם בקרוב בית ספר ברוח ליאו באק, עלה הצורך לתרגם את האתר לגרמנית.

 

 

מאיר: "חברי המשלחת מגרמניה שהגיעו לביקור בליאו באק התלהבו מהקונספט של הרצף החינוכי ומהקשר בין בית ספר לקהילה דרך המתנ"ס ובין הקהילה לקודש, כלומר לבית כנסת. למעשה, זה היה החזון של מייסד בית הספר הרב ד"ר מאיר אלק מלכתחילה. המודל שלו היה בית הספר היהודי הרפורמי פילנתרופין בפרנקפורט, שהיה גם מרכז קהילתי לילדים ולמבוגרים וגם בית מדרש. זה מה שמהווה ליאו באק היום – קהילה תוססת שבמרכזה חינוך פורמלי".

מתי אמור בית הספר להיפתח?

"להערכתי בית הספר ייפתח כבר בשנת הלימודים הקרובה, אם זה לא יסתייע זה יקרה בשנת הלימודים שלאחריה. מבחינתנו פתיחת בית ספר ליאו באק בגרמניה תהיה סגירת מעגל, כי אלק היה רב גרמני ובית הספר שלנו נקרא ע"ש רב גרמני. הקשר בין בית הספר לגרמניה הוא עמוק מאוד, והדבר מתבטא בחילופי משלחות בין בית הספר שלנו לבתי ספר שם ובינינו לבין גורמים כנסייתיים. פתיחת ליאו באק גרמניה תהיה השיא של הקשר הזה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר