אוניברסיטת חיפה
אוניברסיטת חיפה

סטודנטים חדשים יוכלו להתחיל את שנת הלימודים בסמסטר קיץ

אוניברסיטת חיפה תאפשר לראשונה לסטודנטים חדשים להתחיל את שנת הלימודים בסמסטר הקיץ, שייפתח השנה ב-14 ביולי, במקום לחכות לשנת הלימודים הבאה שתחל בסתיו. באוניברסיטה מעריכים כי פתיחת סמסטר הקיץ לסטודנטים חדשים תגדיל את מספר הלומדים בה במאות סטודנטים

פורסם בתאריך: 17.2.19 10:11

אוניברסיטת חיפה תאפשר לראשונה לסטודנטים חדשים להתחיל את שנת הלימודים בסמסטר הקיץ, שייפתח השנה ב-14 ביולי, במקום לחכות לשנת הלימודים הבאה שתחל בסתיו. עד כה למדו בסמסטר הקיץ רק סטודנטים שכבר לומדים באוניברסיטה ושנדרשים להשלים קורסים או סטודנטים שמבקשים לסיים את לימודי התואר שלהם מוקדם יותר מהמקובל.

לדבריו של דיקן ההוראה באוניברסיטה פרופ' און וינקלר, פתיחת סמסטר הקיץ לסטודנטים חדשים תגדיל את מספר הלומדים באוניברסיטה במאות סטודנטים. יצוין כי כיום לומדים באוניברסיטת חיפה כ-17,500 סטודנטים לכל התארים, כולל בתוכניות המיוחדות לחרדים ולקציני צה"ל. האפשרות להתחיל שנת לימודים בסמסטר קיץ מצטרפת לשינוי דומה נוסף שעשתה האוניברסיטה השנה – מתן אפשרות לסטודנטים חדשים להתחיל לימודים בסמסטר אביב שייפתח ב-24 בפברואר ובמסגרת זו יוכלו סטודנטים לסיים את לימודי התואר הראשון שלהם ביחד עם הסטודנטים שהחלו את הלימודים חמישה חודשים לפניהם, בחודש אוקטובר.

וינקלר: "הסטודנט הישראלי הוא מבוגר בחמש שנים בממוצע ממקבילו בארצות הברית ובאירופה בגלל השירות הצבאי, ואין לו זמן לשבת בקיץ בבית במשך ארבעה או חמישה חודשים. הוא רוצה לסיים את הלימודים מוקדם יותר. בחוגים רבים אצלנו כבר ניתן לסיים את הלימודים לתואר ראשון תוך שנתיים. פתיחת הסמסטרים באביב ובקיץ לקליטת סטודנטים חדשים מאפשרת למי שנבחן בבחינה הפסיכומטרית בחודש דצמבר להתקבל ללימודים עוד השנה במקום לחכות לשנת הלימודים הבאה".

 

 

לדבריו, אוניברסיטת חיפה היא אוניברסיטת המחקר היחידה בצפון, ולכן הסטודנטים בצפון צריכים ללמוד בה: "אין סיבה שסטודנטים צפונים ילמדו במרכז הארץ. כעת אני נותן לסטודנטים אפשרות להתחיל ללמוד בסמסטר א', ב' או ג'. הלימודים בקיץ יהיו בהיקף תקני מלא. מעתה לומדים באוניברסיטת חיפה שלושה סמסטרים מלאים בשנת לימודים אחת".

וינקלר מציין כי את הרעיון לפתיחתם של קורסי קיץ באוניברסיטה לסטודנטים חדשים הוא יזם כבר בשנת 2011 כשכיהן כעוזר הרקטור: "ביקשתי אז מאגודת הסטודנטים לערוך סקר בקרב הסטודנטים כדי לדעת כמה מהם מעוניינים ללמוד בסמסטר קיץ, והשאר היסטוריה. מאז הפך סמסטר הקיץ להצלחה ענקית, ועכשיו אנחנו מרחיבים את ההצלחה. להיקפי ההרשמה אצלנו אין אח ורע באוניברסיטאות אחרות בארץ. המרצים שלנו מבינים את חשיבות העניין ומתגייסים למטרה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ממשיכים להתדרדר

    אני מציע לסיים תואר ראשון תוך חצי שנה.
    אוניברסיטת חיפה עוד מעט תצטרך לשנות שם למכללת חיפה כשהרמה כ"כ נמוכה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר