נבחרת הסייבר של הריאלי באימונים (צילום: בית הספר הריאלי)
נבחרת הסייבר של הריאלי באימונים (צילום: בית הספר הריאלי)

שישה בתי ספר חיפאיים בגמר אליפות הסייבר של ישראל

בתי הספר הריאלי, אליאנס, עירוני ה', בן גוריון, יזרעאליה ותל חי העפילו לגמר אליפות הסייבר של ישראל ויתחרו בשישה מסלולים מדעיים-טכנולוגיים הכוללים מתמטיקה, תכנות ורחפנים

פורסם בתאריך: 31.3.19 10:44

שישה בתי ספר חיפאיים העפילו לשלב הגמר של אליפות הסייבר החמישית של ישראל, שתיערך בתחילת אפריל בחולון. בתי הספר הם הריאלי, אליאנס, עירוני ה', בן גוריון, יזרעאליה ותל חי. בסך הכל העפילו לגמר כ-2,000 תלמידים בגילאים 18-8 מרחבי הארץ.

במסגרת אירועי הגמר יתחרו המתמודדים בשישה מסלולי למידה מדעיים-טכנולוגיים מתקדמים – מתמטיקה לכיתות א'-ו', תכנות יסודי לכיתות ב'-ו', רובוטיקה לכיתה ה', תכנות לחטיבת הביניים, רחפנים לכיתות י'-יב' ותכנות לתיכוניים.

התחרויות מתבצעות בשיתוף עם ארגון תעשיות ההייטק הישראלי, עם משרד החינוך ועם הרשויות המקומיות. מטרת האליפות היא לחשוף את התלמידים לתכנים מתמטיים, מדעים וטכנולוגיים בדרך חווייתית ומאתגרת, תוך העלאת המוטיבציה והרצון של התלמידים ללמוד את מקצועות האלה.

 

נבחרת הסייבר של עירוני ה' (צילום: בית הספר עירוני ה')

 

 

הצוותים שזכו במקומות הראשונים באליפות הסייבר שהתקיימה בשנה שעברה וצוותים מצטיינים נוספים הצטרפו לצוות הפיתוח של האליפות ופיתחו את המשחק שבו יתחרו התלמידים השנה.

התחרות שבה משתתפים תלמידים מבתי הספר היסודיים כוללת את המשחק קומנדקי שמלמד תכנות ושכולל 200 שלבי אימון ולימוד ו-150 שלבי תחרות, ואת המשחק פלתורה שמורכב גם הוא מ-150 שלבים ואשר מבוסס על חידות ומעודד גילוי, הבנה ויישום של מיומנויות חשיבה חישובית כמו הכללה, הפשטה וחשיבה אלגוריתמית.

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב: "אליפות הסייבר הלאומית מאפשרת לתלמידים להתנסות ביסודות התכנות בדרכים עדכניות שמותאמות למאה ה-21. האליפות מגבירה את המוטיבציה של התלמידים ללמוד את יסודות התכנות, גם לאחר שעות הלימודים, מעודדת יכולת לימוד עצמית, עבודה קבוצתית וחשיבה יצירתית, ומגבירה את המוטיבציה ללמוד מקצועות טכנולוגיים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר