נערות במכנסיים קצרים (צילום: Getty Images, Image Source)
נערות במכנסיים קצרים (צילום: Getty Images, Image Source)

חידוש בריאלי: תלמידות יוכלו ללבוש טייץ

הנהלת בית הספר הריאלי אישרה קיום של פיילוט שבמסגרתו יוכלו תלמידי כיתות א'-ט' להגיע לבית הספר במכנסי טייץ ובמכנסיים קצרים, אך עם התניות. האישור ניתן בעקבות דרישה של קבוצת בנות מסניף יסוד אחוזה לבטל את האפליה בין בנים לבנות בנושא הלבוש

פורסם בתאריך: 15.5.19 15:41

היסטוריה בבית הספר הריאלי: הנהלת המוסד אישרה קיום של פיילוט שבמסגרתו יוכלו תלמידי כיתות א'-ט' להגיע לבית הספר במכנסי טייץ. התנאים: צבעי הטייץ יהיו בצבעי מכנסי הג'ינס המותרים לתלמידים, כלומר אפור, כחול ושחור בלבד, וחל איסור על לבישת מכנסי טייץ שקופים, מבריקים או עשויים מבד רשת. עוד נקבע שלבישת הטייץ תתאפשר רק עם חולצה מחוץ למכנסיים ובאופן שהחולצה תגיע עד לגובה הירך. בקיץ ניתן יהיה ללבוש גם מכנסי טייץ עד לגובה הברך. ההנהלה גם אישרה את בקשתם של התלמידים ללבוש מכנסיים קצרים, גם בצבע לבן, אך הגבילה את אורכם כך שהם לא יהיו קצרים יותר מגובה אמצע הירך. הפיילוט יימשך עד לסוף שנת הלימודים ב-20 ביוני.

במכתב להורים כתבו מנהלי הסניפים: "חשוב שהילדים ישמרו על מאפייני התלבושת על מנת שנאמץ את קוד הלבוש החדש בתקנון. הורים יקרים, אתם אלו שקונים לילדים את בגדיהם. נא עזרו להם לשמור על קוד הלבוש".

לאחר קבלת האישור הסבירו נציגי התלמידים לחבריהם בסניפים את מהותה ואת השלכותיה של ההחלטה, ואף ערכו תצוגת אופנה בפני התלמידים עם הלבוש המותר.

 

 

כפי שנחשף ב"כלבו – חיפה והצפון" בחודש ינואר, כמה בנות מסניף יסוד אחוזה של הריאלי פנו למועצת התלמידים בבית הספר בבקשה לבטל את האפליה בין בנים לבנות בתקנון בית הספר בנושא הלבוש. המועצה פנתה להנהלת בית הספר שכינסה את נציגי התלמידים משלושת סניפי היסוד של הריאלי וחטיבות הביניים כדי לדון בבקשה. בדיון עלה גם הנושא של חשיבות ההגעה בתלבושת אחידה לבית הספר, והתלמידים ציינו כי הם מבינים את הצורך באחידות המכבדת את בית הספר ואותם וכי התלבושת האחידה מצמצמת את תחרות המותגים, מחזקת את תחושת השייכות, את גאוות היחידה ואת השמירה על המשמעת ברוח סמל בית הספר – "והצנע לכת".

מנהלת סניף יסוד אחוזה איילה יהודה: "התהליך החינוכי שהתלמידים עברו בעניין הוא מה שחשוב. התנהל דיון ערכי שעסק מצד אחד בחשיבות התלבושת האחידה ומצד שני בהסתייגות שיש להם מהאפליה המגדרית בתקנון. לאחר מכן התקיים דיון בהנהלת בית הספר והוחלט לאשר חלק מהבקשות. מבחינת התלמידים יש פה מחויבות גדולה. אמנם הכללים שונו בשבילם, אבל הם צריכים לשמור על הופעה צנועה ומכובדת".

באשר לכך שהיוזמה החלה מתלמידות בסניף שאותו היא מנהלת אמרה יהודה: "הנושא של הסניף שלנו הוא מנהיגות, ואני שמחה שזה בא לידי ביטוי ביוזמות של התלמידים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צריך לשנות את סיסמת בית הספר: למחוק "הצנע לכת" להוסיף" "הרחק לכת"

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר