שחקני קבוצת הכדורסל של בית הספר ליאו באק (צילום: עידו לאופמן)
שחקני קבוצת הכדורסל של בית הספר ליאו באק (צילום: עידו לאופמן)

תלמידים על הרצף האוטיסטי מליאו באק ייצגו את ישראל בטורניר כדורסל בין לאומי

שחקני קבוצת הכדורסל של תיכון ליאו באק, המורכבת מתלמידים על הרצף האוטיסטי, זכו בתואר אלופי ישראל וייצגו את ישראל במשחקי מכבי העולמי בבודפשט בסוף חודש יולי. זו השנה הראשונה שבה יוצאת משלחת שמורכבת מתלמידים בעלי צרכים מיוחדים לטורניר של תנועת מכבי

פורסם בתאריך: 7.6.19 13:40

קבוצת הכדורסל של תיכון ליאו באק, המורכבת מתלמידים על הרצף האוטיסטי, תייצג את ישראל במשחקי מכבי עולמי שייערכו בבודפשט בסוף חודש יולי. הקבוצה, שבה חברים 16 שחקנים, זכתה בסוף חודש מאי בטורניר הגמר נגד קבוצת כדורסל מבית ספר ברחובות וזכתה בתואר אלופת ישראל. בבית הספר ליאו באק מציינים כי המשחקים בארץ אורגנו על ידי העמותה למשחקים מיוחדים שהתבקשה להביא למשחקים באירופה את קבוצות הספורט הטובות ביותר בישראל.

רכזת החינוך המיוחד בליאו באק מירב דרור, מומחית בתחום האוטיזם במרכז התמיכה היישובי בחיפה אשר מלווה את תחום האוטיזם בליאו באק זה 16 שנה, אמרה ל"כלבו – חיפה והצפון": "זו השנה הראשונה שבה יוצאת משלחת שמורכבת מאנשים עם צרכים מיוחדים לטורניר העולמי לנוער יהודי של תנועת מכבי. המשחקים אינם מיועדים רק לאוכלוסייה המיוחדת אבל אף פעם לא שילבו ילדים עם צרכים מיוחדים בטורניר כזה, ואנחנו שמחים להיות הראשונים. אנחנו גם שמחים שעיריית חיפה תומכת בנו".

 

 

לדבריה של דרור, התלמידים מתאמנים באופן קבוע פעמיים בשבוע עם מאמן כדורסל ומתכוננים לתחרות: "אנחנו מתרגשים מאוד. בשבילנו זה אתגר להוציא את המשלחת לחו"ל. הנסיעה הזו דורשת מאיתנו הרבה היערכות מראש והתייחסות לתפקודי היום יום של השחקנים ולעצמאות שלהם. מבחינתם ומבחינתנו זהו מהלך פורץ דרך. מעבר להיבט הספורטיבי, החוויה של יציאה מהארץ היא קפיצת מדרגה עבורם. עם זאת, לא כל השחקנים ייצאו לבודפשט כי חלקם עדיין לא בשלים, והם והוריהם החליטו שזה עדיין מוקדם. לתחרות ייצאו רק מי שיכולים לעמוד בנסיעה כזו ושהוריהם תומכים ברעיון. עשרה שחקנים ייצאו בליווי של ראש משלחת, מטפל רגשי, מורה לחינוך מיוחד ושני מאמני כדורסל – חמישה אנשי צוות על עשרה שחקנים".

מה עמד מאחורי הקמת קבוצת כדורסל לתלמידים עם צרכים מיוחדים?

"לתת לכל תלמיד הזדמנות לשחק בקבוצת כדורסל. אין אצלנו מבחני כניסה לקבוצה – מי שרוצה בא. התוכנית הזו גם נותנת מענה לצורך של מסגרות המשך לתלמידי החינוך המיוחד אחרי סיום בית הספר. הם מסיימים אצלנו בגיל 21 ואז הם נותרים ללא מסגרת. בקבוצת הכדורסל משחקים שני בוגרי ליאו באק על הרצף האוטיסטי שמגיעים לכל המשחקים".

מנכ"ל ליאו באק הרב אופק מאיר: "מאחורי כל ילד נפלא כזה עומדת משפחה מסורה ואוהבת, שבלי התמיכה שלה והעבודה יוצאת הדופן של יותר מ-100 אנשי צוות הם לא היו מתקדמים. הטורניר הזה הוא עוד פסע בדרך לשילוב מקסימלי ואיכותי בעולם. אנחנו מאחלים הצלחה לנבחרת, שמסמלת את כל הטוב הזה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר