אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)
אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

אקדמיה לתושבי הפריפריה – גם למי שלא עובר את סף הפסיכומטרי

אוניברסיטת חיפה ומכון פוירשטיין פתחו תוכנית המאפשרת למועמדים מהפריפריה ומשכונות מוחלשות וליוצאי אתיופיה להתקבל ללימודים גם אם לא עמדו בתנאי הסף. התוכנית כוללת אבחון ייחודי, קורס הכנה וליווי אקדמי במהלך לימודי התואר

פורסם בתאריך: 25.7.19 18:35

תוכנית משותפת לאוניברסיטת חיפה ולמכון פוירשטיין מאפשרת למועמדים מהפריפריה משכונות סוציואקונומיות מוחלשות בחיפה וליוצאי אתיופיה מכל הארץ להתקבל למוסד האקדמי במסלול עוקף סכ"ם (סף כניסה מינימלי).

התוכנית בוחנת את פוטנציאל הלמידה של כל מועמד ומקנה כרטיס כניסה ללימודים למי שלא התקבל עד כה לאוניברסיטה או לחוגים מבוקשים. התוכנית כוללת אבחון ייחודי, קורס הכנה מיוחד וליווי אקדמי באוניברסיטה במהלך הלימודים לתואר הראשון.

מטרתה של התוכנית היא לתת הזדמנות שווה למועמדים להתקבל ללימודים האקדמיים. תנאי הסף לקבלה לתוכנית הוא תעודת בגרות מלאה עם ממוצע 90 ומעלה, וציון פסיכומטרי נמוך בעד 100 נקודות מהנדרש בחוג שאליו מבקש המועמד להתקבל.

 

 

כלנית קלימר, מנהלת היחידה למצוינות אקדמית בדיקנאט הסטודנטים שאחראית על התוכנית באוניברסיטת חיפה: "התוכנית הזו מלמדת את הסטודנטים כיצד ללמוד. המועמד עובר סדרת אבחונים שמזהים את הפוטנציאל האקדמי שלו וקובעים איך ומה הוא מסוגל ללמוד".

לדבריה של קלימר, מלבד מועמדים חיפאים יכולים לגשת לתוכנית גם צעירים משכונות מוחלשות בנשר, בטירת כרמל ובקריות. יצוין כי הגדרת יישובי הפריפריה נקבעת על פי הדירוג של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

קלימר: "חשוב לציין שגם אם המועמדים עברו את האבחונים בהצלחה והתקבלו לאוניברסיטה, הם יצטרכו לעמוד בתנאי הקבלה הנוספים של החוגים הספציפיים שאליהם הם מבקשים להתקבל. לאחר הקבלה תעניק היחידה למצוינות אקדמית לסטודנטים כל סיוע אקדמי שניתן כדי לאפשר להם רווחה אקדמית – עזרה במיומנויות למידה, תגבורים וחונכות. נעשה הכל כדי שהם יצליחו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אוניברסיטת חרפה

    להכניס ערבים וחרדים בורים בלי דרישות מינימליות = הרס ברמה האקדמית

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בקיצור האוניברסיטה מצאה עוד דרך להרוויח כסף

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר