בית הספר ליאו באק (צילום: אריאל מזרחי)
בית הספר ליאו באק (צילום: אריאל מזרחי)

לראשונה: יותר תלמידות מתלמידים בפיזיקה מוגבר בליאו באק

שיעור התלמידות שנרשמו ללימודי פיזיקה כמקצוע מוגבר בבית הספר ליאו באק בשנה הקרובה עומד על 52 אחוז, לא מעט בזכות עידוד בית הספר. מנכ"ל בית הספר הרב אופק מאיר: "אנחנו מאמינים כי שוויון וצדק חברתי מתחילים בראש ובראשונה בשוויון מגדרי"

פורסם בתאריך: 7.8.19 13:23

לראשונה בבית הספר התיכון ליאו באק שיעור התלמידות שלומדות פיזיקה ברמה מוגברת בכיתות י' עולה על שיעורם של התלמידים. מתוך 138 התלמידים בשכבה שבחרו בפיזיקה כמקצוע מוגבר בשנת הלימודים תש"פ, 52 אחוז הן תלמידות. בבית הספר מדגישים שמדובר בשיא ארצי לבתי ספר מעורבים שבהם לומדים נערים ונערות ביחד. יצוין ששיעור תלמידות התיכון הלומדות פיזיקה בישראל ברמה מוגברת עומד על 38 אחוז.

קובי שוורצבורד, מנהל תחום המדעים בליאו באק ומדריך מחוזי להוראת הפיזיקה במשרד החינוך: "זה נתון ארצי חסר תקדים. פיזיקה היא מקצוע שבאופן מסורתי בוחרים בו בעיקר נערים, ורואים את זה גם באקדמיה. כדי להגיע לנתון הזה עבדנו ואנחנו עדיין עובדים קשה מאוד. גם משרד החינוך הציב לעצמו כיעד להעלות את מספר התלמידות שלומדות פיזיקה".

לדבריו של שוורצבורד, ליאו באק מכוון ומעודד בנות לבחור במקצוע הפיזיקה כבר בחטיבת הנעורים: "זהו מקצוע מאתגר שמחייב לפתור תרגילים ומשוואות, אבל אנחנו עושים זאת בצורה חווייתית, עם פעילויות כיף שגורמות להן להתאהב במקצוע. אנחנו מראים לתלמידות שלא צריך לפחד מאתגר וממאמץ. אנחנו גם מתאימים את שיטות ההוראה לכאלו שהבנות מתחברות אליהן, הכוללות פחות תחרות ויותר דיונים ועבודה בקבוצות. לא משנה לנו מי יהיה הראשון שיענה על השאלות בצורה נכונה, אלא שיתקיימו חשיבה ודיון סביב השאלה. התלמידות מקבלות מאיתנו תמיכה כל הזמן. אנחנו מבקשים מהן לא להקשיב למי שאומר להן שפיזיקה היא מקצוע שלא מתאים לנערות. זהו עיקר העבודה וזה מניב תוצאות".

 

 

האם כל התלמידות ניגשות לבחינת הבגרות בפיזיקה או בשלב מסוים הן מחליפות מקצוע?

"בעקבות התמיכה שלנו אין כמעט נשירה בפיזיקה".

איך הופכים מקצוע מאתגר כמו פיזיקה לחוויה?

"אנחנו מדגימים את נושא הרדיואקטיביות עם סוכריות M&M שהן גם טעימות וגם מסייעות בהסבר. כשלומדים על גלים זה נעשה באמצעות מערכת שהתלמידים בונים מדובוני ג'לי. אנחנו משלבים בלימודים סיורים במכון ויצמן ונסיעה למרכז הגדול בעולם לחקר חלקיקים בעיר סרן בשווייץ. תלמידי הפיזיקה שלנו משתתפים בטורניר הכספות של מכון דוידסון לחינוך מדעי במכון ויצמן, אנחנו מביאים צעצועים לכיתה ומראים לתלמידים את המנגנון הפיזיקלי שמאחורי הצעצוע, ובכך ממחישים איך עובדת הפיזיקה בחיי היום יום. אנחנו מראים להם סרטונים ביוטיוב שבהם תלמידות מסבירות על המקצוע ולא רק תלמידים. פיזיקה היא לא מקצוע קשה אבל היא דורשת השקעה כמו בספורט ובריקוד. אם מתאמנים אז מצליחים להתמודד עם החומר".

מנכ"ל ליאו באק אופק מאיר: "הנתון הסמלי שמראה שבפעם הראשונה יש בבית הספר יותר נערות שלומדות פיזיקה מוגברת מנערים הוא נבט ראשון במהפכה שרק החלה. שוויון מגדרי הוא ערך עליון בליאו באק, ואנחנו עושים כל שביכולתנו לפתח מנהיגות נשית, להפגיש את התלמידות עם נשים מעוררות השראה ולפתח את הצד הנשי והפמיניסטי בחשיבה הכללית שלנו. כמוסד שדוגל בחינוך יהודי ליברלי ושוויוני אנחנו מאמינים ששוויון וצדק חברתי מתחילים בראש ובראשונה בשוויון מגדרי. זה שנים יש לנו בחטיבת הנעורים תפקיד של רכזת מגדר, ושבוע האשה הבין לאומי מצוין אצלנו באופן משמעותי ביותר בכל אגפי המוסד".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. עידן

    יש לי שאלה – האם הבנות רוצות ללמוד פיזיקה או ששכנעתם ללמוד פיזיקה ..אלו שני דברים שונים .

    יום טוב .

  2. מיכל

    לעידן, מהכרות עם ליאו בק, לא, הם לא משכנעים, האוירה במקום היא של חינוך שיוויוני מאד, ביום יום מדברים על מגדר, מדברים על זה שבנות ובנים מסוגלים להכל, יש שם חינוך לערכים האלה (ולערכים ליברלים בכלל) זו אוירה שנוצרת, שמאפשרת את זה. וזה נכון ששיעורי הפיזיקה שם חוויתיים ועושים חשק ללמוד.
    (ציפיתי שם בשיעורים, בחטיבת הנעורים בשנה שעברה)

  3. תפיסת השמאל יסודה הקומוניזם המהפכני

    זה שמפרסמים כתבה על בית ספר בודד שמועדד נשים ללכת לפיזיקה ובו רק חמישים ושתיים אחוז נשים בפיזיקה בשנתון אחד בלבד מראה כמה נשים לא נוטות ללכת למדעים מדוייקים.
    אפשר להסתכל על ההבדלים בעולם כהבדלים טבעיים וכגיוון ואפשר להסתכל על כל הבדל בין קבוצות כדיכוי. נראה שהשמאל החליט איך להסתכל על הבחירה של הנשים…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר