קייטנה יהודית-ערבית בליאו באק (צילום: מתנ"ס ליאו באק)
קייטנה יהודית-ערבית בליאו באק (צילום: מתנ"ס ליאו באק)

קייטנה משותפת ליהודים ולערבים בליאו באק

בקמפוס של מרכז החינוך ליאו באק נפתחה קייטנה יהודית-ערבית בהשתתפותם של כ-100 ילדים. הקייטנה מסובסדת על ידי ליאו באק והשגרירות האמריקאית בישראל. מנהלת מתנ"ס ליאו באק סאמיה דיאב: "אנחנו רוצים לקרב את הילדים האחד לתרבותו של השני דרך חוויה משותפת"

פורסם בתאריך: 14.8.19 21:17

קייטנה יהודית-ערבית נפתחה אתמול (שלישי) בקמפוס של מרכז החינוך ליאו באק בהשתתפותם של כ-100 ילדים יהודים וערבים מכיתות ג'-ה'. הקייטנה מסובסדת על ידי ליאו באק והשגרירות האמריקאית בישראל, ועלותה היא 450 שקל לשבוע ימים מהשעה 8:00 ועד לשעה 16:00.

לדבריה של מנהלת מתנ"ס ליאו באק סאמיה דיאב, בגלל רמתה הגבוהה של הקייטנה והמחיר המסובסד שכולל גם ארוחות, נאלצו במתנ"ס לקבל רק חלק מהפונים וילדים רבים נשארו ברשימת המתנה.

דיאב: "הצוות הפדגוגי בקייטנה הוא מעורב וכולל שני מדריכים – יהודי וערבי – לכל קבוצה. חלק מהמדריכים הם בוגרי תואר ראשון, חלקם עדיין סטודנטים, ומסייע להם צוות משלים של תלמידי הכיתות הגבוהות בתיכון. הפעילות נפתחת מדי בוקר במפגש שיח בתוך הקבוצות שמשמש ללימוד השפה העברית והשפה הערבית. נוסף על כך מתקיימים מפגשי שיח בשתי השפות ונפתח יומן מסע אישי בשתי השפות".

 

 

לדבריה של דיאב, מטרתה של הקייטנה היא לתת לילדים טעימה משתי השפות, מהתרבויות ומהדתות השונות: "אנחנו רוצים לקרב את הילדים האחד לתרבותו של השני דרך עבודה וחוויה משותפות. התכנים הם לא כמו בקייטנה רגילה, ויש כאן המון השקעה ביצירת המפגש הבין תרבותי".

מנכ"ל ליאו באק הרב אופק מאיר: "אנחנו גאים להמשיך במסורת המפגשים בין ילדים יהודים לילדים ערבים במסגרת הקייטנה היהודית-ערבית. בשבוע שבין ט' באב שהוא יום שמציין חורבן לט"ו באב שבו נחגג חג האהבה, אחינו המוסלמים והדרוזים חוגגים את חג הקורבן, שגם הוא מקבל ביטוי בולט בקייטנה. התלמידים חוגגים אותו ולומדים עליו. כשאנחנו אומרים 'מדינה יהודית' ו'חינוך יהודי' אנחנו מתכוונים לכך שהערך החשוב ביותר ביהדות הוא שוויון בין אנשים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר