בית הספר ליאו באק (צילום: אריאל מזרחי)
בית הספר ליאו באק (צילום: אריאל מזרחי)

נסיעות לגרמניה ולארגנטינה בשנה הבין לאומית של ליאו באק

תוכנית הלימודים הבין לאומית של ליאו באק - בית הספר המוציא את מספר משלחות התלמידים לחו"ל הגדול ביותר מקרב בתי הספר בחיפה - כוללת תשעה סיורים לימודיים שונים ובהם ביקורים בגרמניה, באנגליה, בשווייץ, בארגנטינה, במקסיקו ובארצות הברית

פורסם בתאריך: 17.11.19 15:17

בית הספר ליאו באק פרסם את תוכנית הלימודים הבין לאומית שלו לחטיבה העליונה לשנת הלימודים תש"פ. בתוכנית נכללים תשעה סיורים לימודיים בחו"ל, ובהם סיורים לגרמניה, לאנגליה, לשווייץ, לארגנטינה, למקסיקו ולארצות הברית.

לפי התפישה החינוכית של ליאו באק, התלמידים אמורים להשתתף לפחות פעם אחת במהלך לימודיהם בבית הספר בתוכנית בין לאומית. יצוין כי בית הספר מוציא את מספר משלחות התלמידים לחו"ל הגדול ביותר מבין בתי הספר בחיפה.

אחת מהפעילויות בחו"ל היא סיור בברלין במבט היסטורי שיתקיים בחודש מרץ. במסגרת זו לומדים התלמידים על עברה היהודי של העיר, שבה פעל בין השאר הרב ליאו באק שהיה מראשי הקהילות הליברליות (רפורמיות) בגרמניה ואשר שימש ראש הנציגות הארצית של יהודי גרמניה בימי המשטר הנאצי. התלמידים המשתתפים במשלחת מבקרים באתרים המרכזיים שבהם פעל השלטון הנאצי כמו הרייכסטאג, מטה ה-SS, וילה ואנזה ומחנה זקסנהאוזן, וכן בבית הקברות היהודי בברלין ובבית הספר היהודי בעיר.

משלחת נוספת תצא בדצמבר לברמינגהם שבאנגליה לביקור בפסטיבל שיעסוק ביהדות. הפסטיבל נוסד בשנת 1980 על ידי הארגון הבין לאומי לימוד, שמפיק פעילויות וכנסים בנושאי תוכן יהודי ברחבי העולם ואינו קשור לזרם מסוים ביהדות. במסגרת זו יתקיימו במשך כל ששת ימי הפסטיבל מאות שיעורים, יוקרנו סרטים, יוצגו הופעות מוזיקליות ויתקיימו פגישות בין צעירים יהודים מכל העולם.

 

 

בתחילת הקיץ תצא משלחת מליאו באק לבית הספר היהודי שלום עליכם בבואנוס איירס, שהוא אחד מבתי הספר היהודיים המובילים בארגנטינה, במסגרת חילופי נוער. המשלחת תהיה אורחת של ארגון הגג של הקהילות היהודיות בארגנטינה ותשתתף באירועים שונים של הקהילה היהודית במקום. בסוף יוני תצא משלחת נוספת למקסיקו סיטי במסגרת חילופי נוער עם בית הספר אורט ישראל. התלמידים יבקרו בבית הספר, ישתתפו בשיעורים הנערכים בו וילמדו על התרבות המקסיקנית ועל חיי היהודים במדינה.

לקראת הנסיעות מחויבים התלמידים להשתתף בשישה מפגשי הכנה לפחות ובקורס מקוון של משרד החינוך בהיקף של עשר שעות שעוסק אף הוא בהכנה של משלחות ישראליות לפני נסיעה ייצוגית לחו"ל. בין הנושאים שנלמדים בשיעורי ההכנה נכללים היכרות עם ארץ היעד, ייצוגיות, זהות יהודית וגם פרק בנימוסים והליכות.

מנכ"ל ליאו באק הרב אופק מאיר: "אנחנו רואים חשיבות רבה ביצירת קשרים וגשרים בין ישראל לתפוצות. יש לנו הרבה מה ללמוד מהם על קהילה, על רוחניות ועל יהדות המותאמת לצורכי הזמן והמקום, וללמד אותם על התחדשות החיים היהודיים והישראליים בארץ".

יצוין שהתוכנית פתוחה לכל התלמידים לפי בחירתם, אך היא מותנית במיון התאמה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר