מפגשי ספיד דייט בבית הספר ליאו באק
מפגשי ספיד דייט בבית הספר ליאו באק

פיילוט בליאו באק: ספיד דייט במקום יום הורים

תלמידי כיתות ט' בבית הספר ליאו באק קיבלו רשימה של מורים ואנשי הנהלה והתבקשו לבחור עם מי הם רוצים להיפגש. כל פגישה נמשכה בין עשר ל-15 דקות ובסופה גובש דף מטרות ויעדים

פורסם בתאריך: 11.12.19 11:04

יום ההורים המסורתי בשכבת כיתות ט' בחטיבת הנעורים של בית הספר ליאו באק הוחלף במפגש בסגנון ספיד דייט של התלמיד עם מוריו ועם צוות הנהלת בית הספר.

את הפיילוט יזמה הרכזת הפדגוגית וסגנית המנהל בחטיבה מיכל דהן ליבני, ובמסגרתו קיבל כל תלמיד את רשימת מוריו ואנשי ההנהלה והתבקש לבחור עם מי מהם הוא היה רוצה להיפגש באופן אישי. במקביל בחרו המורים גם הם תלמידים שהם היו מעוניינים לשוחח איתם. כל פגישה נמשכה בין עשר ל-15 דקות, ובמהלכה הציבו התלמידים בסיוע המורים או אנשי ההנהלה מטרות ויעדים לימודיים שהותאמו לכל אחד מהם באופן אישי, והציעו דרך להשגתם. מטרות ויעדים אלו נרשמו על ידי התלמידים בדף סיכום המפגש.

מעבר לפן הלימודי סיפר כל אחד מהצדדים בפגישה דברים אישיים על עצמו כמו חוויות שהוא עבר בחיים והתחביבים שבהם הוא עוסק, וזאת במטרה להעמיק את הקשר וההיכרות ביניהם. בשלב השני הוזמנו גם ההורים לפגישה עם המורים ועם התלמידים, שבה הם שמעו על דף התובנות שגובש קודם לכן.

 

 

מנהל חטיבת הנעורים בליאו באק ערן ברסלר: "הרעיון שמאחורי המיזם הוא לאפשר שיח אישי משמעותי בין כל תלמיד למוריו במטרה להעמיק את ההיכרות ביניהם. בחרנו להתחיל בפיילוט דווקא בשכבת כיתות ט' מכיוון שזו שנה משמעותית מאוד לתלמידים – לפני המעבר לחטיבה העליונה – והיא תשפיע מאוד על המשך לימודיהם".

מה היתרון של הספיד דייט על פני יום המורים המסורתי?

"במפגש המסורתי מעיר המורה הערות להורה לגבי הילד שלו ומדווח לו על הבעיות או על ההישגים. כאן אנחנו מעבירים את האחריות להצלחה אל התלמיד. אם יש בעיה, התלמיד יפתור אותה מול המורה. התלמיד הוא גם זה שמשתף את ההורה במצבו ובתכוניותיו".

מה קרה לדיווח על הציונים?

"היום הכל ממוחשב. הציונים נמצאים במחשב, וההורים יכולים לראות אותם. לא צריך את המורה או את המנהל בשביל זה".

מה היו התגובות לאחר המפגש הראשון?

"מדהימות. כולם נהנו. כל מורה פגש כ-20 תלמידים, וכל תלמיד פגש בין חמישה לשישה מורים מקצועיים. המורים למדו להכיר טוב יותר את עולמם האישי של התלמידים, והתלמידים את עולמם של המורים. אנחנו בטוחים שעכשיו הקשר יהיה הרבה חזק יותר".

מנכ"ל ליאו באק הרב אופק מאיר: "זוהי פעילות חינוכית חווייתית. מדי יום אנחנו מלמדים את התלמידים שעות רבות, אך מעטים הם הרגעים שבהם מתקיים מפגש אישי אשר יש בכוחו לעצב את עתידם של הנערים. לשם כך צריך לפנות זמן משמעותי, וזה מה שנעשה בחטיבת הנעורים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר