סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: דן קובלר)
סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: דן קובלר)

מבוי סתום בשיחות על גובה שכר הלימוד בריאלי

ימים אחדים לפני תחילת ההרשמה לבית הספר הריאלי עדיין מופיע באתר בית הספר הסכום שייגבה מתלמידי כיתות ט'-י"ב - כ-9,800 שקל בשנה - אלא שבית הספר נדרש לגבות 6,800 שקל, ועד כה משרד החינוך לא החליט אם להיעתר לבקשה לגבות 3,000 שקל יותר

פורסם בתאריך: 1.1.20 08:44

תשעה ימים לפני פתיחת ההרשמה לתלמידי כיתות ט'-י"ב בבית הספר הריאלי לשנת הלימודים הבאה (תשפ"א), משרד החינוך עדיין לא החליט אם להיעתר לבקשת בית הספר לגבות עוד 3,000 שקל לשנה מעבר לסכום המאושר בחוזר מנכ"ל המשרד. יודגש שמדובר בהרשמה המיועדת רק לתלמידים שכבר לומדים בריאלי ולא לתלמידים מבחוץ, למעט מקרים מיוחדים.

נכון להיום, באתר הריאלי, תחת שכבות הגיל ט'-י"ב, מופיע הסכום שמשולם השנה – 9,800 שקל – כסכום שייגבה גם בשנת הלימודים הבאה. בין בית הספר למשרד החינוך התקיימו לאחרונה שיחות למציאת פשרה, אך עד כה לא הוחלט דבר. יצוין שבהסכם בין הצדדים, שנחתם כבר בשנת 2017, התחייב הריאלי לרדת בהדרגה מהסכום שאותו הוא גבה בכיתות ט'-י"ב – 14,000 שקל לשנה – ל-13,000 שקל תוך שנה, ולאחר מכן להוריד את שכר הלימוד בעוד 3,200 שקל עד ל-9,800 שקל לשנה – הסכום שאותו הוא גובה בשנת הלימוד הנוכחית.

 

 

נוסף על כך דרש המשרד מהריאלי שהחל משנת הלימודים הבאה יוריד בית הספר את שכר הלימוד לסכום המותר על פי חוזר מנכ"ל המשרד בכיתות אלה ויגבה רק 6,800 שקל. בתמורה התחייב משרד החינוך להמשיך ולתקצב את בית הספר בשכבות הגיל הללו. הנהלת הריאלי טענה באותו מעמד כי היא לא תוכל לעמוד בסכומים שנקבעו בחוזר המנכ"ל, והצדדים הסכימו להיפגש ולדון בסוגיה.

בריאיון ל"כלבו – חיפה והצפון" בחודש ספטמבר מתח מנכ"ל הריאלי ד"ר יוסי בן דב ביקורת על אי התפקוד של ועדה משותפת לבית הספר ולמשרד החינוך, שהיתה אמורה לדון בסוגיה. לאחרונה חודשו השיחות בין הצדדים אך הן לא הביאו לפתרון מוסכם. בריאלי מבהירים כי בעקבות ההוצאות הרבות שיש לבית הספר, הם לא יוכלו לספק שירותים ברמה הנדרשת אם גובה שכר הלימוד לא יישאר במתכונתו הנוכחית.

בן דב מסר בתגובה: "אנחנו מנהלים שיחות עם משרד החינוך ומקווים שעד לפתיחת מועד ההרשמה בקשתנו תיענה".

תגובתו של מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שיעשו כמו טבע בתל אביב- העיירה גבתה סכום מסויים ואת ההפרש גבו דרך עמותה שפתחו וההורים תורמים את שאר התשלום לעמותה.
    תגיגו תרומה – לא חייבים לתרום. רק שכל יומיים אתה מקבל טלפון מהעמותה לתרום את חלקח

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר